2013-10-23, 13:56
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLynch
Jag har aldrig lirat dom tidigare Deus Ex-spelen, gör det något?

Jag har köpt Deus Ex 3-spelet på Steam när det kom, men lirat det och tröttnat. Jag har kört kanske tre gånger, och tröttnat på ungefär samma ställe. Det är precis efter man blivit cyborg i början, något uppdrag efter det kanske jag kört.

Jag gillar fria spel, som GTA, antar att jag borde gilla spelet? Ska jag ge det en chans och spela igenom hela?

Ja alltså du har ju bara spelat en bråkdel av spelet, och den mest stängda delen av spelet därtill.
Citera
2013-10-23, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Spelet blir betydligt friare efter de första uppdragen och man kan välja fritt i vilken ordning man tar dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja alltså du har ju bara spelat en bråkdel av spelet, och den mest stängda delen av spelet därtill.

Tack, det låter intressant. Kan man som i Elder Scrolls-spelen skita i mainquesten och bara glida runt och utforska på egen hand, för att sen senare gå tillbaka till mainquesten?
Citera
2013-10-24, 02:47
Medlem
Korders avatar
Citat:
Tack, det låter intressant. Kan man som i Elder Scrolls-spelen skita i mainquesten och bara glida runt och utforska på egen hand, för att sen senare gå tillbaka till mainquesten?

Nja, det finns side quests vid sidan av main questen ja, men det är inte en gigantisk öppen värld likt Skyrim eller GTA. Alla quests är ju dock betydligt mer välskrivna och intressanta än de i Skyrim.
Citera
2013-10-24, 14:51
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Inte direkt. Spelet är indelat i flera zoner där varje zon har både side och main quest. När alla main quest är klara lämnar man zonen och åker till nästa. Zonerna är ganska små men väldigt välgjorda och fulla av möjligheter(beroende på hur du är som spelare och vilka augs du har levlat upp) vilket gör att det finns flera sätt att lösa alla quests.

Vill du ha ett sandbox spel i stil med Skyrim eller GTA så har du kommit fel. Vill du däremot ha en perfekt mix av action, steath och rpg toppat med en utmärkt story så har du kommit rätt
Citera
2014-02-03, 01:17
Medlem
Askenars avatar
Fantastiskt spel, köpte det för två år sen på rea men fann aldrig tid att spela det. Nu köpte jag det igen pga Missing Link DLC som jag ville ha. Detta är det första Deus Ex spelet jag kört och atmosfären i Human Revolution tilltalade mig väldigt mycket. Själv körde jag stealth approach med mycket hacking gömmande av människor i ventilationen så ingen skulle märka de.
Citera
2014-06-27, 20:01
Bannlyst
Spelet har enorma laddningstider på datorn, så det gäller att ha bra tålamod. Jag gav upp efter drygt 5 minuters laddningstid.
Citera
2014-06-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Spelet har enorma laddningstider på datorn, så det gäller att ha bra tålamod. Jag gav upp efter drygt 5 minuters laddningstid.

Din dator måste ju suga balle, jag har spelat igenom det 2 ggr och jag har inte haft nå problem med laddningstider, och det var på en dator som är i nuläget nästan 7 år gammal. ;P
Dock grafikkortet ca 3 år gammalt.
Nu har jag en fetare dator och funderar på att spela igenom spelet med SSD disk och fläsk gfx kort.
Citera
2014-06-28, 08:07
Medlem
EdgeofEndings avatar
Någon har spelat både på pc & WiiU?
Citera
2014-06-28, 08:41
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Någon har spelat både på pc & WiiU?

Helt underbart spel oavsett om du spelar det på PC eller konsol. I och med att den före detta Wii-U exklusiva "enhanced edition" finns till alla konsoler så kände jag inte för att betala det dubbla för att få spela på Wii-U istället för PS3.
Citera
2014-09-26, 10:01
Bannlyst
Jag klarar verkligen inte av detta spelet, för mycket smygmoment och jobbiga moment i spelet som jag stör mig på. Jag hatar att smyga i spel verkligen, förstör ett spel som kunde bli ett bra spel.
Citera
2025-10-30, 17:13
Medlem
liddens avatar
Tre euro på steam till den tionde, måste vara värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in