Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 00:01
Medlem
kolatomtes avatar
Låter rimligt att hennes plan var hammaren + sprutan med alkohol sedan så försökte hon få kroppen att se ut som en olycka, sen märkte hon att det blev kaos och ringde sitt ex. Hennes ex ville inte hjälpa henne så styckade hon henne för att det skulle bli lättare att transportera kroppen och sen fattade hon att verkligheten skulle hinna ifatt och hon ringde polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Sinnen fulla bruk hit och sinnens fulla bruk dit. Att det inte funkar, eftersom det behövs en fungerade cirkulation i kroppen för att sprida alkoholen är ju en sak. Det har hon väl helt enkelt inte haft klart för sig - det tror jag uppriktigt sagt inte att majoriteten av svenskarna vet. Men vad avsåg hon att uppnå? Tänkte hon sig att polisen skulle tänka Hoppsan, den här styckade torson hade visst 3,41‰, då var hon säkert så jävla full att hon ramlade och bröt nacken av sig själv, vi avskriver brottsmisstankarna eller vadå, egentligen? Och hur noga räknade hon? Jag menar, övningen är ju rätt meningslös om den slutar i att rättsläkaren uppmäter en blodalkoholhalt på två procent...

Jag får inte ihop kombinationen av att hon å ena sidan under extrem press får en massa högst kreativa infall på hur man ska komma undan under, och att hon sedan bara pyser ihop som en ballong och erkänner. Någon sorts snarast manisk-depressivt handlingsmönster?

Jag får erkänna att det här fallet intresserar mig rent psykologiskt mer än något annat jag har stött på. Vem är Jonna egentligen?

Enligt advokaten hade hon mått "dåligt en längre tid" vad det uttalandet nu är värt. Du skrev tidigare att det kanske är lättare att dömas till vård för en kvinna. Det kanske landar där.
Att hon åker och arbetar efteråt tror jag inte nödvändigtvis behöver tyda på kyla.
Jag tror hon har tiltat helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Den här staden kommer väl bli hågkommen och känd för det här mordet, kan det bli mycket värre eller ska man ta det som en komplimang?
Tja ni har ju Antikmarknaden också som dragplåster ... med tiden kommer väl själva orten för styckmordet att försvinna ur folks minne (ja inte för Askersundarna förståss som ju bor där alla vet allt om varandra o skvallrar).
Citera
2014-06-28, 00:03
Medlem
Jag tycker att hela styckningen i sig och dumpandet i skogen känns väldigt onödig när hon ändå någon timme senare ringde och angav sig själv och sedan pekade ut vart kroppen fanns.

Inte direkt så att hon riktigt ordentligt försökte komma undan med det.
Citera
2014-06-28, 00:04
Medlem
Vad tror alla hobbypsykologer här inne? Hur mår Jonna nu där hon sitter helt instängd med fulla restriktioner och har gott om tid att reflektera över vad hon har gjort?
Citera
2014-06-28, 00:05
Medlem
Någon som vet var LL's bil påträffades?
Citera
2014-06-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laulas
Tja ni har ju Antikmarknaden också som dragplåster ... med tiden kommer väl själva orten för styckmordet att försvinna ur folks minne (ja inte för Askersundarna förståss som ju bor där alla vet allt om varandra o skvallrar).
Hellre känd för det och tradjazz festivalen än det här. Men jo det bleknar väl med tiden.
Citera
2014-06-28, 00:07
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt advokaten hade hon mått "dåligt en längre tid" vad det uttalandet nu är värt. Du skrev tidigare att det kanske är lättare att dömas till vård för en kvinna. Det kanske landar där.
Att hon åker och arbetar efteråt tror jag inte nödvändigtvis behöver tyda på kyla.
Jag tror hon har tiltat helt enkelt.

Hon kan ha åkt till jobbet för att lura omgivningen att hon inte hade gjort det. Det hade varit misstänksamt att sjukskriva sig samma dag som LL försvann, om nu deras hat mot varandra var vida känt. Kall verkar hon ju hur som helst inte lyckats vara då hon erkände rätt omgående. Det tycker jag tyder på att hon mår för dåligt för att hålla tyst.
Citera
2014-06-28, 00:08
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad tror alla hobbypsykologer här inne? Hur mår Jonna nu där hon sitter helt instängd med fulla restriktioner och har gott om tid att reflektera över vad hon har gjort?
Sjukt mycket ångest!
Citera
2014-06-28, 00:09
Medlem
Hakkapelitens avatar
Citat:
Jag tycker att hela styckningen i sig och dumpandet i skogen känns väldigt onödig när hon ändå någon timme senare ringde och angav sig själv och sedan pekade ut vart kroppen fanns.

Inte direkt så att hon riktigt ordentligt försökte komma undan med det.

Förmodligen landar det väl någonstans där man inser att "skiten hamnat i fläkten", och att man inte kommer längre utan att allt är kört. Och det är ju i sin tur ytterligare en anledning att förmoda att hon trots allt inte åkt på en psykos eller var spritt språngande galen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Hon kan ha åkt till jobbet för att lura omgivningen att hon inte hade gjort det. Det hade varit misstänksamt att sjukskriva sig samma dag som LL försvann, om nu deras hat mot varandra var vida känt. Kall verkar hon ju hur som helst inte lyckats vara då hon erkände rätt omgående. Det tycker jag tyder på att hon mår för dåligt för att hålla tyst.

Det är ju troligt. Man tycker att allt detta skulle kräva mer tid men så var det ju inte tydligen.
Citera
Medlem
kolatomtes avatar
Citat:

Hon vet varken in eller ut. Förvirrad själ. Svart på vitt. Det blir svårt att rationalisera för henne. Det är en jobbig tid som väntar.

"Jag tänkte inte.. det blev bara helt svart"...

Mentalt skadad hon behöver psykisk rehabilitering för att skapa grundläggande social förmåga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in