2014-06-26, 11:04
Bannlyst
[quote=oelek|49352362]Lisbet sa lite andra saker direkt på Sabbatsberg.
Krille kom med i bilden först 2 år senare.[/QUOTE

Verkar som det menas att Lisbeth pekade ut 1 + 1 mördare vid 2 olika tillfällen, o inte 2 mördare vid 1 tillfälle. Nåja, hur som helst så verkar denna video beskriva verkligheten runt mordet på Palme.

http://vimeo.com/88213312
Citera
2014-06-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicidade
De va ett jävla snackande. Lisbeth sa väl för fan att det var Chrille. Hon snackade väl fan inte om två jävla personer som GM. Visa nån fucking källa på att Lisbeth anger 2 personliga persöner ..
När sa LP att det var CP??!!
Citera
2014-06-26, 12:38
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Numera hävdar dom skjuten med 1 skott och i ryggen var är bevisen för det?

Att Olof Palme sköts med ett skott genom ryggen hör till de saker det inte finns någon som helst anledning att betvivla, eftersom det är så väl belagt. Vad finns det som talar för någonting annat?
Citera
2014-06-26, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue

Que?

É detta lösningen?
Citera
2014-06-26, 13:30
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue

Que?

É detta lösningen?
Det här är det närmaste LP kommer ett utpekande:
Citat:
1988-12-14, videokonfrontation nr 1, protokoll utskrivet först den 26/1 1989 i samband med videokonfrontation nr 2.
Efter att Lisbet Palme sett de inledande bilderna, där samtliga deltagare i konfrontationen står uppställda, säger hon det ser man vem som är alkoholist. Det är nummer åtta - men det är inte bara det - ja, det är åttan han stämmer på min beskrivning - ansiktsform, ögon och hans ruskiga utseende. 9 och 11 också drag som passar hennes beskrivning - inte som nummer 8 - de har inte heller nr 8: ruskiga utseende.
Efter en paus fick Lisbet Palme se sekvensen med nr 8 en gång till (andra gången).
Hennes uppfattning rubbades därvid inte.
- han stämmer på min beskrivning. Så säger hon, inte att hon känner igen honom till 100% eller ens 80%. Hur många fler finns det i vårt land som "stämmer på min beskrivning"?

I första och andra förhöret säger hon såhär:
Citat:
1986-03-01 på Sabbatsbergs sjukhus:
Signalement: stor, kraftig, mörkhårig iklädd midje- eller 3/4-lång blå eller mörkblå täckjacka.

1986-03-01 i bostaden:
Snett bakifrån såg hon hur en man sprang in på Tunnelgatan. Han stannade en bit in och vände sig om varefter han fortsatte... i 40-årsåldern - ca 180 cm lång - kompakt kropp med kort hals - mörk inte direkt sydländsk -
Håret brunaktigt - /klädseluppgifter som stämmer med ovanstående/ - i övrigt lade fru Palme inte märke till några detaljer vare sig i utseende eller klädsel.
Källa: http://www.leopoldreport.com/Astrid.html
Citera
2014-06-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
1979 var han poliskommissarie vid centralsektionen (polishuset vid Agnegatan 33-37) i Stockholm.
Det finns två tidningsklipp från 90-talet som talat om en Jerry Edin som vakthavande
befäl vid citypolisen, vilket väl betyder vd 1. Om han var centralt placerad pkom 1979
så tolkar jag det närmast som en degradering. Om det nu inte rör sig om en annan Jerry
Edin. Kanske fanns det en Jerry och en Järry?
Citera
2014-06-26, 15:08
Medlem
Citat:
Que?

É detta lösningen?
"Que?"
När sa Lisbeth Palme att Christer Pettersson är mördaren?
Citera
2014-06-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Att Olof Palme sköts med ett skott genom ryggen hör till de saker det inte finns någon som helst anledning att betvivla, eftersom det är så väl belagt. Vad finns det som talar för någonting annat?

Det som talar emot är dom tidiga nyhetssändningarna som bla finns på youtube där man säger att Olof Palme är skjuten med 2 skott i bröstet.
jag har även hört bandinspelningen när ambulanskillen säger skjuten med 2 skott men han vet dock inte vart det andra skottet har tagit har jag för mig han säger om jag ska va exakt.

Sen har vi Lars Krantz förhör med Milan Valverius där Krantz påstår att Milan Valverius sagt detta när han stängde av bandspelaren att Lisbets version inte stämmer med Obduktionsprotokollet.
Milan ska även ha sagt till krantz att Rättsläkarstationen vart bombhotad och Polisen satt vaktade där hela tiden.Milan vart sedan sjuk och när han kom tillbaka så hade någon städat undan alla hans dokument och bandinspelning av obduktionen av Olof Palme, ganska intresanta saker Krantz kommer med jag kan då inte säga Krantz ljuger, men hade vi fått se det hemligstämplade original dokument från obduktionen så hade vi nog fått facit men det sägs ju det är hemligstämplat av just Lisbet Palme hur det nu kan vara det?????

Så vart tog krantz alla saker vägen när han dog???
Var är Krantz alla inspelningar?
Citera
2014-06-26, 18:29
Medlem
Mycket prat om blod hela tiden kan man konstatera. Hotelse brevet till kjell Wase bla där avsändaren enligt brevet är Stockholms Polisen.

Sen har vi Gunnarsson prat på resturang MonCheri att blod skulle flyta på Stockholms gator.
Det tolkar jag som att Gunnarsson visste Olof Palme skulle skjutas.
Men jag tror dock inte Gunnarsson är mördaren men Gunnarsson visste vilka som låg bakom och Gunnarsson visste avslöjar han vilka det är så kommer han att dö därför vågade han bla bara skrika under en rättegång ta den organisationen som ligger bakom istället, redan här menar många att Gunnarsson skrev på sin egen dödsdom när sedan Wingrens bok kom ut att han skulle vara mördaren vart mördarna själva rädda han skulle avslöja detaljer för att rädda sitt eget skinn så man vågade inte ha Gunnarsson kvar i livet.
Han placeras ute på en åker så man kan plantera falska bevis i bagage på den fd Polisman som sitter dömd för Mordet på Gunnarsson där man hävdar svartsjukedrama vilket jag bara tror är bara BULLSHIT för att använda Gunnarssonseget favorit uttryck.
Varför göra så stort begär flytta Gunnarsons kropp för att sedan lägga den helt synlig om det inte är så att man skulle plantera bevisen i bagaeluckan på den Polismannen som sitter dömd???
Ska väl tilläggas jag inte vet om det är sant att Gunnarsson hittas helt synlig ute på en åker men jag förstår om han låg så om man skulle plantera bevisen då är det rimligt annars inte.
Citera
2014-06-26, 18:34
Medlem
Citat:
Jag tror inte Victor Gunnarsson är mördaren men han visste att Mordet skulle ske.
Wingren visste oxå att Gunnarsson visste mer än han sade men bara för det behöver han inte vara mördaren.
Samtidigt tror jag även Wingren hade känningar att Mordet var förankrat högre upp och i dom leden kunde han inte bedriva spaningar så han gick helt enkelt hårt på Gunnarsson det var enda chansen få reda på nåt men Gunnarsson öppnade inte käften särskilt mycket.
Wingrens sista försök att få Gunnarsson att börja prata kanske avslöja vilka som låg bakom Mordet var helt enkelt att anklaga Gunnarsson för att vara mördaren i en bok.
Gunnarsson skrek under en rättegång när han pressades ta den organisationen som ligger bakom istället.Gunnarsson visste oxå avslöjar han för mycket så är han snart död.
Gunnarsson var känd för att gå runt och prata, före mordet sa han på Mon Cheri att det skulle flyta blod på Stockholms gator.

Just för att VG kanske visste saker och för att VG kanske har skrivit de där falska breven tänker jag att de kan vara intressanta, även om de delvis innehåller dumheter.

Ett anonymt brev till justitieminister Sten Wickbom (Wingrens bok, sid 264-265) är undertecknat "Mr. B.W.", prydligt textat. Wingren tror att signaturen är vald för att vara hans initialer, vilket väl kan stämma.

Det jag frågade om var det anonyma brevet till DN (sid 266-267). Det är undertecknat med en namnteckning i två delar. Kanske kan det finnas något intressant i hur VG eller vem det nu var valde den namnteckningen, men jag kan inte läsa den. Någon? Möjligen är förnamnet där Henry.
Citera
2014-06-26, 19:12
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Centralsektionen RPS eller på SÄPO?
Knappast SÄPO...eller RPS.SÄK som det hette då. RPS.SÄK finns inte upptagen i matrikeln.
Citera
2014-06-26, 20:07
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Det som talar emot är dom tidiga nyhetssändningarna som bla finns på youtube där man säger att Olof Palme är skjuten med 2 skott i bröstet.
jag har även hört bandinspelningen när ambulanskillen säger skjuten med 2 skott men han vet dock inte vart det andra skottet har tagit har jag för mig han säger om jag ska va exakt.

Sen har vi Lars Krantz förhör med Milan Valverius där Krantz påstår att Milan Valverius sagt detta när han stängde av bandspelaren att Lisbets version inte stämmer med Obduktionsprotokollet.
Milan ska även ha sagt till krantz att Rättsläkarstationen vart bombhotad och Polisen satt vaktade där hela tiden.Milan vart sedan sjuk och när han kom tillbaka så hade någon städat undan alla hans dokument och bandinspelning av obduktionen av Olof Palme, ganska intresanta saker Krantz kommer med jag kan då inte säga Krantz ljuger, men hade vi fått se det hemligstämplade original dokument från obduktionen så hade vi nog fått facit men det sägs ju det är hemligstämplat av just Lisbet Palme hur det nu kan vara det?????

Så vart tog krantz alla saker vägen när han dog???
Var är Krantz alla inspelningar?

Det var inga tunga belägg. Rapporterna från de första nyhetssändningarna är inget indicium för att Palme sköts med två skott i bröstet. Att det kanaliseras ut felaktiga och motstridiga uppgifter från media är inte precis någon ovanlighet. Det är snarare regel än undantag. Speciellt om man beaktar det faktum att det i det här fallet var tätt inpå en så pass stor händelse som ett statsministermord. Varför tror du att ambulanspersonalen inte hittade det andra skotthålet? Naturligtvis för att det aldrig fanns något. Han såg två hål i Palmes slips och drog då den fullt logiska slutsatsen att OP hade skjutits med två skott. Det här har på ett lättfattligt sätt förklarats åtskilliga gånger i tråden redan. Lars Krantz? Kom igen. Lars Krantz duger självfallet inte som källa. Varför förstår du säkert själv. Att du ens lutar dig mot honom säger väl egentligen det mesta om din seriositetsnivå och är inte ens värt att bemöta. Oerhört enerverande att dessa sinnessjuka spekulationer om bröstskott fortfarande dyker upp med jämna mellanrum.

Kul att det har blivit lite fart här igen efter en tids stiltje. Dock borde allehanda diskussioner om bröstskott och liknande trams begravas en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in