Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Förstår du inte det? Det står i tråden annars. Det påstås på vissa håll att JH inte stod ut med situationen att han inte kunde välja. Det är nog där de får det ifrån. Läs tråden!

Jag har läst tråden, men verkar vara mer teorier än fakta!

Låter ju mer som han och LL hade ihop det innan, sen blev det ngt uppehåll och då kom JH in i bilden under en kortare tid! Den senaste tiden har han väl inte träffat JH eller har jag fel?
Citera
2014-06-27, 20:04
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Har du någonsin känt sympati för den mördade kvinnan menar du?

Men du menar att JH är offer här alltså. En riktigt spännande inställning.

Banne mig, jag både läste och gillade!
Citera
Medlem
Citat:
Förstår du inte det? Det står i tråden annars. Det påstås på vissa håll att JH inte stod ut med situationen att han inte kunde välja. Det är nog där de får det ifrån. Läs tråden!

Ja och att mörda och stycka konkurrenten lär knappast få honom att vilja välja henne, dumma jäntan!
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det stod i aftonbladet att det framkommit i förhör att hon ringde på dörren, Lollo öppnade och hon slog henne med hammaren. I expressen (har jag för mig) stod det att Jonna tog sig in i lägenheten och attackerade Lollo i badrummet.

Det har skrivit både och det är därför det blir olika synsätt. Men hon fick första slaget i bakhuvudet. Precis som om hon vände om och försökte fly undan. Jag vet ju inte fakta för nu senast ska hon ha stått i badrummet. Var står det?? Väldigt mycket olika saker hela tiden, men det kan ju vara lite avsikt i det för att läckan som det talades om ska slätas över? Jag vet ärligt talat inte.
Citera
2014-06-27, 20:06
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Jag har läst tråden, men verkar vara mer teorier än fakta!

Låter ju mer som han och LL hade ihop det innan, sen blev det ngt uppehåll och då kom JH in i bilden under en kortare tid! Den senaste tiden har han väl inte träffat JH eller har jag fel?

Så har det skrivits tidigare, men jag tycker bara det blir rörigare och rörigare
Citera
2014-06-27, 20:07
Medlem
Nu för tiden mord är inte nåt nytt !
men att 24-åring tjej slår ihjäl en annan 22-åring tjej med en hammare ,
sen knivhugga henne och efter detta , även styckar kroppen
och efter allt detta ha BO i bilen och åka till jobbet och jobba som vanlig .

Fan jag mår illa !
Undrar om grannar hörde nåt ?

En fråga till : måste man ha kvar försvarsadvokat ? om ja varför ?
i såna fall tycker inte jag att det behövs !
Citera
2014-06-27, 20:07
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kommunikationsstrateg, fixade Örebropolisen fram en sådan efter kritiken?

Haha, det tänkte jag inte ens på! Kommunikationschefen (M Nylen) som uttalat sig tidigare kanske är tagen ur tjänst, som man säger.
Bra hur som helst med en tydlig avskrivning. Har för mig att det var lite si och så med den saken vid mordet på Umeå central t ex.
Citera
2014-06-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag skriver ju varför JH kanske är ett offer. Om ryktet stämmer att LL slagit ned henne på en krog så är JH ett brottsoffer. I början innan jag hörde ryktet så antog jag direkt att JH var empatilös, men det kanske är att göra det enkelt för sig själv. Med tanke på hur otroligt ovanligt detta fall är så kan det ju ha hänt saker innan mellan tjejerna som vi inte vet om. Jag försöker tänka mig in i situationen själv och vad som skulle ha fått mig att gå så här långt. Hat är det jag tänker på då. Sen försöker jag se varför hatet uppstått, och då var ryktet om misshandeln rätt talande. Jag har själv haft tankar på att mörda vissa personer som gett sig på mig, så jag förstår behovet av att ge igen, men alla har inte spärrarna och konsekvenstänket som jag har. Sen säger jag inte att ryktet är samt, kanske LL inte har slagit JH eller kanske var de båda lika skyldiga till slagsmålet. Inte vet jag, jag bara tänker högt precis som de flesta i tråden.

Här har en flickstackare blivit mördad och styckad och så blir hon kallad överviktig (???), översminkad och så funderar man över vad hon kan ha gjort för gå en sån överdjävligt brutal död till mötes.
Så jävla omsakligt!
Citera
2014-06-27, 20:09
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tack för stödet. Jag blev hårdattackerad av många när jag skrev att JA måste ha dåligt samvete. Som du och jag säger, finns det tre pjäser/aktörer för att delta i ett triangeldrama.
Klart att han måste ha dåligt samvete! Om han är normalt funtad iaf, dock kan jag ju inte tycka att han "borde ha förstått" att det skulle gå såhär. Och alltså tycker jag inte att han behöver känna skuld. Fast jag tror han gör det ändå.
Citera
2014-06-27, 20:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja och att mörda och stycka konkurrenten lär knappast få honom att vilja välja henne, dumma jäntan!

det var ju inget dumt alls. Det står tidigare i tråden!
Citera
2014-06-27, 20:11
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ett grundlagsbrott att efterforska den som har yppat något för någon med utgivningsbevis eller författare. Meddelarfrihet gäller.
Åhå, är det så? Det enda jag kan är lagen om sekretess, jag känner verkligen att jag inte är i branschen nu kan jag säga...
Citera
2014-06-27, 20:12
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Hur som helst. Jag skulle vilja veta mer om den här misshandeln som JH ska ha råkat ut för. Om LL slagit ned JH på krogen och om anmälan dessutom inte tagits på allvar av polisen, då har ju JH ett bra motiv. Om LL dessutom har strulat med killen som JH var intresserad av, ja då kan det ju helt enkelt bli för mycket. Hammaren kan ju JH haft med sig då hon faktiskt var lite rädd för LL (som var större och kanske våldsam). Jag hade nog haft med mig något om jag skulle konfrontera någon som var fysiskt större och starkare än mig utan att för den delen planera att mörda personen. Ju mer jag får höra om fallet desto mer osäker blir jag på om LL verkligen bara var ett offer. Om hon har misshandlat JH innan så känner jag verkligen ingen sympati för henne längre. Då var ju JH det första offret i det hela. Näe, jag är kluven, jag vet inte vad jag ska tro eller känna. Har själv blivit överfallen och vet hur mycket hat man kan känna då mot den som gjort en illa. Jag har full förståelse för om man hämnas (även om det sällan leder till något positivt).

Det du skriver är helt bisarrt!

Är ett slagsmål på krogen ett bra motiv att mörda någon?
Vi skulle ha tiotusentals mord om året om din logik stämde
sen att du skriver att du haft tankar om att mörda folk som misshandlat dig visar vilken instabil person du är, kanske DU ska söka vård.

Är JH ett offer?

Du äcklar mig

JH väntade tills LL var själv därefter klubbade hon ner, högg och sen styckade kroppen. Sen lät hon kroppen jäsas i 23 gradig värme i 10 timmar eller så medans hon är på jobbet.

Tycker hon kan dela cell med Anders Eklund, det skulle vara rättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in