Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 10:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hiss finns inte i gamla trevåningarshus, men BP kan ligga på bottenvåningen.

Det är ologiskt med styckning någon annanstans än på BP. Varför? Men inte omöjligt.
Vet du att huset var äldre än t.ex det Mats Alm och Linda bodde i eller gissar du? Tre våningar och hiss ner till garage.
https://www.google.se/maps/@60.604236,15.626771,3a,75y,236.59h,82.14t/data=!3m4!1e1!3m2!1sHX7J7xJdRrxRHB4fkgnJTA!2e0?hl= sv

Edit, Mitt 30-åriga hus såg 50 år gammalt ut för tre år sedan men efter renovering så ser det nybyggt ut.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2014-06-25 kl. 10:14.
Citera
2014-06-25, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Och? Det är ytterst få kvinnor som kan lyfta 100 kg, punkt.

Det är skillnad på att lyfta och släpa 100kg. Menar du att tjejer inte kan dra en pall med 100kg på?
Något som glider lätt, tex en matta, skulle vilken tjej som helst kunna flytta på, ett sådant paket skulle kanske väga max 70kg. Att lyfta in ena ändan i ett bagage motsvarar ett lyft på 35kg. Menar du att JH inte orkade lyfta 35kg?
Citera
2014-06-25, 10:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Man har även inrett vinden i efterhand i dessa hus, frågan är om det gjordes innan lagen.
http://goo.gl/maps/Hp08e

Oavsett vilket är det enkelt att dra ner en väl emballerad person för en trappa. Gravitationen gör jobbet.

Någon som VET, finns hiss?

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vet du att huset var äldre än t.ex det Mats Alm och Linda bodde i eller gissar du? Tre våningar och hiss ner till garage.
https://www.google.se/maps/@60.604236,15.626771,3a,75y,236.59h,82.14t/data=!3m4!1e1!3m2!1sHX7J7xJdRrxRHB4fkgnJTA!2e0?hl= sv

Edit, Mitt 30-åriga hus såg 50 år gammalt ut för tre år sedan men efter renovering så ser det nybyggt ut.
Jag hittade fastighetsskötarens telefonnummer på webben, ringde och frågade. Det finns ingen hiss.
Citera
2014-06-25, 10:18
Bannlyst
Citat:
Jag hittade fastighetsskötarens telefonnummer på webben, ringde och frågade. Det finns ingen hiss.

Kanon, då vet vi. Det gör det något mer logiskt att stycka kroppen i lägenheten.
Citera
2014-06-25, 10:21
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det är skillnad på att lyfta och släpa 100kg. Menar du att tjejer inte kan dra en pall med 100kg på?
Något som glider lätt, tex en matta, skulle vilken tjej som helst kunna flytta på, ett sådant paket skulle kanske väga max 70kg. Att lyfta in ena ändan i ett bagage motsvarar ett lyft på 35kg. Menar du att JH inte orkade lyfta 35kg?

Jag skulle inte orka det och det skulle nog ingen av mina väninnor heller.

Men nu pratar vi inte heller om en matta på 70 kg, utan LL på minst 70 kg+en stor matta. De där mattorna väger multum enligt mig. Jag fick inte ens ut en tunn vardagsrumsmatta från garderoben till vardagsrummet själv och är ungefär lika lång som JH.

Sen kan man inte lyfta precis en halva och sedan få in den andra. Det blir inte 35 kg iallafall, om LL nu vägde 70 tillsammans med mattan. Du kommer få in fötterna vid första lyftet, sen ska du lyfta resterande 67 kg vid nästa lyft. Mattan i scenariot var ju som sagt styv och LL var ju knappast mjuk som en deg eller.
Citera
2014-06-25, 10:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Bra jobbat, då vet vi. Känns rätt säkert att JH haft en medhjälpare nu.
Citera
2014-06-25, 10:24
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:

Det gör det ju iofs inte.
Citera
2014-06-25, 10:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Men nu pratar vi inte heller om en matta på 70 kg, utan LL på minst 70 kg+en stor matta. De där mattorna väger multum enligt mig. Jag fick inte ens ut en tunn vardagsrumsmatta från garderoben till vardagsrummet själv och är ungefär lika lång som JH.

Sen kan man inte lyfta precis en halva och sedan få in den andra. Det blir inte 35 kg iallafall, om LL nu vägde 70 tillsammans med mattan. Du kommer få in fötterna vid första lyftet, sen ska du lyfta resterande 67 kg vid nästa lyft. Mattan i scenariot var ju som sagt styv och LL var ju knappast mjuk som en deg eller.
Jag slog upp Matta på en stor möbelvaruhuskedjas webbplats och tittade på första träffen. Mattan är 200x300 cm och väger 11,2 kg.
Citera
2014-06-25, 10:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om hon styckade kroppen i lägenheten behövde hon ingen medhjälpare.
Citera
2014-06-25, 10:26
Bannlyst
Citat:

Om mattan är styv är vikten fördelad ca. 50/50. Låt oss säga 40,6kg då (Tack Q för de 11,2kg). Du får läsa på dina kraftekvationer lite bättre hur de fasta punkterna tar kraften

Det fetade?
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-06-25 kl. 10:33.
Citera
2014-06-25, 10:29
Medlem
Finns det bilder på LL eller mer fakta om LLs kroppshytta innan delningen?
Citera
2014-06-25, 10:30
Bannlyst
Citat:
Om hon styckade kroppen i lägenheten behövde hon ingen medhjälpare.

Så sant, det finns alla möjliga scenarion - inget kan uteslutas eller tas för givet.
Rafflande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in