2014-06-26, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erection

Vad brukar ni i tråden använda er av för substanser för att expandera ert sinne och uppleva musiken på ett annat sätt?

Öl, kanske en och annan whisky

Citat:
Vilka album föredrar ni då att lyssna på, har ni några favoriter?

Musik som diskuteras i denna tråd accepteras sällan som partymusik i mina umgängeskretsar Men ibland någon öl framför någon klassisk death metal sång som tex den här..

http://www.youtube.com/watch?v=OEMETbZgfqg
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-06-26 kl. 12:22.
Citera
2014-06-26, 13:50
Medlem
Citat:
Brukar ni som är i tråden lyssna på Black/Death när ni tar hallucinogener eller andra droger som exempelvis cannabis och alkohol.

Lyssnade på Arise under påverkar av LSD, fick ett väldigt djup och flöde i musiken och skivomslaget med ögat som stirrar var alldeles underbart.

Tycker att plattor som Left Hand Path och Like an Ever Flowing Stream är perfekt när man tagit hallucinogener.

Just nu lyssnar jag på dISEMBOWELMENT - Transcendence Into the Peripheral.
Enligt mig är ett riktigt grymt album. Atmosfäriskt och uppnår en spirituell känsla, med bra driv blandat med lugna partier med tunga riff. En skiva jag tror man skulle uppskatta när man käkat syra.

Vad brukar ni i tråden använda er av för substanser för att expandera ert sinne och uppleva musiken på ett annat sätt? Vilka album föredrar ni då att lyssna på, har ni några favoriter?

Vill bara påpeka att jag även lyssnar på musik nykter och får en bra musikupplevelse. Gillar dock ibland att ta droger för att riktigt bli ett med musiken.

Nu har jag visserligen inte käkat hallucinogena preparat i samband med black metal, tror inte mitt psyke skulle palla det, men tanken att stänga in sig i ett mörkt rum, slänga i sig några lappar och lyssna på Darkspace låter som att det kan ta en på en kosmisk resa.
Citera
2014-06-26, 14:29
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Brukar ni som är i tråden lyssna på Black/Death när ni tar hallucinogener eller andra droger som exempelvis cannabis och alkohol.

Lyssnade på Arise under påverkar av LSD, fick ett väldigt djup och flöde i musiken och skivomslaget med ögat som stirrar var alldeles underbart.

Tycker att plattor som Left Hand Path och Like an Ever Flowing Stream är perfekt när man tagit hallucinogener.

Just nu lyssnar jag på dISEMBOWELMENT - Transcendence Into the Peripheral.
Enligt mig är ett riktigt grymt album. Atmosfäriskt och uppnår en spirituell känsla, med bra driv blandat med lugna partier med tunga riff. En skiva jag tror man skulle uppskatta när man käkat syra.

Vad brukar ni i tråden använda er av för substanser för att expandera ert sinne och uppleva musiken på ett annat sätt? Vilka album föredrar ni då att lyssna på, har ni några favoriter?

Vill bara påpeka att jag även lyssnar på musik nykter och får en bra musikupplevelse. Gillar dock ibland att ta droger för att riktigt bli ett med musiken.

Lyssna på black eller death när jag trippar vet jag inte om jag skulle göra... Men till cannabis är det perfekt. Brukar lyssna på Panzerfaust när jag har rökt, The Hordes of Nebulah på otroligt hög volym när man har rökt lite tung indica är riktigt fint.

Edit: på fest med alkohol brukar det inte uppskattas. Det blev inga glada miner när jag satte på Mayhem på en fest med dubstep-lyssnare. Men det är ju inte så konstigt.
Senast redigerad av Punkliv 2014-06-26 kl. 14:32.
Citera
2014-06-26, 20:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Brukar inte droger direkt längre i någon vidare stor utsträckning som många andra på forumet, men kombinationen alkohol och benzodiasepiner uppskattar jag tillsammans med bra musik, främst någonting långsamt som kanske inte passar i tråden, men det närmaste är väl Hvis lyset tar oss-plattan, blir mestadels ambient och stoner då jag lyssnar musik på fyllan eller så.

Fast å andra sidan på tal om Dismember så är ju Dreaming in Red otroligt skön att höra påverkad på benzo och Z-analoger som Stilnoct.
Citera
2014-06-26, 22:53
Medlem
erections avatar
Skall kolla in tipsen ni gav mig. Tackar! Har rökt lite cannabis nu och lyssnar på Unleashed.

Shadows In The Deep är ett riktigt grymt album. Får bli dagens rekommendation, trots att de flesta i tråden nog har hört albumet. Kan nog vara schysst att lyssna på hallucinogener.
Mörkt och tungt med schyssta övergångar. Tror inte extremt mycket mangel är så schysst att lyssna på.

Älskar att blunda och se fraktaler och andra ting som formas i takt med musiken och att man lättare kan koncentrera sig och hör allt. Som att man är sammanlänkad och ett med musiken.
Var nyfiken på vad ni föredrog för substanser och varför just den substansen i kombination med musiken.

Förövrigt hade en vän en poster av omslaget till Hliðskjálf. Väldigt mäktigt att skåda under påverkan. Mystiken och skogen fångade en verkligen. Ska testa att lyssna på Hvis lyset tar oss vid nästa tillfälle och OT: Därför mycket skruvad, mörk, psytrance/ambient med inslag av den nordiska skogen också även är bra.

Aja. Vill inte göra om tråden till en diskussion om narkotika. Fast vill ni dela med er och rekommendera album så kör.

Verkligen tråkigt att vissa människor har sådan negativ reaktion till extrem metal.
Därför jag oftast umgås med likasinnade.
Senast redigerad av erection 2014-06-26 kl. 23:05.
Citera
2014-06-27, 13:35
Medlem
Sarlaccs avatar
Bathory & Quorton-tribute senare i afton utföres av Ereb Altor, vad tror vi? Får vi enbart se vikingstuket eller kan vi vänta oss litet black?

http://www.youtube.com/watch?v=cpnnnxUDuIc Ereb Altor - Twillight of the gods

http://www.youtube.com/watch?v=CzSOwwOL4eE BATHORY - Born for burning

Man vill ju att de ska lira black så hela haket gungar.
Citera
2014-06-27, 16:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc
Bathory & Quorton-tribute senare i afton utföres av Ereb Altor, vad tror vi? Får vi enbart se vikingstuket eller kan vi vänta oss litet black?

http://www.youtube.com/watch?v=cpnnnxUDuIc Ereb Altor - Twillight of the gods

http://www.youtube.com/watch?v=CzSOwwOL4eE BATHORY - Born for burning

Man vill ju att de ska lira black så hela haket gungar.

Ereb Altor är verkligen ett av mina favoritband ifrån Sverige just nu, otroligt jävla bra och stämningsfull "rollspelsmetal", The End är riktigt jävla bra, lyssna på den skivan alla ni!
Citera
2014-06-27, 16:15
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ereb Altor är verkligen ett av mina favoritband ifrån Sverige just nu, otroligt jävla bra och stämningsfull "rollspelsmetal", The End är riktigt jävla bra, lyssna på den skivan alla ni!
Alright kollas opp! Kan man förvänta sig en fullbordad hyllning åt Bathory?

Marduk - Materialized in stone
Citera
2014-06-27, 16:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Alright kollas opp! Kan man förvänta sig en fullbordad hyllning åt Bathory?

Ereb Altor's skivor är väl rätt inspirerade utav Bathorys vikingaskivor, men står bra på egna ben och levererar ruggigt bra musik.

Ni har väl inte missat denna: Emperor - A Fine Day To Die (Bathory) Live @ Sweden Rock Festival 2014
Citera
2014-06-27, 16:36
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ereb Altor's skivor är väl rätt inspirerade utav Bathorys vikingaskivor, men står bra på egna ben och levererar ruggigt bra musik.

Ni har väl inte missat denna: Emperor - A Fine Day To Die (Bathory) Live @ Sweden Rock Festival 2014

Den missades inte, var nämligen där! Vilken magi!
Citera
2014-06-27, 16:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Den missades inte, var nämligen där! Vilken magi!

Måste ha varit ruggigt mäktigt, eller hur, var du även på SRF då Watain körde sitt Bathory-set?
Citera
2014-06-27, 16:41
Medlem
Rakiis avatar
Någon som har tips på bra och stämningsfull BM i stil med Drudkh?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in