Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Jag har inte så livlig fantasi som de flesta andra här på fb utan jag tror att de flesta grannar till JA var på jobbet dagtid (det är normalt att folk jobbar på dagarna) och därför har dem inte sett/hört något på dagen.
Jag skulle kunna ha ihjäl någon hemma hos mig och veta att grannarna är på jobbet och lugnt kunna jobba vidare.
Håller med dig om att många grannar kan ha varit borta under dagen. Däremot har vi ju inget belägg för att ingen har sett något. Grannar kan förstås ha gjort iakttagelser utan att det spridits i media. Om iakttagelser gjorts, så tycker jag ändå att det verkar som att iakttagaren/na inte har förstått vad som verkligen försiggick. Polisen skriver visserligen "fick under onsdagskvällen den 18 juni vid ca 21.30- tiden information om att ett mord kunde ha begåtts någonstans inom Örebro län". Det skulle förstås kunna innebära att en granne ringt och berättat om en kropp i en matta el dyl, men jag tycker det låter mer som att någon med mera insyn i händelsen har hört av sig.
Allmänt är det förstås en jävla risk att bära ut en kropp eller delar av en kropp från ett flerfamiljshus. Eftersom FP verkar vara en annan lokalitet än misstänkt BP, så får man väl anta att det för MGM i "stridens hetta" framstod som att den risken var värd att ta.