Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 13:45
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardlizard
Detta är ett av de få fall/gärningsmän som liknar Feltenberg på Ekerö. Inga tidigare problem med rättvisan, ordnat liv, till synes lugnt yttre.
Men även Feltenberg planerade iskallt, skaffade vapen, radade upp dem på sängen, väckte Persdotter och slog. Lika feg som Jonna i det att det inte ens blir en fight.

Var du i villan, under den tragiska händelsen på Ekerö? Om icke, vilka är dina källor förutom
slaskpressen?
Det blev ju ingen rättegång och det finns ej heller något FUP
Citera
2014-06-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
ja o du menar att LL var på väg till jobbet o öppnade dörren eller att JH ringde på dörren o LL öppnade? Vad spelar det för jävla roll?!?! LL har oavsett öppnat dörren o blivit mördad av JH o så småpetitesser som om vem som ringde/öppnade dörren själv är ju ovidkommande? centrallåset är ju det som är i trapphuset...

Det är ju egentligen mest jag som tjatar om huruvida hon ringde på eller bara klev in. Klart att det inte spelar någon roll med tanke på att hon hur som helst blev mördad, men vi funderar alla över olika saker. Det går bra att scrolla vidare om man tycker att nåt är ovidkommande.
Citera
2014-06-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Om du läst hela tråden så var det så AB skrev igår. Läs alla artiklar för det behöver tydligen jag själv göra. Jag har inte läst att hon ringde på dörren, men ALLT här inne är teorier så haka inte upp dej. Min tolkning bara, inget konstigt alls!!

Har läst hela tråden ända från början. Artiklarna läser jag också. Förmodligen har vi läst olika versioner av artiklarna beroende på hur/när de uppdaterats.
Citera
2014-06-27, 13:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Vad jag blir trött på enfaldiga kommentarer som denna.

"Ja hon borde tänkt på att det där mordet som hon så slugt planerade skulle slå tillbaks på henne själv och ge henne dåligt rykte..."

No shit sherlock!!! Detta är ju en megatragedi för alla inblandade något annat går det liksom inte att säga, att försöka nyansera hur hemsk och dum GM har varit, eller inte varit förefaller mig nästan världsfrånvänt. Tror du verkligen hon hade någon som helst uppfattning om eller tanke på konsekvenser, rykte, rimlighet osv när hon gjorde detta?

Jo, det tror jag. Hon har bl a kört bil ett antal mil, uppehållit sig utanför JA:s lägenhet, väntat i trapphuset mm och därmed haft en otal hållpunkter för besinning före mordet. Även efter, men det var ju av mindre betydelse för LL.

Det du försöker nyansera där mellan raderna är att hon inte kunde hjälpa sig själv, men är en människa så ur balans borde omgivningen märkt och reagerat på detta. Hjälpt henne till en psykmottagning t ex.

JH har agerat utefter en plan, som hon inte velat ge upp förrän rivalen var terminerad.
Nu kommer hon att få betala detta med sin frihet och framtid.

En tragedi tror jag alla tycker det är.
Citera
2014-06-27, 13:57
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Näe beror ju på vilken typ av människa du är, fick lära mig att de finns 3 typer av människor Fight, Flight or Freeze, du är nog den förstnämnda jag är också den förstnämnda...

Så att LL skulle fly och försöka ta sig in i ett annat rum kanske toaletten och låsa dörren och där tillkalla hjälp osv?
Så "fight" är för dig att hålla igen dörren?...tycker snarare att det vore att slå tillbaka och försöka ta hammaren från angriparen men...
Snarare det som sagts en naturlig reaktion att dra igen dörren om man blir angripen med en hammare oavsett vilken personlighetstyp man är.
Citera
2014-06-27, 13:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Ja, sen verkar de vara inne och fylla på/ändra i redan publicerade artiklar så när man läser den för andra gången känner man inte helt igen sig.

Citerat ur Expressen vilken källa de har, med andra ord har de tolkat själva ur AB's text:

Den nu häktade 24-åriga kvinnan ska enligt Aftonbladets källor ha slagit sin 22-åriga rival i bakhuvudet med hammaren, därefter knivhuggit henne upprepade gånger innan hon lämnade sitt döende offer i lägenheten.

Så visst blir man snurrig...
Citera
2014-06-27, 14:07
Medlem
humor-mes avatar
Gissar på att skadan Jonna fick på handen(?) kommer från att hon huggit sitt offer. Om hon huggit flera gånger i vredesmod kanske kniven slant och hon skadade sig själv.

Fruktansvärt tragiskt det hela.
Citera
2014-06-27, 14:11
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Så "fight" är för dig att hålla igen dörren?...tycker snarare att det vore att slå tillbaka och försöka ta hammaren från angriparen men...
Snarare det som sagts en naturlig reaktion att dra igen dörren om man blir angripen med en hammare oavsett vilken personlighetstyp man är.

Han/hon sparkade även för att mota bort personen? så ja de är att fightas
Citera
2014-06-27, 14:19
Medlem
Willow1s avatar
Egentligen är det logiskt att det blir förvirrande, och det är ju säkerligen flertalet som känner och har via jobb mm haft kontakt med alla inblandade. Och om jag haft henne som PA hade jag babblat som en tok till alla jag känner för man bearbetar olika
Citera
2014-06-27, 14:21
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Gissar på att skadan Jonna fick på handen(?) kommer från att hon huggit sitt offer. Om hon huggit flera gånger i vredesmod kanske kniven slant och hon skadade sig själv.

Fruktansvärt tragiskt det hela.

Precis, det är rätt vanligt att någon som hugger skadar sig själv, för att man lätt tappar handtaget när det tar stopp och handen fortsätter mot bladet.
Citera
2014-06-27, 14:27
Medlem
Grandiosos avatar
Har bara sett bilder på GM: https://www.flashback.org/sp49349887 och
ingen bild alls på mordoffret.
Finns det någon postad på LL?
Orkar inte leta igenom alla dessa mängder med sidor.
Citera
2014-06-27, 14:28
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har bara sett bilder på GM: https://www.flashback.org/sp49349887 och
ingen bild alls på mordoffret.
Finns det någon postad på LL?
Orkar inte leta igenom alla dessa mängder med sidor.

https://www.facebook.com/lovisa.lindh?fref=ts

Där är hennes facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in