2014-06-26, 22:50
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen516
Checka denna får kalla kårar

http://www.svenskfast.se/hus/vastman...odby-113/62300

Helt galen inredning. Men det har varit några liknande galna hus i tråden tidigare, undrar hur många såna det finns? Hus fyllda av obehagliga dockor och överinredda med hemskheter. Det här huset såg läskigt ut på utsidan också. Som taget ur någon dokumentär "Det var alltså i det här huset övergreppen skedde."
Citera
2014-06-26, 23:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Helt galen inredning. Men det har varit några liknande galna hus i tråden tidigare, undrar hur många såna det finns? Hus fyllda av obehagliga dockor och överinredda med hemskheter. Det här huset såg läskigt ut på utsidan också. Som taget ur någon dokumentär "Det var alltså i det här huset övergreppen skedde."
Jag funderar alltid på var fan dom köper dessa skrämmande dockor.
Citera
2014-06-26, 23:15
Medlem
Tolvans avatar
Citat:

Snacka om horror vacui

Jag undrar vad det är för läskig människa som målat tavlorna. De ger mig mardrömma fast jag är vaken. Dockorna skall vi inte tala om
Citera
2014-06-26, 23:56
Moderator
Oddballs avatar
Citat:

Man undrar ju lite varför inte mäklarfirman går in med någon form av "homestyling" och åtminstone tar bort den värsta skräckrekvisitan...?
Citera
2014-06-27, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man undrar ju lite varför inte mäklarfirman går in med någon form av "homestyling" och åtminstone tar bort den värsta skräckrekvisitan...?

Som vanligt kan det finnas olika anledningar.

Säljaren kanske är mycket stolt över sitt hem och anser att det inte alls behöver stylas...
Inte ovanligt att dom som verkligen behöver hjälp med styling avböjer eftersom hemmet är så fint...

Dödsbo...
Efterlevande kanske bara vill gå vidare utan att lägga ned tid eller pengar.
Kostnad för styling i relation till begärt pris är inte rimligt.
Stylingkostnaden skulle sannolikt överstiga mäklararvodet.
Citera
2014-06-27, 01:48
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Som vanligt kan det finnas olika anledningar.

Säljaren kanske är mycket stolt över sitt hem och anser att det inte alls behöver stylas...
Inte ovanligt att dom som verkligen behöver hjälp med styling avböjer eftersom hemmet är så fint...

Dödsbo...
Efterlevande kanske bara vill gå vidare utan att lägga ned tid eller pengar.
Kostnad för styling i relation till begärt pris är inte rimligt.
Stylingkostnaden skulle sannolikt överstiga mäklararvodet.

Fast det är ju precis därför man har en mäklare, de ska ju se till att säljaren/kunden får så mycket som möjligt betalt för objektet. I det här fallet kunde man med enkla medel och till en nästan obefintlig kostnad få bort den här skräckhusstämpeln som huset dessvärre uppvisar.

Det är ju ingen styling i form av att möblera om hela huset och måla/tapetsera om det, snarast rör det sig om att plocka bort en massa obehaglig skit som gör att presumtiva köpare tappar fokus från själva huset.
Citera
2014-06-27, 09:27
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Snacka om horror vacui

Jag undrar vad det är för läskig människa som målat tavlorna. De ger mig mardrömma fast jag är vaken. Dockorna skall vi inte tala om

Pricken över i:t blir bandplanschen för nåt dansband från 80-talet, över en av sängarna, som känns sjukt malplacerad.
Citera
2014-06-27, 10:23
Medlem
Moffins avatar
Citat:

Det här huset har varit uppe förut med andra bilder för ungefär ett år sedan tror jag, tydligen var det väl svårsålt

Håller för övrigt med. Det första jag tänker på när jag ser såna där mörka träpaneler i små rum med relativt lågt i tak är typ.. seriemördare i USA? Vet inte, känner bara att det är hämtat från en dokumentär om Dahmer eller Gein
Citera
2014-06-27, 11:02
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya
http://www.hemverket.se/kop/show.php...84b870aced9c27

Ber om ursäkt om denna varit uppe, har letat men inte sett den.

Först och främst vill jag också ha en pub i källaren och ett titthål ner i en hemlig vrå.

Sedan är jag förbryllad.

Massor av dalastugor på tomten. Blandade med japanska influenser?
Inglasad veranda med ingång till och utsikt över ett badrum? Med staty!
Kök från Italien, mera asiatiskt. Och skandinaviskt.
Allmänna utrymmen stylade och den privata sfären ser oinspirerad och torftig ut i jämförelse.
Priset i kombination med hemverket...
Och vad hände med fönstret i ytterdörren? Vem hängde en spetsnäsduk där?

Fin kåk men den känns... Udda.
Jag får det till att det är den lokale bilhandlaren som vunnit på lotto eller sålt firman dyrt och byggt bygdens största skrytbygge. Inga syrinavibbar alls faktiskt, klassisk svensk uppkomlingsmisär.
Citera
2014-06-27, 12:24
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Citat:

Säljaren är syster till den här: http://www.hemnet.se/bostad/villa-10...den-17-5832055

Såna här inredningar får mig att helt fördomsfullt dra två slutsatser:
1. Eventuell befintlig man är en toffel
2. Paret har inget sexliv

Sen kan man ju undra hur någon skulle kunna tycka att påklistrad snickarglädje på en 60-talsvilla någonsin skulle kunna anses snyggt. Styggelse.
Citera
2014-06-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Säljaren är syster till den här: http://www.hemnet.se/bostad/villa-10...den-17-5832055

Såna här inredningar får mig att helt fördomsfullt dra två slutsatser:
1. Eventuell befintlig man är en toffel
2. Paret har inget sexliv

Sen kan man ju undra hur någon skulle kunna tycka att påklistrad snickarglädje på en 60-talsvilla någonsin skulle kunna anses snyggt. Styggelse.

Det huset har vi sett redan i tråden. Det har även varit med i något tv-program där vardagsrummet blev stylat och nedtonat även om det har samma stil som övrig inredning. En karl fanns i huset och jag vill minnas att den blå-bruna fåtöljen var ämnad till honom och fick därför ett lite mer maskulint utseende, även om det ligger kuddar och dockor i den vilket jag tvivlar på att de som stylade rummet lade dit.

Edit.
Toastolen har en mössa
Senast redigerad av lacrima 2014-06-27 kl. 14:13.
Citera
2014-06-27, 14:54
Medlem
Skidaddles avatar
Fin tidskapsel från 60-talet;

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6r...gen-21-6412315

Det ser till och med fräscht ut. Jag vet inte om det är hipstern i mig, men jag skulle kunna flytta in där med en gång och inte ens behöva tapetsera om en enda vägg. Ja, kanske den där rosamålade groventrén. Fin planlösning. Ser arkitektritat ut, men stället är antagligen så pass oansenligt att dom inte ens har en aning om vem det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in