Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 13:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hur kan ni veta att utredningen läcker??
Därför att det kommer ut information i media, långt utöver vad polisen har tänkt sig. Normalt lämnar polisen bara ifrån sig det den behöver, och definitivt inte så är detaljerade uppgifter.
Citera
2014-06-27, 13:18
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Vi har också tagit farväl i ett kapell med öppen kista. I serien Six feet under verkar de ju kunna sy ihop och fixa till folk lite hur som helst, antar att de svenska begravningsentreprenörerna inte är lika serviceminded
Den vi var och tog farväl av hade hängt sig, det blev rätt makabert när vi då fick se att han hade häftklammer runt hela halsen... men antar att det hade med den rättsmedicinska undersökningen att göra.
Så, de syr kanske inte, men om det öht är möjligt kanske de använder häftklammer. (fan va makabert )
Citera
2014-06-27, 13:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Enligt Aftonbladet ringde hon på dörren.

Nää! Hon väntade tills centrallåset öppnade dörren och väntade till Lollo öppnade dörren
Citera
2014-06-27, 13:19
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Hon ringde inte på dörren.
I senaste artikeln i AB står det att hon ringde på dörren.

Det är ju två dörrar det handlar om; hn väntade på att porten skulle öppnas kl 6, sen gick hon in i trapphuset och ringde på lgh-dörren.
Senast redigerad av reemka 2014-06-27 kl. 13:23.
Citera
2014-06-27, 13:22
Medlem
Citat:
Hon ringde inte på dörren, hon satt och väntade i trapphuset beväpnad med en hammare. Lollo springer in igen och bam en smäll eller två i bakhuvudet. GM går kallblodigt ut i köket och hämtar en kniv som hon i ursinne hugger flera ggr i BO.

Om hon lämnades att förblöda har vi spekulerat om så även jag! Men där är jag nog tvungen att säga att min första teori inte håller att hon skulle spela in om det inte skett oavsiktligt, nästan som en byxringning.

Om vi ser tillbaka på vad GM ansåg om BO så har hon sagt att hon inte var bra för JA. Då skulle hon motsäga sin framställning inför JA om han kom hem och såg Lollo ligga i sitt eget blod. Och så kan vi ju inte ha det! Eller hur!!

Nu hade hon undanröjt det som stod mellan henne och kärleken och då vill hon inte tappa den bild som hon vill att JA skall ha av henne. Med andra ord lägger hon henne kanske i badkaret eller eventuell klädkammare.

Efter vad jag har förstått har det inte framkommit någonstans att hon skulle ha suttit och tryckt i trapphuset. Var får du det ifrån? Och vad väntade hon på? Är väl knappast troligt att hon väntade på att LL skulle öppna en (olåst?) dörr för att börja puckla på henne i ett ekande trapphus där grannarna kan höra precis allt? Enligt Expressen hade hon ju smugit sig in i lägenheten.
Citera
2014-06-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja, men varför började hon involvera JN när allt var klart?

Antingen var det en plan från början, eller något som utvecklade sig efter hand. Vad skulle JN kunnat hjälpt till med i detta läge?
Var allt klart? Jag trodde att hon ringde JN efter att hon dödat LL och innan hon styckade och transporterade kroppen?
Citera
2014-06-27, 13:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Efter vad jag har förstått har det inte framkommit någonstans att hon skulle ha suttit och tryckt i trapphuset. Var får du det ifrån? Och vad väntade hon på? Är väl knappast troligt att hon väntade på att LL skulle öppna en (olåst?) dörr för att börja puckla på henne i ett ekande trapphus där grannarna kan höra precis allt? Enligt Expressen hade hon ju smugit sig in i lägenheten.

Om du läst hela tråden så var det så AB skrev igår. Läs alla artiklar för det behöver tydligen jag själv göra. Jag har inte läst att hon ringde på dörren, men ALLT här inne är teorier så haka inte upp dej. Min tolkning bara, inget konstigt alls!!
Citera
2014-06-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag citerade det fetade i ditt egna inlägg, så ja det läcker innefrån utrdeningen - det är tydligt
Det här var ute innan något kom ut i media, så det har inte läckt från utredningen.
Citera
2014-06-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, vittnesiakttagelser blir ju väldigt svåra att värdera med all denna info som kommit till allmänhetens kännedom. Märkligt hur man kan vara så illojal mot sin arbetsgivare och sin arbetsuppgift.

Antar att någon vill förstärka semesterkassan eller rentav gör det av ideologiska skäl att allmänheten ska veta. Ska väl inte vara så svårt för polisen att finna ut vem det är, polis, kontorspersonal, personer som har tillgång till info ...
Men polisen gör ju förhör, pratar med vittnen o allt relevant finns med i handlingarna till rättegången. Och sedan kallar både åklagare o försvarsadvokat in sina personer till vittnesförhör i domstolen. Båda parter frågar då ut samma vittne utifrån dokumenterade vittnesförhör, och nya frågor. Så i och med allt som nu ev. kommande vittnen läst sig till, skvallrat om - kan trovärdigheten minska eftersom det efter ett tag kan bli svårt att veta vad som är egen upplevelse och inplanterad (dvs. tolkningen av vad man sett o hört).
Citera
2014-06-27, 13:34
Bannlyst
J H arbetade som PA - om brukaren är normalbegåvad och endast ett fysiskt handikapp ?

Hur tror ni ångesten är där ? ... Min assistent kommer inte på måndag för hon har ...
Citera
2014-06-27, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Det här var ute innan något kom ut i media, så det har inte läckt från utredningen.

Vad menar du att infon kom ifrån? Från JH innan hon greps då?
Citera
2014-06-27, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Var allt klart? Jag trodde att hon ringde JN efter att hon dödat LL och innan hon styckade och transporterade kroppen?

Det fanns en sådan uppgift igår, men jag tycker den övertas av advokatens utspel idag.
Vi vet heller inte om JH ringde JA, det är fullt möjligt, sådant skvaller kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in