Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-26, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det måste ha funnits en anledning till att han var häktad. För min del tycker jag det skulle vara intressant att veta vad som fått åklagaren att besluta att han inte ska vara häktad.

Något måste det ju vara.

Han är ju fortsatt misstänkt.

De måste ju kolla uppgifterna och få tid att förhöra och samla in bevisning. Telefonmaster mm.
Sådant skiter inte ut sig själv, det är ett ganska grannlaga jobb och tar tid.

Misstanke kvarstår, men brottet är inte grovt längre. JN hade varit fri från misstanke om han ringt Polisen direkt.
Citera
2014-06-26, 11:39
Medlem
Citat:
Det måste ha funnits en anledning till att han var häktad. För min del tycker jag det skulle vara intressant att veta vad som fått åklagaren att besluta att han inte ska vara häktad.

Något måste det ju vara.

Han har väl vart häktad för att dem kanske ville få reda på hela hans inblandning och eftersom han tydligen fått reda på vad som hänt!

Det han gjort är tydligen att svara i en telefon och vägrat hjälpa henne! Tycker du det finns fortsatta grunder att hålla han häktad för att svarat i sin egen telefon?
Citera
2014-06-26, 11:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Om JN hade hjälpt JH hade kanske brottet fortfarande inte uppdagats, utan vi hade fått läsa om en försvunnen 22-åring. JN hade förmodligen råkat drunkna de närmaste dagarna, medan JH hade strött rosenblad kring JA:s fötter..redo med flyttkartongerna.
Citera
2014-06-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Han har väl vart häktad för att dem kanske ville få reda på hela hans inblandning och eftersom han tydligen fått reda på vad som hänt!

Det han gjort är tydligen att svara i en telefon och vägrat hjälpa henne! Tycker du det finns fortsatta grunder att hålla han häktad för att svarat i sin egen telefon?

Han har inte varit häktad för att man ville få reda på hans inblandning.

Och han har absolut aldrig varit häktad för att han har svarat i sin egen telefon.
Citera
2014-06-26, 11:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Något måste det ju vara.

Förmodligen har de spårat hans mobil och upptäckt att han inte varit i närheten av vare sig JH eller brotts-/fyndplatser. Bl a.
Citera
2014-06-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Förmodligen har de spårat hans mobil och upptäckt att han inte varit i närheten av vare sig JH eller brotts-/fyndplatser. Bl a.

Okej. Vad är han fortsatt misstänkt för då?
Citera
2014-06-26, 11:46
Medlem
allegragellers avatar

Riktigt bra talat kring diagnoser etcetera. Jag kan köpa att JH agerar i svartsjukeraseri, jag har själv slagit folk av samma skäl (f´låt), men att gå från denna affekt som spårade ur rejält och resulterade i en tragisk död till att stycka en kvinnokropp är för mig fullständigt obegripligt, jag fattar inte..
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Okej. Vad är han fortsatt misstänkt för då?

Via samtalet från JH fick JN reda på vad hon hade gjort, men ringde tydligen inte polisen om det.
Citera
Medlem
Citat:
Han har inte varit häktad för att man ville få reda på hans inblandning.

Och han har absolut aldrig varit häktad för att han har svarat i sin egen telefon.

Han har väl istort varit häktad för misstanke om inblandning, som tar lite tid att utreda/ bringa klarhet i!

Tycker du fortfarande han borde vara häktad för det han tydligen gjort, svarat i sin tele?
Citera
2014-06-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summoner
Troligtvis inte.
Har känt honom nästan hela livet och han är knappast kapabel till något sånt här.

Det där med "knappast kapabel" är väl bara att lägga åt sidan.

Vem kunde tro att denna kvinna var kapabel till mord och styckning, förmodligen ingen.

Jämför lite med ett annat styckmord i norrbotten 2013 där man också i vänkretsen påstod att den nu dömde ynglingen ej var kapabel och ej fysiskt utrustad för detta.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Denna dam är 167 cm över havet och har genomfört mord och styckning, transport mm, motsvarande GM i norrbotten var ca 190 cm över havet.

Några tidigare i denna tråd har nämnt att i vissa situationer så finns det mycket reservkraft som man aldrig trodde människan hade, men verkligheten säger annat, dessa två mord och styckningar.

Polisiärt är detta dåd en straffspark för polisen och de kommer reda ut hela förloppet med platser, transport, verktyg mm. Det är väl endast händelsen, själva utförandet vid mordet som kan bli svårt att helt visa om inte mgm öppnar truten och talar.
Att det lutar åt mord i stämningsansökan framledes är ju bl.a. att mgm uppsökt lägenheten och förmodligen visste att offret var ensam i lgh, alltså uppsökt offret. Det lär nog framkomma i FUP.
Citera
2014-06-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Han har väl istort varit häktad för misstanke om inblandning, som tar lite tid att utreda/ bringa klarhet i!

Tycker du fortfarande han borde vara häktad för det han tydligen gjort, svarat i sin tele?

Han har varit häktad för att det funnits en misstanke om brott.

Du påstår alltså att hon ringt och frågat JN.

Var det vad JAlbin påstod också, att hon ringt till honom och bett om hjälp?
Citera
2014-06-26, 11:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det där med "knappast kapabel" är väl bara att lägga åt sidan.

Vem kunde tro att denna kvinna var kapabel till mord och styckning, förmodligen ingen.

Jämför lite med ett annat styckmord i norrbotten 2013 där man också i vänkretsen påstod att den nu dömde ynglingen ej var kapabel och ej fysiskt utrustad för detta.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Denna dam är 167 cm över havet och har genomfört mord och styckning, transport mm, motsvarande GM i norrbotten var ca 190 cm över havet.

Några tidigare i denna tråd har nämnt att i vissa situationer så finns det mycket reservkraft som man aldrig trodde människan hade, men verkligheten säger annat, dessa två mord och styckningar.

Polisiärt är detta dåd en straffspark för polisen och de kommer reda ut hela förloppet med platser, transport, verktyg mm. Det är väl endast händelsen, själva utförandet vid mordet som kan bli svårt att helt visa om inte mgm öppnar truten och talar.
Att det lutar åt mord i stämningsansökan framledes är ju bl.a. att mgm uppsökt lägenheten och förmodligen visste att offret var ensam i lgh, alltså uppsökt offret. Det lär nog framkomma i FUP.

Denna dam (JH) du syftar på är 160 cm över havet, enligt egen uppgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in