Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-27, 18:40
Medlem
afvongreves avatar
Det här fallet är ju extremt udda. Enligt Aftonbladet åkte hon till jobbet med likdelarna i bagageutrymmet. Hon parkerade utanför jobbet med likdelarna i bagageutrymmet!? Ibland när jag är vaken på natten brukar jag titta på tv och förfasa mig över allt våld, blod, slafs, lik man ser... Det här fallet är precis likadant som de man ser i de amerikanska slafsserierna.
Citera
2014-06-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hon ringde inte på dörren, hon satt och väntade i trapphuset beväpnad med en hammare. Lollo springer in igen och bam en smäll eller två i bakhuvudet. GM går kallblodigt ut i köket och hämtar en kniv som hon i ursinne hugger flera ggr i BO.

Om hon lämnades att förblöda har vi spekulerat om så även jag! Men där är jag nog tvungen att säga att min första teori inte håller att hon skulle spela in om det inte skett oavsiktligt, nästan som en byxringning.

Om vi ser tillbaka på vad GM ansåg om BO så har hon sagt att hon inte var bra för JA. Då skulle hon motsäga sin framställning inför JA om han kom hem och såg Lollo ligga i sitt eget blod. Och så kan vi ju inte ha det! Eller hur!!

Nu hade hon undanröjt det som stod mellan henne och kärleken och då vill hon inte tappa den bild som hon vill att JA skall ha av henne. Med andra ord lägger hon henne kanske i badkaret eller eventuell klädkammare.

Det stod i aftonbladet att det framkommit i förhör att hon ringde på dörren, Lollo öppnade och hon slog henne med hammaren. I expressen (har jag för mig) stod det att Jonna tog sig in i lägenheten och attackerade Lollo i badrummet.
Citera
2014-06-27, 18:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det här fallet är ju extremt udda. Enligt Aftonbladet åkte hon till jobbet med likdelarna i bagageutrymmet. Hon parkerade utanför jobbet med likdelarna i bagageutrymmet!? Ibland när jag är vaken på natten brukar jag titta på tv och förfasa mig över allt våld, blod, slafs, lik man ser... Det här fallet är precis likadant som de man ser i de amerikanska slafsserierna.
Det är värre tycker jag, för det är ju på riktigt. Det är så ruskigt så jag tror inte jag kan få in i skallen att det faktiskt har hänt.
Citera
2014-06-27, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Var det inte nån som länkade till en artikel i NA tidigare idag, där en pensionerad polis (pressansvarig, heter det så?) tyckte att polisen informerade alldeles för lite? Och att det leder till vilda spekulationer i sociala medier osv.
Edit: Länkades alldeles nyss igen.
Tror dock inte att han menade att lösningen skulle vara att enskilda poliser informerar media om känsliga uppgifter i förundersökningen mot tipspengar...
Citera
2014-06-27, 18:46
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nämen,,, vem har inte strulat med två personer samtidigt någon gång i sitt liv? Det går inflation i viljan att benämna alla möjliga mänskliga beteenden som störningar i personligheten. Människan som sådan är irrationell och dum, inget nytt under solen.

Tror inte att det handlar personlighetsstörningar. Men om rabiat svartsjuka. Och där kan säkert många hamna, under ogynnsamma omständigheter. Och det var ju inget småstrulande som pågick i lönndom, det var ju hot och våld inblandat, i både lägenhet och på krog. Då är det allvar.
Det är lätt att att förminska triangeldramat, men det är ju inte första gången i historien en kärleksttiangel slutar i en katastrof. I en relation har man såklart ansvar för sig själv och sitt eget mående, men man har ju också ett visst ansvar för den/de andras känslor.
Oavsett vad vi gör, själviskt såväl som osjälviskt, har konsekvenser...
Citera
2014-06-27, 18:54
Medlem
BJNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför låter det konstigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag tycker det låter ännu mer konstigt att LL skulle öppnat dörren och gått in i badrummet för att göra sig i ordning samtidigt som hon nu skulle reda ut lite saker med tjejen hon tidigare hade slagits med på krogen. Jag tycker inte alls det vore konstigt om JH bara öppnade dörren och gick in. Det som är konstigt här är att hon hade med sig en hammare och dessutom styckade en kropp innan hon gick till jobbet!

Det är som sagt fullt möjligt att det gick till på det viset. Men för mig låter det mer sannolikt att JH ringde på dörren och blev frivilligt insläppt.
Hur planlösningen på lägenheten ser ut har jag inte en aning om, men det går väl att anta att badrumsdörren stod öppen och om man då varken ser eller hör att någon kommer in i lägenheten tycker jag nog är lite konstigt. Det går förstås inte att utesluta att vattenkranen spolade.
Nåja, FUP får bevisa det ena eller det andra.
Citera
2014-06-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nää! Hon väntade tills centrallåset öppnade dörren och väntade till Lollo öppnade dörren

Enligt aftonbladet ska dem fått från en källa att hon sagt i förhör att hon ringde på dörren.
Citera
2014-06-27, 18:56
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tror dock inte att han menade att lösningen skulle vara att enskilda poliser informerar media om känsliga uppgifter i förundersökningen mot tipspengar...
Nej såklart inte, jag uppfattade det ungefär som att de har för små resurser och därför inte hinner "ta hand om" media på ett adekvat sätt.
Sen undrar jag om det handlar om tipspangar? Så ofantligt många poliser finns väl inte i Örebro så man inte skulle kunna internutreda vem som svartjobbar liksom? Det kan ju vara simplare än så, polis informerar fru, fru informerar bästa vän, bästa vän informerar resten av stan...?
Citera
2014-06-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jo, det tror jag. Hon har bl a kört bil ett antal mil, uppehållit sig utanför JA:s lägenhet, väntat i trapphuset mm och därmed haft en otal hållpunkter för besinning före mordet. Även efter, men det var ju av mindre betydelse för LL.

Det du försöker nyansera där mellan raderna är att hon inte kunde hjälpa sig själv, men är en människa så ur balans borde omgivningen märkt och reagerat på detta. Hjälpt henne till en psykmottagning t ex.

JH har agerat utefter en plan, som hon inte velat ge upp förrän rivalen var terminerad.
Nu kommer hon att få betala detta med sin frihet och framtid.

En tragedi tror jag alla tycker det är.

Att hon sedan återkommit till lägenheten några timmar senare med en såg för att stycka tyder ju på att hon var säker på att Lollo dött.
Citera
2014-06-27, 19:02
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det är värre tycker jag, för det är ju på riktigt. Det är så ruskigt så jag tror inte jag kan få in i skallen att det faktiskt har hänt.

Ja. Man kan ju inte heller tänka att hon blivit påverkad av allt våld hon ser på tv. Hur mycket har inte jag sett under mina vaknätter? Jag har också varit ung och trott att utseendet är viktigt men aldrig nånsin har jag funderat över att mörda någon som är vackrare än jag. Tjejen måste vara enormt korkad = det fattas en massa hjärnceller.
Citera
2014-06-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Tror inte att det handlar personlighetsstörningar. Men om rabiat svartsjuka. Och där kan säkert många hamna, under ogynnsamma omständigheter. Och det var ju inget småstrulande som pågick i lönndom, det var ju hot och våld inblandat, i både lägenhet och på krog. Då är det allvar.
Det är lätt att att förminska triangeldramat, men det är ju inte första gången i historien en kärleksttiangel slutar i en katastrof. I en relation har man såklart ansvar för sig själv och sitt eget mående, men man har ju också ett visst ansvar för den/de andras känslor.
Oavsett vad vi gör, själviskt såväl som osjälviskt, har konsekvenser...

Sedan så är ju detta unga människor som vill ha ut det mesta av livet, särskilt denna generation verkar vara väldigt kräsen på vad de vill ha, får inte jag honom ska inte hon heller. Frågan är om detta hade hänt om de varit 20 år äldre
Citera
2014-06-27, 19:13
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Sedan så är ju detta unga människor som vill ha ut det mesta av livet, särskilt denna generation verkar vara väldigt kräsen på vad de vill ha, får inte jag honom ska inte hon heller. Frågan är om detta hade hänt om de varit 20 år äldre
Nu när jag tänker efter, jag har också i min ungdom varit i en liknande situation rent relationsmässigt. Jag var 22, han var 26 och "lekte" med mig medan han var uppenbart kär i sitt ex. Jag förstod det men ville helst blunda för det, för jag ville ju ha honom. Till slut kom jag fram till ungefär samma som LL gjorde; jag "orkade inte konkurrera" och så var det bra med det. Jag satt väl hemma och slevade i mig glass eller nåt men tanken att vara förbannad på min "rival" fanns aldrig! Det var ju inte hennes fel. Om jag var förbannad så var jag snarare förbannad på honom, och inte heller honom ville jag mörda.
Om nu JH är mentalt sund sedan födseln måste det vara otroligt olyckliga omständigheter som lett fram till den här härdsmältan. Eller så har hon nåt allvarligt fel från början. Empatilöshet gentemot människor lär vara ett av problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in