Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har inte satt mig in i det här fallet i detalj men vid relationsgräl så brukar det vara jäkligt svårt att få till ett uppsåt som räcker för dråp. Åklagaren kommer säkert att försöka med ett likgiltighetsuppsåt men jag tvivlar på att det kommer att gå. Så alltså blir det vållande som har ett maxstraff på sex år och i detta fallet så gissar jag på ca tre år, och alltså ute efter två.

Sen förstår jag inte varför MGM erkänner vållande överhuvudtaget för det är ju bara att dra till med en rövarhistoria och hoppas på det bästa. Om nu kroppen är svårt sargad så kan det vara svårt att fastställa en exakt dödsorsak och då hade MGM tom kunnat komma undan med griftefridsbrott som i Linda Chen-fallet.

Lägg till att hon har en skada i handen som hon har sökt vård för. Hon kan hävda nödvärn tom, även om hon erkänner vållande.

Det här fallet avgörs med "tärning" i HR, såvida inte obduktion och BPU ger mycket tydliga bevis på att det är ett mord. En fördel är dock att JH snackar, då finns det en historia att jämföra med.
Citera
2014-06-26, 08:34
Medlem
JH:
http://sv.tinypic.com/r/33os46b/8

LL:
http://sv.tinypic.com/r/mwxmd0/8

JN:
http://sv.tinypic.com/r/262xhuf/8
Citera
2014-06-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
- Du jag skulle behöva gå hem tidigt.
- Varför det?
- Jo det är så att jag mörda och stycka en tjej och jag skulle verkligen behöva ta hand om det innan lukten kommer.

Typ så?
Tror inte hon berättat för chefen, inte vart liket var o allt efter hon vart iskall på jobbet hela dagen. Tror mer på att hon åkte hem bröt ihop framför JN och sen ringde hon själv polisen.
Därför sitter JN häktat, för hon själv ringde polisen och inte han.
Men det är såklart bara vad jag tror!

Det är just det som är det sjuka! Hon ska ha berättat ALLT för sin chef enl den källa som jag anser mycket trovärdig. Å varför skulle hon inte kunna göra detta då allt annat är i denna soppa är helt sjukt? Bara att åka till sitt jobb efteråt verkar normalt?
Citera
2014-06-26, 08:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Kartläggning pekar ut tiden för styckmordet

Jag råder samtliga följare m fl. läsa Q:s utlagda länk ovan. Bra sammanfattning av Expressen.

Tydligen var det inte första gången JH hade varit i/utanför lägenheten och bråkat. Frågan är hur nära i tid den händelsen ligger?

JH fick dessutom VG (väl godkänd) i stresshantering. (läs sammanfattningen i samma länk)
Citera
2014-06-26, 08:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
måste bara fråga ,men är det killen som hon bodde med alltså ex et som dom bråkade om och tillslut ledde till mord .eller är det någon annan kille

Läs: http://www.expressen.se/nyheter/kartlaggning-pekar-ut-tiden-for-styckmordet/
Citera
2014-06-26, 08:56
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callingelvis
Det är just det som är det sjuka! Hon ska ha berättat ALLT för sin chef enl den källa som jag anser mycket trovärdig. Å varför skulle hon inte kunna göra detta då allt annat är i denna soppa är helt sjukt? Bara att åka till sitt jobb efteråt verkar normalt?

Men hade inte arbetsplatsen lämnat uppgifter om att JH hade bett om att få gå tidigare från jobbet pga "personliga skäl".

När skulle hon då ha berättat för chefen? på telefon? precis innan hon stack? låter jävligt skumt tycker jag
Då måste hon ha varit helt väck psykiskt, såvida inte hon och chefen har en mycket nära relation som sträcker sig utanför jobbet.

Men det skulle förklara det snabba gripandet och tidsmässigt i förhållande till när hon slutade och när hon blev gripen...

Dessutom så uppger expressen att alla 3 greps på onsdagskvällen, men jag trodde det var spikat att JA plockades in på torsdagen...vad gäller?
Citera
2014-06-26, 09:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Men hade inte arbetsplatsen lämnat uppgifter om att JH hade bett om att få gå tidigare från jobbet pga "personliga skäl".

När skulle hon då ha berättat för chefen? på telefon? precis innan hon stack? låter jävligt skumt tycker jag
Då måste hon ha varit helt väck psykiskt, såvida inte hon och chefen har en mycket nära relation som sträcker sig utanför jobbet.

Men det skulle förklara det snabba gripandet och tidsmässigt i förhållande till när hon slutade och när hon blev gripen...

Men chefer jobbar väl inom kontorstid? Inte sitter de på sina jobb kvällstid inte.
Citera
2014-06-26, 09:03
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag råder samtliga följare m fl. läsa Q:s utlagda länk ovan. Bra sammanfattning av Expressen.

Tydligen var det inte första gången JH hade varit i/utanför lägenheten och bråkat. Frågan är hur nära i tid den händelsen ligger?

JH fick dessutom VG (väl godkänd) i stresshantering. (läs sammanfattningen i samma länk)

Det var en bra artikel i stort faktiskt! Fast den var skriven av Expressen!
Ger ett tydligt tidsförlopp som stämmer väl med vad vi kommit fram till här. Vad ett VG i stresshantering betyder i sammanhanget är jag nog lite osäker på dock.

Vad som däremot är säkert är hur extremt förvånad jag blev igår kväll när nån av snutarna läkte att hon erkänt att hon styckat kroppen själv. Tror det framgick av mina tidigare inlägg att jag inte alls trodde på att hon hade gjort det. Jag ser ut att ha haft helt fel.
Författarna till artikeln lägger ju ut en krok på slutet som skulle kunna förklara varför den frihetsberövade mannen misstänks för grovt skyddande :

Citat:
Hur kvinnans kroppsdelar kunnat hamna i ett strövområde i Hällabrottet i Kumla, inte långt ifrån den plats där den misstänkta mördarens expojkvän jobbar, vill polisen inte uttala sig om.

Var det han som dumpade kroppen?
Citera
2014-06-26, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi

Troligtvis inte.
Har känt honom nästan hela livet och han är knappast kapabel till något sånt här.
Citera
2014-06-26, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Vad skulle han vinna det?
Det var inte hans konflikt, eller hans problem öht.
Citera
2014-06-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summoner
Troligtvis inte.
Har känt honom nästan hela livet och han är knappast kapabel till något sånt här.

Nej precis, dessvärre så brukar personer som du ha fel och vara väldigt blinda. Det är inget fel med det, men man får nog tänka om lite ibland.
Citera
2014-06-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men chefer jobbar väl inom kontorstid? Inte sitter de på sina jobb kvällstid inte.

Hon jobbade ju som personlig assistent. Ibland kan det vara så att det är brukaren själv som är "chef" (eller nära anhörig till brukaren).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in