Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 22:48
Medlem
helveteskyrkas avatar
Injecerat henne med sprit, vad fan tror hon att hon är?
Citera
2014-06-27, 22:49
Moderator
OYs avatar
Det osannolikaste av det osannolika har hänt, blir värre och värre. Vad mer kan JH hittat på som vi knappt kan föreställa oss tro?

Har KJ i Boden, fallet VB, planteringsteorin framstår som inte alldeles osannolikt. Folk är fan inte kloka nuförtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Var du i villan, under den tragiska händelsen på Ekerö? Om icke, vilka är dina källor förutom
slaskpressen?
Det blev ju ingen rättegång och det finns ej heller något FUP

Självklart finns det en FUP. Däremot är den sekretesstämplad. Men som allmänt bekant så finns det läckor. Samt räddningspersonal mm som har grannar, anhöriga etc som får ta del av detaljer.

Delar av FUP har läckt ut till "slaskpressen".

Är du bekant med GM? Annars brukar man benämna mord och mordförsök som det de är, utan att kalla dem "tragiska händelser".

Feltenberg hamrade och knivade Persdotter när hon låg ner. Ett fegt as - för att undvika omskrivningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Men så ologiskt tänkt av mördaren.varför injicera alkohol i kroppen? Skulle man tro att hon var "mindre " mördad?eller att hon berusad sprungit på en hammare och kniv flera gånger?Sen att injicera en avliden,förs ju inte runt i kroppen,ligger ju bara kvar alkohol lokalt...Fattar inte detta brott,så hemskt och fruktansvärt,helt ofattbart...tror vi kommer att få veta ännu värre detaljer snart...

Min första tanke var: "Shit, vilken efterbliven mördare". Men man kan inte förvänta sig att alla är smarta. Och sen vet man inte hur stressad hon var i situationen, även om hon nu styckade kroppen på ett iskallt sätt.
Citera
2014-06-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ok, från och med nu kommer jag sluta spekulera om vad som hänt.

Det där såg jag inte komma, tjejen har tittat alldeles för mycket CSI.

Tänk om hon bara klubbat ner LL och sen stuckit därifrån, då kanske hon klarat sig

Jag förstår inte riktigt din kommentar.
Citera
2014-06-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundown
Min första tanke var: "Shit, vilken efterbliven mördare". Men man kan inte förvänta sig att alla är smarta. Och sen vet man inte hur stressad hon var i situationen, även om hon nu styckade kroppen på ett iskallt sätt.
Stressad?? inte alls,då skulle hon inte kunna injicera alls.. att sätta spruta i nån krävs ju en stadig hand..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Injecerat henne med sprit, vad fan tror hon att hon är?

Ptja, Gud antar jag. Annars har jag nog missat hur spriten skulle blandas med blod som är ganska koagulerat och ej cirkulerande.
Citera
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Det finns olika nuvåer.
Nivå 1: Slå någon i huvudet. Svartsjuka.
Nivå 2: Sticka kniven i någon. Lite ofattbart.
Nivå 3: Börja skära i en människa. Mycket ofattbart.
Nivå 99: börja såga i ben och leder. Vilken nivp är man då på ?

Att det inte fanns någon begränsning ??

Du glömde nivån där hon injicerade alkohol i kroppen också... (kom fram idag att hon hade gjort)
helt sinnessjukt...

Det fattas bara att hon har ätit en bit av kroppen eller slickat i sig lite blod också så är det som redan är fullständigt mentalt stört fullbordat... Skulle det vara helt omöjligt att hon kannibaliserat eller druckit blod för att "visa" att hon är segraren, den dominanta osv.?
Citera
2014-06-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hur vid sina sinnes fulla bruk är man om man försöker injicera något i en död kropp?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132521.ab

Hon lämnade den döende kvinnan står det här.

Jag tycker jag var långt ute i terrängen när jag spekulerade i om JH hade satt fingeravtryck på kniven och skurit sig själv, visat upp för VC och för kollegorna för att ha en backup i fall allt gick snett. Men nu vet jag inte.

Det visar att hon har tänkt till vilket ibland kan klassas som att man är vid sina sinnes fulla bruk. Hon har haft en plan och inte bara gått bärsärk så att säga. Sjukt!

EDIT: å andra sidan förstår jag inte vad alkohol i blodet skulle hjälpa med? Det är ju klart att det är mord menar jag på och inte att hon fyllesnubblat på något. Och sen styckningen på det.
Senast redigerad av lindhsky 2014-06-27 kl. 22:57.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundown
Jag förstår inte riktigt din kommentar.

Jag menar att jag inväntar FUPen, logik går inte att applicera nånstans på det här fallet.

tjejen är ju kapabel till vad som helst

Edit: Kan inte hålla mig, kan alkoholinjiceringen vara ett sätt att kasta misstankar mot JA?

Dvs hon har räknat med att hon ska hittas på FP och att snuten därefter ska misstänka att ett fyllebråk hos JA på onsdagskvällen
Citera
Medlem
Citat:
Citerat det jag skrev ovan. Det är väl mest troligt att hon var död. Men att hon tar med sågen är ju inget bevis för att LL var död.

Och sen så har väl JH vid den här tidpunkten inte visat något större prov på att ha kvar sin begreppsförmåga så vad hon tänkte är ju svårt att med logiken som rättesnöre säga något om.

Men jag utgår från att hon tänkte såga i LL om hon var död. Möjligen döda henne om hon inte redan var död. Troligast var LL redan död.

Det finns ju heller inga uppgifter om att hon levde när hon lämnade henne men det finns ju en liten risk att det var så. Jag har funderat kring om hon kanske lyckades ringa 112 men och säga vem som har dödat henne men att telefonsamtalet inte gick att spåra. Man visste att ett mord skett och vem mördaren var men inte var mordet skedde. Men det är ju rena spekulationer från min sida.

En granne sa i tidningen att hon hört ett gällt skrik vid 06:30 och gått och knackat på men ingen öppnade...i ett sånt läge när man hör en granne skrika så så går man rakt in om ingen öppnar.
Citera
2014-06-27, 22:56
Medlem
Citat:
Det finns väl öppningar för att hon inte alls var så logiskt handlande utan det finns ju inslag av "plötsligheter" i hennes beteenden.

1. Hon hade hammaren med sig. Vad tänkte hon egentligen göra?

2. Hon tog kniven på plats. Mer klart att hon tänkte använda den tycker jag.

3. Hon hämtade sågen hemma. Vad hon tänkte här går inte att säga bestämt heller. Var LL vid liv så skulle hon dödas eller räddas? Visste hon att LL var död så fanns det ju bara en anledning att ha med sågen.

Fråga 1 tror jag svaret lyder: Hon tänkte använda den till precis det hon använde den till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in