2014-06-27, 16:42
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Måste ha varit ruggigt mäktigt, eller hur, var du även på SRF då Watain körde sitt Bathory-set?

Det missades dessvärre. Vore fröjdefullt med fler hyllningar och aftnar åt Bathory!
Citera
2014-06-27, 16:45
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Någon som har tips på bra och stämningsfull BM i stil med Drudkh?
Är du inne på lite ambient/atmospheric eller är det just soundet som Drudkh har som du är ute efter?

http://www.metal-archives.com/bands/Drudkh/9344 gå vidare till "similar artists" så får du se en lista där användare har gjort en "tumme upp" på de band som man tror att du kommer gilla.
Citera
2014-06-27, 16:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Är du inne på lite ambient/atmospheric eller är det just soundet som Drudkh har som du är ute efter?

http://www.metal-archives.com/bands/Drudkh/9344 gå vidare till "similar artists" så får du se en lista där användare har gjort en "tumme upp" på de band som man tror att du kommer gilla.

Tack för länken! Det är lite åt tidiga Burzum och Wolves in the Throne Room-hållet som jag eftersöker. Har lyssnat på Aggaloch och Skogen av några band som fanns under simial artists och de föll mig i smaken, så nu har jag någonting att börja bocka av!
Citera
2014-06-27, 17:00
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Tack för länken! Det är lite åt tidiga Burzum och Wolves in the Throne Room-hållet som jag eftersöker. Har lyssnat på Aggaloch och Skogen av några band som fanns under simial artists och de föll mig i smaken, så nu har jag någonting att börja bocka av!
Jag lyssnade lite på Pest häromdagen och vettefan hur man stavar till skiten men bra är det överraskade mig. Att jag har missat detta tidigare är underligt men det är väl så det är.
Citera
2014-06-27, 17:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag lyssnade lite på Pest häromdagen och vettefan hur man stavar till skiten men bra är det överraskade mig. Att jag har missat detta tidigare är underligt men det är väl så det är.

Vilket av banden, såg att det fanns flera band som heter Pest?
Citera
2014-06-27, 18:07
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Vilket av banden, såg att det fanns flera band som heter Pest?

Iom att detta skulle vara ett bra Pest och dessutom hade en bra låt som är svår att stava till misstänker jag att låten i fråga är Lífit es Dauðafærð, och albumet i sig därmed en EP vid namn Dauðafærð
Citera
2014-06-27, 18:15
Medlem
Rofers avatar
I hans inlägg fanns även en klickbar länk...

Lyssnar på nya Nidsang. Den är beast!
Citera
2014-06-27, 18:29
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Iom att detta skulle vara ett bra Pest och dessutom hade en bra låt som är svår att stava till misstänker jag att låten i fråga är Lífit es Dauðafærð, och albumet i sig därmed en EP vid namn Dauðafærð
Du har så rätt. Min lathet är så pass stor att jag inte ens orkar copy pasta text.

Jag går även vidare och fördjuper mig i Moonsorrow och Verdunkeln, dessa 2 band så ska växa riktigt mycket under helgen.
Citera
2014-06-27, 19:22
Medlem
smokypoks avatar
Rekommenderar det Kanadensiska bandet Gorod som jag börja lyssna på för någon månad sen. Riktigt skön death metal.

Smakprov: https://www.youtube.com/watch?v=Ccgqj3KDaVY
Citera
2014-06-27, 22:49
Medlem
Glantons avatar
Citat:

En fantastisk EP/låt! Underbar känsla i den. Dock fascinerande att bandet blev cirka 10 ggr sämre på de 2-3 plattorna efter det. Som om allvaret byttes ut mot en klackspark.....
Citera
2014-06-28, 01:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Tack ska du ha, ska lyssna på det till ölen senare i natt då!

Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
I hans inlägg fanns även en klickbar länk...

Ledsen, men missade det i all hast!

Citat:
Jag går även vidare och fördjuper mig i Moonsorrow och Verdunkeln, dessa 2 band så ska växa riktigt mycket under helgen.

Moonsorrow är ett av mina favoritband och stort plus också att de sjunger på mitt andra modersmål. Sankarihauta är min favoritlåt med bandet!
Citera
2014-06-28, 03:15
Bannlyst
Har inte varit riktigt uppdaterad i vad som händer inom dessa genres senaste två åren. Skulle ni kunna tipsa om något bra ställe där jag kan läsa nyheter gällande dessa genres? Albumsläpp/Bandnyheter med mera. Om ni skulle bortse Twitter och Facebook.

Typ som DJmag/Mixmag, en portal fast inom de olika metal genrerna. Är väl mest för att jag ska slippa söka runt efter 100 band som jag gillar och följa dom på twitter. Får väl göra det om det inte finns något annat alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in