Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 20:12
Medlem
Jobbigt läge att vara förälder eller syskon till en som precis styckmördat, hur hanterar man något sådant?
Citera
2014-06-27, 20:14
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ett grundlagsbrott att efterforska den som har yppat något för någon med utgivningsbevis eller författare. Meddelarfrihet gäller.
Menar du att enskilda poliser skulle kunna bryta förundersökningssekretessen med hänvisning till meddelarfrihet?
Citera
2014-06-27, 20:15
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Så du har haft tankar på att mörda folk.

Men du har spärrar och konsekvenstänk.

Du antog alltså att JH var empatilös men nu när du tänker att det är så att hon mördade LL för att de har slagits tidigare så tycker du inte längre att det var empatilöst av henne att mörda och stycka LL.

Vad är det som du vill säga? Om du hade blivit utsatt för ett brott, hade du inte tänkt tanken på att ge igen? Hade du saknat empati om du velat hämnas? Eller hade du bara mått väldigt dåligt? Folk hanterar saker annorlunda, jag är inte utåtagerande så när jag blev ett brottsoffer så stannade tankarna på hämnd i huvudet men jag tog en överdos ist och hamnade på sjukhus... och sedan blev det terapi. Idag mår jag bra men jag kan förstå hur det är att hamna i en situation där man är så kränkt att man inte tänker rationellt. Men som sagt, jag tar inte JH:s parti, jag bara spekulerar. Kanske är hon bara jävligt elak. Bara för att LL blev mördad så innebär det inte att hon är en ängel heller. Jag föredrar att försöka se båda sidorna här innan jag vet eftersom det finns rykten om att båda tjejerna betett sig illa. I vissa fall är det lättare att ta parti, typ hagamannen-fallen osv, men här har de inblandade haft en konflikt och vi vet inte vem som satte igång den.
Citera
2014-06-27, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja och att mörda och stycka konkurrenten lär knappast få honom att vilja välja henne, dumma jäntan!

JA verkar vara en riktig Don Juan eftersom att brudarna slåss och går över lik för att få ihop det med. Man borde kanske lägga in en stöt, lär vara tämligen riskfritt, en är död, den andra bakom lås och bom.

Uppriktigt sagt, båda brudarna verkar ha varit precis lika blåsta tycker jag.
Citera
2014-06-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Vad är det som du vill säga? Om du hade blivit utsatt för ett brott, hade du inte tänkt tanken på att ge igen? Hade du saknat empati om du velat hämnas? Eller hade du bara mått väldigt dåligt? Folk hanterar saker annorlunda, jag är inte utåtagerande så när jag blev ett brottsoffer så stannade tankarna på hämnd i huvudet men jag tog en överdos ist och hamnade på sjukhus... och sedan blev det terapi. Idag mår jag bra men jag kan förstå hur det är att hamna i en situation där man är så kränkt att man inte tänker rationellt. Men som sagt, jag tar inte JH:s parti, jag bara spekulerar. Kanske är hon bara jävligt elak. Bara för att LL blev mördad så innebär det inte att hon är en ängel heller. Jag föredrar att försöka se båda sidorna här innan jag vet eftersom det finns rykten om att båda tjejerna betett sig illa. I vissa fall är det lättare att ta parti, typ hagamannen-fallen osv, men här har de inblandade haft en konflikt och vi vet inte vem som satte igång den.

Bra med lite olika synsätt på saker, vi behöver inte alla resonera likadant. Det är så man får svar på saker genom att se dem ur olika perspektiv.
Citera
2014-06-27, 20:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Klart att han måste ha dåligt samvete! Om han är normalt funtad iaf, dock kan jag ju inte tycka att han "borde ha förstått" att det skulle gå såhär. Och alltså tycker jag inte att han behöver känna skuld. Fast jag tror han gör det ändå.

Jag tror han är mesig! Om jag bara andades en annan kvinna skulle jag be honom dra direkt. Det är inte kärlek om man måste be om den, eller mörda rivaler! Hela den här historien är så overklig och jag undrar varför hon attackerar BO när det är han som är den egentliga upphovs mannen till hur hon mår?! Tycker nog bägge tjejerna spelats ut mot varandra och han har likgiltigt skitit i konsekvenserna. Nu vet han hur det kan sluta om man väljer fel partner/s
Så sorgligt alltihop! Lider med familjerna på alla plan, vem vill vakna upp och få nyheten att ens älskade barn är en mördare eller blivit delad och dumpad i skogen. Det lilla varma barnet sim man hållit varm i dina armar.
Senast redigerad av Willow1 2014-06-27 kl. 20:21.
Citera
2014-06-27, 20:19
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du verkar vara en klok människa som valde bort att stycka den andra kvinnan. Empatisk också. Det imponerar stor när människor kan göra så riktiga val som du gjorde. Tack för att du delade med dig!

Och det av mig fetmarkerade i slutet. Håller med. Antingen så var det snett från början eller så gick det snett sen. Empatilöshet lär vara ett problem här precis som du säger. Smart!
Tack! Ja egentligen tänker jag mig väl att alla som klarar av att stycka sitt offer, i grunden saknar empatisk förmåga. Om det är tillfälligt eller medfött låter jag vara osagt. I Boden-fallet t.ex skulle jag gissa att GM har det medfött, då han uppenbarligen började med djur som blev större och "värdefullare" med tiden och slutligen landade på människa. I det här fallet tror jag inte GM skulle kunna tänka sig att mörda en häst eller en hund.
Om det inte vore så sjukt tragiskt så skulle det vara sjukt intressant.
Citera
2014-06-27, 20:20
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Här har en flickstackare blivit mördad och styckad och så blir hon kallad överviktig (???), översminkad och så funderar man över vad hon kan ha gjort för gå en sån överdjävligt brutal död till mötes.
Så jävla omsakligt!

Hon skrev själv på facebook att hon var stolt över sin stora kropp eller något liknande. Jag bara upprepar vad hon sa själv. Översminkad är väl inte så grovt, det är väl typ hälften av alla tjejer idag.
Citera
2014-06-27, 20:22
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb

Jag har blivit utsatt för det ena och det andra och självklart är hämnd en tanke man kan få upp men att sitta och fantisera om mord är extremt och sjukt, fattar du inte det?

Tråkigt att du hamna på sjukhus men du verkar vara väldigt obalanserad allmänt

Ingen har påstått att LL var en ängel, men inget av det vi vet om henne är i närheten för att man ska känna sympati med JH och hennes vidriga handling.
Citera
2014-06-27, 20:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Här har en flickstackare blivit mördad och styckad och så blir hon kallad överviktig (???), översminkad och så funderar man över vad hon kan ha gjort för gå en sån överdjävligt brutal död till mötes.
Så jävla omsakligt!

Varför förminskar du LL, flickstackare? Det var en myndig kvinna, sluta ömka, löjligt. Klart som fan att det är relevant vad LL ev. har gjort mot JH, det säger jag utan att försvara JH ohyggligt vedervärdiga handlingar. LL spred kanske ett falskt rykte om JH, kanske orsakade det att JN lämnade JH. Det finns troligtvis en förklaring till varför JH mördade LL, den ev. förklaringen sätter kanske LL i en helt annan dager, hon var kanske inte heller en normal människa.

Jag tycker att du är osmaklig som tar parti utan att kunna lägga fram sanningen på bordet.
Citera
2014-06-27, 20:28
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Varför förminskar du LL, flickstackare? Det var en myndig kvinna, sluta ömka, löjligt. Klart som fan att det är relevant vad LL ev. har gjort mot JH, det säger jag utan att försvara JH ohyggligt vedervärdiga handlingar. LL spred kanske ett falskt rykte om JH, kanske orsakade det att JN lämnade JH. Det finns troligtvis en förklaring till varför JH mördade LL, den ev. förklaringen sättet kanske LL i en helt annan dager, hon var kanske inte heller en normal människa.

Jag tycker att du är osmaklig som tar parti utan att kunna lägga fram sanningen på bordet.

Tror som du att det måste finnas orsaker som satt dessa händelser i rullning, men liknande saker sker varje dag i hela riket, utan att det leder till styckmord.

Och dessa orsaker finns det såklart ett intresse av att uppdaga och diskutera.

Men snobb sitter och mer eller mindre och rättfärdigar JHs beteende genom att kalla henne ett offer osv.

Det lackar jag på
Citera
2014-06-27, 20:29
Medlem
Citat:
Varför förminskar du LL, flickstackare? Det var en myndig kvinna, sluta ömka, löjligt. Klart som fan att det är relevant vad LL ev. har gjort mot JH, det säger jag utan att försvara JH ohyggligt vedervärdiga handlingar. LL spred kanske ett falskt rykte om JH, kanske orsakade det att JN lämnade JH. Det finns troligtvis en förklaring till varför JH mördade LL, den ev. förklaringen sätter kanske LL i en helt annan dager, hon var kanske inte heller en normal människa.

För att lösa ett mord och eventuellt förstå varför det skett så måste man klara av att lägga sina egna värderingar och synsätt åt sidan. Uppenbarligen inte många i denna tråd som klarar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in