Det faktum att han inte ringde Polisen direkt, samt att man behövde verifiera uppgifterna tekniskt och i förhör.
Det tar tid att utreda helt enkelt. Uppenbarligen har de haft kontakt efter det att hon frågat om hjälp, och den kontakten måste utredas. Polisen kan ju inte veta om hon lyckades övertala JN till slut, sådant måste kollas.
Ja, alltså jag har i nuläget inga klagomål på att han blev häktad. Då, i början, var det förstås stor förvirring kring vad som hade skett och hur det hade gått till.
Jag menar bara att det ska bli intressant att ta del av händelseförloppet och se vad som gjorde att han häktades, mer konkret. Om det nu kommer att gå att utläsa.
Ja, alltså jag har i nuläget inga klagomål på att han blev häktad. Då, i början, var det förstås stor förvirring kring vad som hade skett och hur det hade gått till.
Jag menar bara att det ska bli intressant att ta del av händelseförloppet och se vad som gjorde att han häktades, mer konkret. Om det nu kommer att gå att utläsa.
Ja, märkligt att advokaten droppar uppgiften om att det var JH som ringde - brukar inte det vara yppandeförbud inledningsvis i mordutredningar?
FUP-12 precis så uppfattar jag det också. Och om man ser till hästhoppning föreligger det självklart att man måste ha total sinnes närvaro. Det har pratats om att hon är späd liten och kvinna, men med chock i bagaget har tex mödrar flyttat bilar för att få loss sitt barn. Chock är ett psykiskt väldigt farligt tillstånd där personligheten kastas på ända
Det har ju framkommit genom vittnesmål (skrev någon längre bak) att JH setts smygandes på morgonen utanför JA´s bostad, då har hon aktivt sökt upp LL för att göra upp med henne. Jag undrar, brukar JA inte låsa dörren när han går till jobbet?
Om JH ringt på och LL kollat ut genom kikögat i dörren så borde hon förstått att det var trubbel på väg och inte öppnat, hon har ju tidigare haft svårt att få ut JH ur lägenheten.
Jag skrev ett tidigare inlägg angående detta - Kan JH haft en nyckel till JA :s lägenhet ?
JH och JA hade ju någon form av relation.
Annars kom JA hem till en olåst lägenhet - om det var polislås förstås.
Enligt mannens försvarsadvokat larmade den mordmisstänkta kvinnan själv polisen efter styckmordet.
Det ska ha skett efter påtryckningar från hennes expojkvän – som hon ringde efter mordet.
Men om hon använt hammare i JA's lgh måste det varit planerat på något sätt. Jag har ialla fall inga hammare som ligger framme.... Eller har man det?
Citat:
Det är föremål som finns i de flesta hem ute på landet och i vanliga hus. Vi pratar om verktyg du har när du snickrar, hamrar och spikar, knivar, säger Göran Schwartz.
Polisen utgår från att man har hittat samtliga föremål som kan ha använts vid styckmordet. Föremålen har hittats på olika platser, i lägenheten, i fordon och platsen där kvinnan greps.
Men om hon använt hammare i JA's lgh måste det varit planerat på något sätt. Jag har ialla fall inga hammare som ligger framme.... Eller har man det?
Det kan man mycket väl ha. Jag har det från och till. Senast igår låg den framme en stund...
Också lite beroende på vad man jobbar med och huruvida man är en "praktiker/doer" eller om man är en finlemmad kontorskille med välfilade naglar, - då kanske man inte ens äger en?
Man kan också ha en campingyxa hängande i garderoben
Ursäkta att jag inte riktigt har hängt med, men har det framkommit fler uppgifter om hur hon bragdes om livet?
Till alla skitnödiga: även kvinnor kan naturligtvis både äga en hammare, samt stundom ha den liggandes framme. Dock var det väl här frågan om JA:s lägenhet...
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-26 kl. 16:24.
Jag skrev ett tidigare inlägg angående detta - Kan JH haft en nyckel till JA :s lägenhet ?
JH och JA hade ju någon form av relation.
Annars kom JA hem till en olåst lägenhet - om det var polislås förstås.
I en småstad som Askersund så är det väl inte helt ologiskt att tänka att man inte låser dörren när partnern är hemma. Vi har ju ingen aning om LL sov när JA gick till jobbet utan hon kanske var vaken o pussade JA "hej vi ses senare på jobbet?"
Expressen skriver: "Den mördade 22-åringen hade känt mannen sedan tonåren och var nu arbetskollega med honom.
För några månader sedan uppstod känslor mellan dem och de började träffas i perioder.
Men det fanns uppehåll i förhållandet och under ett sådant började mannen träffa den 24-åriga hästtjejen, berättar vänner
Hon bodde fortfarande tillsammans med sin expojkvän trots att de gjort slut flera månader tidigare.
Samtidigt upprätthöll mannen även en relation med 22-åringen och sa att han inte kunde välja mellan de två.
Bråk uppstod i lägenhet
Till slut gav den 22-åriga kvinnan upp och berättade för en vän att hon helt enkelt inte orkade med att konkurrera om arbetskollegans hjärta."
Det verkar att JA lekte med två unga tjejers känslor med den orsaken att han inte kunde välja mellan de två. Vilken jävel!