Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 02:50
Medlem
Daymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Finns det inga med borderline som är mördare eller potentiella mördare menar du?
"-JH kanske hade snor i näsan under mordet.
- Varför spelar det någon roll?!
- Så ingen med snor i näsan har mördat någon menar du?!".
Citera
2014-06-28, 02:51
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det har jag men hon mördade väl ingen vuxen med sin hammare?!
Hon försökte. Det var väl närmast ett mirakel att Emma överlevde.
Citera
2014-06-28, 02:52
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Finns det inga med asperger som är mördare eller potentiella mördare? Eller varför inte ADHD?

Du försöker rättfärdiga hennes mördande med en diagnos som överlag bara gör en människa väldigt deppig och känslig. Jag har borderline och det finns ingenting i mig som skulle kunna få mig att mörda. Jag har aldrig ens slagit en annan människa, inte ens i självförsvar.

Jag försöker inte rättfärdiga någons mord. Ställde endast en fråga.
Citera
2014-06-28, 02:54
Medlem
Citat:
Nej jag jobbar inte direkt med juridik men har viss juridisk utbildning. Läs mina tidigare inlägg för ideer om hur man ska få det till dråp. Men man måste få tyst på JH först och invänta RMU sen kan man lägga upp taktiken efter det. I såna här fall utan vittnen så har ju försvaret en viss fördel men inte om GM sitter och babblar för mycket. Men i detta fallet så blir det ju svårt att komma undan hammare och styckning som båda givetvis inte väger positivt för GM. Men ett dråp vill jag definitivt inte utesluta än. Hammare är som sagt ett mycket ovanligt mordvapen för kvinnor så det finns nog vissa chanser att komma undan med dråp. Och vilken kallblodig mördare är så urbota dum att ringa snuten efteråt och erkänna allting? Den sista meningen kan man ju direkt föreställa sig att FA drar i rättegången.

Den meningen ska nog FA akta sig för
Citera
2014-06-28, 02:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Tjejer med borderline är ofta självdestruktiva och skadar sig själva, inte andra. Folk runtom borde dessutom känna till om hon hade sådana problem, så det tror jag inte. Borderline uppkommer dessutom oftast efter problem i uppväxten, så dessa tjejer har oftast upplevt jobbiga trauman, övergrepp, misshandel, olämpliga föräldrar osv. Hittills verkar JH inte ha haft en sådan tragiskt uppväxt.

Vad baserar du den tron på! Hur fan vet du att hon inte har har haft problem under sin uppväxt. Hon har kanske tvingats av en ful gubbe att ta emot hästkuk mellan benen sedan barnsben. Värsta exemplet, jag tillstår det, men vad i helskotta vet du om JH liv och vedermödor?

Borderline, problem under uppväxten, det är du säker på?
Citera
2014-06-28, 02:56
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej jag jobbar inte direkt med juridik men har viss juridisk utbildning. Läs mina tidigare inlägg för ideer om hur man ska få det till dråp. Men man måste få tyst på JH först och invänta RMU sen kan man lägga upp taktiken efter det. I såna här fall utan vittnen så har ju försvaret en viss fördel men inte om GM sitter och babblar för mycket. Men i detta fallet så blir det ju svårt att komma undan hammare och styckning som båda givetvis inte väger positivt för GM. Men ett dråp vill jag definitivt inte utesluta än. Hammare är som sagt ett mycket ovanligt mordvapen för kvinnor så det finns nog vissa chanser att komma undan med dråp. Och vilken kallblodig mördare är så urbota dum att ringa snuten efteråt och erkänna allting? Den sista meningen kan man ju direkt föreställa sig att FA drar i rättegången.

Vilka förmildrande omständigheter finns som talar till JHs fördel?

Citat:
Brottsbalkens 3:e kapitel, 1:a paragrafen (med ändrad straffskala genom lag 2009:396): "Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid."
Brottsbalkens 3:e kapitel, 2:a paragrafen: "Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt, dömes för dråp till fängelse, lägst sex och högst tio år."

Hoten mot LL(om de stämmer)
Uppsökningen av BO
Att slå med hammare
Hugga med kniv
Injicera alkohol
Stycka
osv är högst besvärande för JHs del

Att LL snott JHs kille är knappast en sådan omständighet
Senast redigerad av shponglad 2014-06-28 kl. 03:00.
Citera
2014-06-28, 02:56
Medlem
Snobbs avatar
Citat:

Så vitt jag vet är inte tjejer med borderline mer aggressiva än tjejer utan. Däremot kan killar med den diagnosen vara det, men det är ovanligt att killar ens får den diagnosen. Jag har känt runt 10 st tjejer med den diagnosen, de är oftast över-empatiska och får skuldkänslor för minsta lilla. Definitivt inte en mördar-diagnos.
Citera
2014-06-28, 02:57
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:

Ja, en synnerligen dum fråga. Borderline, för kvinnor iallafall, är väldigt sällan något som gör personen aggressiv, utan istället väldigt känslig och rädd av sig. Jag betvivlar starkt att jag ens skulle kunna döda i självförsvar.
Citera
2014-06-28, 02:59
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ja, en synnerligen dum fråga. Borderline, för kvinnor iallafall, är väldigt sällan något som gör personen aggressiv, utan istället väldigt känslig och rädd av sig. Jag betvivlar starkt att jag ens skulle kunna döda i självförsvar.

Visst.
Men är borderline exakt samma för alla kvinnor eller män eller finns det nyanser och skillnader?
Citera
2014-06-28, 02:59
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad baserar du den tron på! Hur fan vet du att hon inte har har haft problem under sin uppväxt. Hon har kanske tvingats av en ful gubbe att ta emot hästkuk mellan benen sedan barnsben. Värsta exemplet, jag tillstår det, men vad i helskotta vet du om JH liv och vedermödor?

Borderline, problem under uppväxten, det är du säker på?

I dagens läge ska det vara så, ja. De diskuterade att det skulle kunna vara medfött, eller så bestämde de att det faktiskt är medfött. Isf så borde jag gå tillbaka till en läkare och få min diagnos avskriven, eftersom den sattes på mig med förklaringen att min uppväxt i princip förstört mig.
Citera
2014-06-28, 03:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ganska stor skillnad på några örfilar på krogen och MORD. JH är inget offer. Hon är en kallblodig mördare och förtjänar enbart skit.
En kallblodig mördare kan vara ett offer tror jag.
Citera
2014-06-28, 03:02
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En kallblodig mördare kan vara ett offer tror jag.

Inte i detta sammanhanget tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in