Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Jag råder samtliga följare m fl. läsa Q:s utlagda länk ovan. Bra sammanfattning av Expressen.
Tydligen var det inte första gången JH hade varit i/utanför lägenheten och bråkat. Frågan är hur nära i tid den händelsen ligger?
JH fick dessutom VG (väl godkänd) i stresshantering. (läs sammanfattningen i samma länk)
Det var en bra artikel i stort faktiskt! Fast den var skriven av Expressen!
Ger ett tydligt tidsförlopp som stämmer väl med vad vi kommit fram till här. Vad ett VG i stresshantering betyder i sammanhanget är jag nog lite osäker på dock.
Vad som däremot är säkert är hur extremt förvånad jag blev igår kväll när nån av snutarna läkte att hon erkänt att hon styckat kroppen själv. Tror det framgick av mina tidigare inlägg att jag inte alls trodde på att hon hade gjort det. Jag ser ut att ha haft helt fel.
Författarna till artikeln lägger ju ut en krok på slutet som skulle kunna förklara varför den frihetsberövade mannen misstänks för grovt skyddande :
Citat:
Hur kvinnans kroppsdelar kunnat hamna i ett strövområde i Hällabrottet i Kumla, inte långt ifrån den plats där den misstänkta mördarens expojkvän jobbar, vill polisen inte uttala sig om.
Var det han som dumpade kroppen?