Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja för att ifall hon "råkat" döda Lovisa så ska hon stycka henne.

Hon handlar förmodligen i affekt då hon först ger sig på LL, får panik när hon ligger på blodig och döende på golvet och ger sig därför av från platsen.

Hon återvänder med en såg som hon ej vet om den kommer behövas, ser inte det konstiga i det resonemanget vilka många verkar göra.
Citera
2014-06-27, 21:53
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Det börjar kännas lite som att det som kommit ut i media, egentligen inte kommer från några säkra poliskällor som dom så fint kallar det. Eftersom att varenda del i historien som har berättats i media, har skrivits i denna tråden i olika inlägg av olika användare som spekulationer. Ser nästan ut som att tidningarna har gått in här och copy pastat sina artiklar från olika inlägg här och sen lagt till "enligt en poliskälla" lite här och där. Så jag tror nog att vi får vänta tills FUP för att få veta vad som egentligen hände.
Citera
2014-06-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Någon stolle som kallar sig Fredrik från Nerikes Allehanda har skrivit meddelande till mig, han vill ha min källa till den som sa att LH har hotat LL. Lämnar inte ut någon. Fler som fått meddelande?

Kanske denne Fredrik
Fredrik Carlsson, Presentationschef

Intressant att veta att lokaltidningen kontaktar Flashbackskribenter för att få lite nyheter.
Antar att de vill ha något till morgondagens tidning som inte kvällstidningarna redan skrivit om.
Citera
2014-06-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Hon handlar förmodligen i affekt då hon först ger sig på LL, får panik när hon ligger på blodig och döende på golvet och ger sig därför av från platsen.

Hon återvänder med en såg som hon ej vet om den kommer behövas, ser inte det konstiga i det resonemanget vilka många verkar göra.

Hon har ju hammaren med sig. Vad skulle hon ha den till? Platta håret? Fixa till wienerbröden så att de fick rätt form?

Men sågen fick hon inte med sig i första vändan.

Så vad tänkte hon när hon kom med alla sina verktyg?

Kniven fanns på plats så det är väl det enda som egentligen användes mer spontant.
Citera
2014-06-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon har ju hammaren med sig. Vad skulle hon ha den till? Platta håret? Fixa till wienerbröden så att de fick rätt form?

Men sågen fick hon inte med sig i första vändan.

Så vad tänkte hon när hon kom med alla sina verktyg?

Kniven fanns på plats så det är väl det enda som egentligen användes mer spontant.

Du har rätt i att hon har hammaren med sig första gången och det är inget jag hävdat att hon inte haft.
Citera
2014-06-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vid sina sinnens fulla bruk och normalbegåvad, självklart håller logiska resonemang i det läget. Ingenting talar för att Jonna inte var vid sina sinnens fulla bruk, tvärtom.

Det finns väl öppningar för att hon inte alls var så logiskt handlande utan det finns ju inslag av "plötsligheter" i hennes beteenden.

1. Hon hade hammaren med sig. Vad tänkte hon egentligen göra?

2. Hon tog kniven på plats. Mer klart att hon tänkte använda den tycker jag.

3. Hon hämtade sågen hemma. Vad hon tänkte här går inte att säga bestämt heller. Var LL vid liv så skulle hon dödas eller räddas? Visste hon att LL var död så fanns det ju bara en anledning att ha med sågen.
Citera
2014-06-27, 22:00
Vad tror ni om att LL försökte låsa in sig i badrummet när hon såg att JH kom attackerades med en hammare och på så sätt vart slagen i bakhuvudet? Känns osannolikt att kunna bli träffad i bakhuvudet när man bara öppnar dörren..
Citera
2014-06-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Det börjar kännas lite som att det som kommit ut i media, egentligen inte kommer från några säkra poliskällor som dom så fint kallar det. Eftersom att varenda del i historien som har berättats i media, har skrivits i denna tråden i olika inlägg av olika användare som spekulationer. Ser nästan ut som att tidningarna har gått in här och copy pastat sina artiklar från olika inlägg här och sen lagt till "enligt en poliskälla" lite här och där. Så jag tror nog att vi får vänta tills FUP för att få veta vad som egentligen hände.

En poliskälla är kanske en källa som har pratat med en källa som har pratat med en polis?

Och någon som har köpt en ny grill eller plötsligt har råd med att reparera bilen eller fara på semester.

Det kan vara mycket som blir annorlunda vid tiden för FUP. Kanske det här triangeldramat ser helt annorlunda ut.

Det verkar ha kommit mest information om LL. JH och JN. Minst om JA. Vaffö vaffö är det så?
Citera
2014-06-27, 22:06
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Någon stolle som kallar sig Fredrik från Nerikes Allehanda har skrivit meddelande till mig, han vill ha min källa till den som sa att LH har hotat LL. Lämnar inte ut någon. Fler som fått meddelande?
Har läckorna i Polishuset tagit helg och stängt av mobilen så stackarn måste jaga scoop på Flashback? Källa är överkurs, allt som står på Flashback är sant!
Senast redigerad av BrunoReinfeldt 2014-06-27 kl. 22:08.
Citera
2014-06-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Du har rätt i att hon har hammaren med sig första gången och det är inget jag hävdat att hon inte haft.

Nej men du skrev att:

"Hon handlar förmodligen i affekt då hon först ger sig på LL, får panik när hon ligger på blodig och döende på golvet och ger sig därför av från platsen."

Då hon först ger sig på LL handlar hon i affekt vilket ju kan motsägas av att hon har hammaren med sig.

Affekt är väl något hastigt uppflammande eller har jag misstagit mig på betydelse.
Citera
2014-06-27, 22:10
Moderator
OYs avatar
När bad JH JN om hjälp?
Citera
2014-06-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Nej men du skrev att:

"Hon handlar förmodligen i affekt då hon först ger sig på LL, får panik när hon ligger på blodig och döende på golvet och ger sig därför av från platsen."

Då hon först ger sig på LL handlar hon i affekt vilket ju kan motsägas av att hon har hammaren med sig.

Affekt är väl något hastigt uppflammande eller har jag misstagit mig på betydelse.

För mig är en handling utifrån affekt att känslor övergår i ett beteende, en fysisk handling som ofta är påtaglig. För mig finns det ingen definierad tidsrymd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in