2014-06-25, 13:36
Medlem
Mårten går nu och säger Olof Palme visste ville ha livvaktsskydd det är bara för att ytterligare försöka tysta ner att det var faktiskt ett möte som lurade Olof Palme till platsen.

Varför har vi aldrig hört någon som helst kritik från Sönerna i den här utredningen som verkar vara Världens längsta och sämsta utredning där man inte utrett ett skit.
Citera
2014-06-25, 13:49
Medlem
Bofors VD blir mördad 1989 i en påstodd bilolycka.
Det sägs att han skulle avslöja vad han visste om Olof Palmes mord i en kommande rättegång som sedan uteblev.
Kan Bofors VD ha vetat om att man använde Bofors som lockbete för att locka till sig Olof Palme till mötet utanför SkandiaHuset där han sedan mördas?

Olof Palme Bofors VD och Algernon kände varandra väl och alla 3 blir mördade.
Bofors VD och ALgernon visste säkert detaljer om mötet och att Bofors användes att man inte vågade ha dessa kvar i livet och när Algernon kastas framför tunnelbanetåget sägs det att hans portfölj med dokument försvinner.

Olof Palmes Dagbok försvinner för Olof Palme antecknade allting och där fanns mötet utanför Skandiahuset antecknat.
Citera
2014-06-25, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Olof Palme luras till Platsen utanför Skandiahuset.

Lisbet sa även det var 2 gärningsmän.

Jaha sa Lisbeth det? Har du belägg för det påståendet. Såvitt jag vet har hon aldrig sagt detta.
Citera
2014-06-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicidade
Jaha sa Lisbeth det? Har du belägg för det påståendet. Såvitt jag vet har hon aldrig sagt detta.
Lisbet snackade ju även om Ustasja det var när hon vart förhörd på Sabbatsberg.
Jag skulle gärna vilja höra hennes eller Polisens vilka som sitter i Polisbilen utanför Sabbatsberg.
Citera
2014-06-25, 14:10
Bannlyst
rsprungligen postat av oelek
Lisbet sa även det var 2 gärningsmän.

Citat:

Citat:
Lisbet snackade ju även om Ustasja det var när hon vart förhörd på Sabbatsberg.
Jag skulle gärna vilja höra hennes eller Polisens vilka som sitter i Polisbilen utanför Sabbatsberg.

Inga belägg alltså!

Vad jag vet har Lisbeth sagt att det var 2 som var luriga utanför bostaden tidigare i historiken. Angående själva mordet finns det väl inget påstående i den riktningen, att de skulle varit 2?
Citera
2014-06-25, 14:12
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:

Uppgifterna härrör sig från Åke Rimborns utfrågningar på själva mordnatten, han begav sig på eget bevåg till Sabb och talade med fru Palme två gånger och han vidhåller dessa uppgifter så vitt det är känt.

Om detta står det skrivet i boken Inuti Labyrinten av bröderna Poutiainen. Möjligtvis rör det sig om ett missförstånd, men uppgifterna finns från officiellt håll i alla fall.
Citera
2014-06-25, 22:56
Bannlyst
De va ett jävla snackande. Lisbeth sa väl för fan att det var Chrille. Hon snackade väl fan inte om två jävla personer som GM. Visa nån fucking källa på att Lisbeth anger 2 personliga persöner ..
Citera
2014-06-25, 23:44
Medlem
jamtlandoffroads avatar
Vette fan egentligen, Tycker SJ borde hålla en lägre profil om han varit inblandad, förekommer ofta i lokaltidningarna.
https://www.facebook.com/s*affan.jonsson.56?fref=ts
de flesta i länet känner till honom och många anser nog att han är lite hårdför yrkesmässigt och kör som en dåre i tjänsten. tror han tar yrket på lite för stort allvar.
själv har jag träffat honom en gång privat och då var han hur trevlig och öppen som helst, vi surrade om ett gemensamt motorintresse.
samtidigt känns det ju spännande med Östersundsspåret, frågan är om man kan se i någon matrikel var han jobbade runt 86?
var 24-25 år vid MOP så gm kan vi nog glömma iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
S*affan Jöns*on. Tidigare medlem i norrmalmspolisens baesball-piket. Han borde ha god lokalkännedom i området, känner flera av dom poliskonstaplar som är väl insyltade i den här tråden och med bl.a. sina goda kontakter med Syd-Afrika, Magnumrevolvrar och stadsbussar.

Citat:
Jag menar att det finns sådant som talar för att GM har god lokalkännedom. Ett sätt att skaffa sig det är att jobba som polis på "gatan" några år i det aktuella området.
Eftersom han har jobbat i basebollpiketen så känner han förståss andra som jobbat på samma arbetsplats. Flera som jobbat där, och som rimligen borde känna den här gentlemannen, figurerar i tråden som misstänkta för att kunna vara inblandet i mordet. Så dykr den här snubben upp, som på ett banaskal.
Han hade ju suttit som en fläskläpp som Palmemördare, och gömmer sig nu som trafikpolis i Jämtland. Han och dom andra baseboll-poliserna kanke inte har med saken att göra någon av dom, men det är lite lustigt att just den här lämnats helt utan uppmärksamhet. Eller inte. Jag vet inte vad han hade för sig 1986, det mest sannolika är ju ändå att han är helt ointressant för fallet. Men kunde vara kul med info så han i alla fall kan avskrivas helt.

Citat:
Det vet jag inte. Jag har inte läst Expressens artikel och enligt vad folk säger här i övrigt så framstår artikeln som "diffus".
SJ kan kanske kopplas till AGAG. Men denna verkar inte haft med mordet att göra, utan vara en del av planeringen i ett tidigare skede. Det verkar inte ha blivit något av det. Tittar man på aktiviteten som varit under mordkvällen och tidgare på dagen så framstår det som att mordet varit ett "stockholms-jobb". Svårt att veta säkert då dom ansvariga laggt locket på. Men det är intrycket jag får.

SJ skulle vara läplig som slagman, och hade ju jobbat i området så han borde ju hitta och känna flera av trådens hjältar som ju observerats i området (en (CGÖ)) har ju heller aldrig nekat till att han befunnit sig i mördarens förmodade flyktväg, han råkar nämligen bo där och var hemma hela kvällen.
SJ har vad jag vet inte observerats i området den aktuella tiden vad jag vet. Jag skulle gärna se mer konkret info.

Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Så dyker denna gynnare upp som gubben i lådan. Har du någonting annat på Staffan Jönsson än att han finns på listor över baseboll poliser och att han flyttade tillbaka till Jämtland en tid efter mordet?

Går SJ att knyta till AGAG i Östersund med Tore Utriainen mfl?

Min radar går nämligen igång på initialerna SJ. Jag anser nämligen att en vettig tolkning av "järnvägsspåret blir allt hetare" på Östlings vykort är att "järnvägsspåret" avser en person med initialerna SJ.

I Östersund finns för övrigt en nestor inom svensk underrättelsetjänst, nämligen Wille Grut, av The Times utsedd till världens bästa soldat (olympiskt guld i femkamp 1948). Wille Grut skall enligt rykten tillsammans med Malcom Munthe sprängt det tyska ammunitions tåget i Krylbo 1941. AGAG främsta uppgift var att upprätthålla livlinor västerut, i det läget måste Wille Grut ses som en pålitlig person. Wille Grut var fortfarande i högsta grad en vital person på 1980-talet.

Citat:
Att en med initialer SJ är järnvägspåret är ju det mest logiska hittills.
Har hört en massa trams att det skulle va Krille som va järnvägsspåret men det tror jag inte ett dugg på.
Om det finns en med initialerna SJ så är det ju mer troligt man menar den personen.

Det är ingen som vet vem som skickade det handskrivna hotelse brevet till Kjell Wase?
Finns inuti Lars Krantz bok ett verkligt drama.

Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
forts.
Bror Perä tog livet av sig den 13 Okt 1993 , alltså mindre än 2 månader efter
att dessa artiklar publicerades , samband ?
Bror Perä skall ha besökt restaurangen Karelia frekvent ,
ett av de hetaste tipsen i början var en man som kom springande och hoppade in i en
VW Passat utanför Karelia , från Statskupp i Slowmotion s100 :

Raimo Rääsänen stavas namnet och Eino Hiltunen ,
finns en i Sverige , 69 år med det namnet på upplysning.se , en hel drös i Finland ,
S**ffan Jön**on , numera polis i Östersund i Jämtland var medlem i baseballligan ,
ett nick , assimetrico , skrev 2 inlägg för ett år sedan :

http://scabernestor.blogg.se/2010/september/vad-pysslar-den-gamla-baseboll-ligans-medlemm.html
och att han bor på vischan kan väl lika gärna bero på att han är uppvuxen i trakten och har intressen som passar på landet?
Citera
2014-06-26, 00:04
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Den här Edin, vet du var han tjänstgjorde?
1979 var han poliskommissarie vid centralsektionen (polishuset vid Agnegatan 33-37) i Stockholm.
Citera
2014-06-26, 00:12
Medlem
iamnotsures avatar
Citat:
De va ett jävla snackande. Lisbeth sa väl för fan att det var Chrille. Hon snackade väl fan inte om två jävla personer som GM. Visa nån fucking källa på att Lisbeth anger 2 personliga persöner ..

På mordnatten gick rikslarmet ut att det var 2 misstänkta/gärningsmän
som jag fattar det delvis eller helt byggde på Lisbets vittnesmål.

Lisbet pekar också ut en "Lennart" 17 Mars 1986 :
Inlägg av Myllo:
Citat:
SMUGGLAREN
hade gripits för smuggling i Köpenhamn och förts till Stockholm. Han är även känd
under täcknamnet "Lennart" och mycket lik fantombilden. Han satt häktad under
maxtid (14 dagar) trots att han hade ett starkt och lättkontrollerat alibi.
Den 17 mars 1986 pekade Lisbeth Palme ut honom i en grupp av sju personer där
även VG fanns med. LP -Det är nummer nio. F.led - Mannen som sprang in på Tunnel-
gatan? LP -Ja. Detta utpekande förtegs totalt (normalt läckte ju PU till medierna) annars
hade LP varit bränd som vittne när man inledde justitiemordet på Chr Pettersson.
Man märker ett mönster hos Lisbeth. Vid konfrontationer pekar hon ut den som hon
förstår är den för tillfället huvudmisstänkte. Mycket mera (och intressant) om denna
affär i Anérs bok "Dominoeffekten" sid 7 - 70.

I December 1988 , nästan 3 år efter mordet pekar Lisbet ut Christer Pettersson i en inspelad video ,
innan har hon fått veta att den misstänkte är alkoholist , Lisbeth Palme gör också fler jämförelser mellan Pettersson och två andre i raden, nr. 9 och nr. 11, innan hon utesluter dessa till fördel – eller snarare olämpliga – för Christer Pettersson , hon säger också " det ser man ju vem som är alkoholist"
Citera
2014-06-26, 00:44
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
1979 var han poliskommissarie vid centralsektionen (polishuset vid Agnegatan 33-37) i Stockholm.

Centralsektionen RPS eller på SÄPO?
Citera
2014-06-26, 10:48
Medlem
Citat:

Lisbet sa lite andra saker direkt på Sabbatsberg.
Krille kom med i bilden först 2 år senare.

Man har hela tiden ändrat fakta för att få det till att stämma med Christer Pettersson.
Krille har bla 2 Alibi vittnen men dessa var ej trovärdiga av rätten, hur kan dom avgöra vilka som är trovärdiga eller ej?

Varför gick man bla ut i dom tidiga Nyhets sändningarna och sa Olof Palme är skjuten med 2 skott i bröstet? Även Ambulans killen sa skjuten med 2 skott i bröstet.
Det stämmer inte heller med Lisbets version.

Visa oss obduktionsprotokollet så kanske jag ändrar mig.

Numera hävdar dom skjuten med 1 skott och i ryggen var är bevisen för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in