Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 18:07
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Närkesty*kar'n AB Kalkugn*gatan 16 Hällabrottet, vid fyndplatsen, måste vara en slump?

Så, var jobbar JA då?

Detta blir ju smaskigare ju mer vi får detaljerad information. Hur kan det vara så perfekt upplagt för spekulation? Är det någon som skojar med oss?
Citera
2014-06-23, 18:09
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Visst kan hon ha gjort det själv, men är det troligt? Bara att flytta kroppen till bilen helt ensam kräver nerver av stål, likaså en ev styckingshistoria. Mycket ovanligt fall isf, men inte utslutet som sagt..
Både JN och JA har ju genomgående framställts som helt vanliga killar utan kriminellt förflutet (ja förutom nån fortkörning på JA men vem har inte gjort det? ) och jag vill åtminstone tro att det krävs nån slags sinnesskavank för att hjälpa till med nåt sånt här.
Citera
2014-06-23, 18:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Detta blir ju smaskigare ju mer vi får detaljerad information. Hur kan det vara så perfekt upplagt för spekulation? Är det någon som skojar med oss?

Jag spekulerar inte, det är fakta. Vill veta var JA arbetar och har arbetat.
Citera
2014-06-23, 18:20
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Den personen som ringde polisen visste precis var JHs kropp/kroppsdelar hade dumpats. Jag tror att det var JH själve som ringde polisen och gav adressen där en kropp skulle finnas. Hon ville lätta ångesten. Polisen åkte ditt och såg att det var sant. De spårade samtalen som ledde till JH. De åkte ditt och anhöll henne som i sin tur, bröt ihop och erkände allt. Därefter åkte de till JA och JNs arbete och hämtade dem. Ingen fakta! Bara min teori.

Edit:
Det blev fel! Det skulle vara: LLs kropp/kroppsdelar
Ja jag har inte bara skrivit fel utan även tänkt fel ser jag nu. Enligt PM ska JA ha börjat fatta misstankar när han på torsdag morgon läste om likfyndet i tidningarna, och då kontaktat polisen eftersom han anade att det kunde vara LL.
Citera
2014-06-23, 18:23
Medlem
Citat:
Jag spekulerar inte, det är fakta. Vill veta var JA arbetar och har arbetat.

http://www.118100.se/sok-person/Fixarna%20i%20Gl%C3%B6te,%20GL%C3%96TE%2084291%20S VEG/sida/35

Kanske?
Citera
2014-06-23, 18:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
http://www.118100.se/sok-person/Fixarna%20i%20Gl%C3%B6te,%20GL%C3%96TE%2084291%20S VEG/sida/35

Kanske?
Sveg?
Citera
2014-06-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Både JN och JA har ju genomgående framställts som helt vanliga killar utan kriminellt förflutet (ja förutom nån fortkörning på JA men vem har inte gjort det? ) och jag vill åtminstone tro att det krävs nån slags sinnesskavank för att hjälpa till med nåt sånt här.

Jo men skenet kan bedra och kaka söker ju maka
Citera
2014-06-23, 18:39
Moderator
OYs avatar
Vem larmade polisen, vet vi det?
Citera
2014-06-23, 18:44
Medlem
Citat:

En kollega som är bekant med JA sa idag att det var JA som larmade polisen när han kom hem från jobbet. Dock svårt att bedöma sanningen i det
Citera
2014-06-23, 18:44
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Nä tror inte det sagts nåt om det och det är en sjukt irriterande lucka tycker jag.
Citera
2014-06-23, 18:47
Finns nån tid för presskonferens utsatt, eller är närmsta tillfälle när mer info kan komma vid nästkommande häktesförhandling?
Citera
2014-06-23, 18:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbert
En kollega som är bekant med JA sa idag att det var JA som larmade polisen när han kom hem från jobbet. Dock svårt att bedöma sanningen i det

Hur visste han var kroppen låg om han inte var delaktig? Betyder i så fall att JH eller JN berättat för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in