Citat:
Ursprungligen postat av
milanista22
Stort att Israel är för en självständigt kurdistan, de har min respekt.
Och idag Barzani sa att 140 artkeln är löst och att vi ska inte prata om det mer, Kerkuk tillhör nu kurdistan
Grattis till oss kurder, en dröm går i uppfyllelse, piroza

Israel har alltid varit för ett självständigt Kurdistan.
Grattis antar jag, dock tycker jag det är fel att man är glad över att Kirkuk är tillbaka i kurdernas händer, men man är inte glad över andra städer som tex Shengal, Xanaqin, Tuz xormato, osv. Dessa är också alla kurdiska städer och lika viktig som Kirkuk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whitez
Håller med dig men de Maliki som gnäller på kurden när sunniterna är på väg att rensa dem. Jag läste att kurder alltid skyddat judar och många profeter ska vara från Kurdistan eller något. Abraham ska ha varit en kurd och mycket annat. Palestina är ett namn på området som Sibirien och har aldrig varit ett land. De bra att kurder älskar sitt hemland för då har de något att kämpa för, jag älskar mitt Sverige men tyvärr verkar bara Israeler och kurder bry sig om sitt område. Resten flyr hit och klagar på er som kämpar där nere.
Ja, kurder har behandlat judar bättre än alla folkgrupper i Mellanöstern. Det bor ca 200.000-250.000 kurder i Israel. Källa på detta:
Här,
här,
här, och
här.
När Abraham/Ibrahim levde så fanns inte dagens stater och folkgrupper, men det sägs att han var ifrån dagens Kurdistan.