Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolatomte
Jag undrar vart hon fick sprutan från som hon skulle injecera med. Tidigare självmordsbenägen? Hennes bilddagbok visar att hon enligt mig var över genomsnittet för bekräftelse relaterad till åldern. Hennes psykiska tillstånd bör ses över.

Och sedan sprutor har man inte bara hemma..

Hästar.
Citera
2014-06-28, 00:11
Medlem
Är det rätt uppfattat att JA knullade båda tjejerna i det här fallet?
Var han ihop med BO eftersom hon var i hans lgh?
Var var JA när mordet begicks?
Citera
2014-06-28, 00:11
Medlem
Jag försvarar såklart inte brottet.

OM det var jag som var i samma situation (vilket aldrig skulle hända) så skulle jag helt enkelt slutat vid slaget i bakhuvudet. Lämnat platsen, kontrollerat så att man inte blir tagen på bild av antingen fartkamera eller någon övervakningskamera för att sedan göra sig av med mordvapnet samt kläderna som bars. Detta förutsatt att slaget i bakhuvudet dödade. Sen återstår det ju att se om hon använda sig utav vantar, ställde bilen en bit ifrån lägenheten samt undanröjt andra tydliga bevis på inblandning.

Onödigt att dra ett smidigare senario för ett mord jag vet men det hela blir så fruktansvärt olustigt när man går så långt som till styckning eller ytterligare förstörelse av kroppen.

Mordet kunde gått smidigare till om man säger så. Att uppsåtet är mord är jag ganska säger på. Det måste funnits en sån fruktansvärd ilska i hennes huvud, samt att hon plockar med sig en hammare. Hade hon endast velat "markera" hade ett enkelt handemang räckt. Synd att det slår slint på en annars bra person.
Citera
2014-06-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon erkände grov misshandel och vållande till annans död.

Ja och det kanske hade varit lättare för polisen att tro på om offret hade varit berusat och därmed kanske aggressivt? Nu menar jag i hennes värld.
Citera
2014-06-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad tror alla hobbypsykologer här inne? Hur mår Jonna nu där hon sitter helt instängd med fulla restriktioner och har gott om tid att reflektera över vad hon har gjort?

En hobbypsykolog tror att hon mår mycket dåligt.
Det är nu hon behöver hjälp och övervakning så hon inte hämnas på sig själv så att säga.
Citera
2014-06-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vad har det för betydelse om han nuppat med båda två, han har inte beställt mordet.
De har varit tillsammans.
Han jobbade.
Citera
2014-06-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Nja, troligen knullade han bara med LL nu!
Svårt att svara på om dem hade ett förhållande el inte!
Jobbadet el iaf påväg dit!
Citera
2014-06-28, 00:25
Medlem
Tack. Klart det har betydelse. Motivet.
Citera
2014-06-28, 00:26
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad tror alla hobbypsykologer här inne? Hur mår Jonna nu där hon sitter helt instängd med fulla restriktioner och har gott om tid att reflektera över vad hon har gjort?

När hon är själv ( vilket hon inte bör vara på grund av självmordsrisken ):
En extrem tomhet som närmast kan beskrivas som en evig solnedgång i en karg vildmark inramat som en bild för 200 år sedan. En slags slutscen där slut texterna rullar på en väldigt lång och känslofylld film. Där ensamhet och öde är det mest framträdande känslorna. Det finns inget kvar liksom.
Citera
2014-06-28, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Sjukt mycket ångest!

Bilden av en sönderslagen och styckad Lovisa kommer aldrig att lämna hennes hjärna, den lär dyka upp där mer än en gång.
Citera
2014-06-28, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Förmodligen landar det väl någonstans där man inser att "skiten hamnat i fläkten", och att man inte kommer längre utan att allt är kört. Och det är ju i sin tur ytterligare en anledning att förmoda att hon trots allt inte åkt på en psykos eller var spritt språngande galen.

Om allt är kört så springer man (kör), hon kunde ha stuckit och det kunde tagit ett tag innan kroppen hittats och då hade hon varit i säkerhet.
Citera
2014-06-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En hobbypsykolog tror att hon mår mycket dåligt.
Det är nu hon behöver hjälp och övervakning så hon inte hämnas på sig själv så att säga.

Nej hämnas på sig själv får hon inte göra innan domen fallit och hon kommit till Hinseberg och blivit någons bitch där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in