Citat:
Ursprungligen postat av
JedemDerSeine
När Du nu uppmärksammas lite extra, så kanske det är på sin plats att ställa frågor till vår förkämpe i Klippan. Ditt namn väcker intresse; Varenus nämns i Caesars bok, De bello gallico, deltagare i elfte legionen, och Luckmann är en berömd sociolog från Tyskland. Hämtar Du din stamtavla i rakt nedstigande led från en kombatant vid Caesars sida, som har funnit sin lyckliga förening i Arminius Germania?
Hahaha, jag önskar att det vore så, men ack nej, jag tvivlar rätt starkt på att det finns någon betydande förankring mellan oss båda.

Men släkten är tysk och av någon anledning så finns det en hel del Luckmanns i Sydamerika nuförtiden.
Men om man ska gräva lite i det så var det en perser som påpekade för mig en gång att det visst fanns en gammal arisk diktare som hette Lucman (eller valfri translitterering av detsamma). Eftersom släkten är tysk i alla fall ett par generationer bakom farfarsfar och det Stortyska Riket uppenbarligen inte hade problem med släktbanden (
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Knight%27s_Cross_of_the_Iron_Cross_recipie nts_%28L%29) så kan man ju hoppas att det går så långt tillbaka som det bara går, och inte bara är någon misslyckad translitterering av någon ökenvandrande idiot i det historiska mörkrets dimmor. Å andra sidan så är det inte så (historiskt sett) länge sedan persien och nutida Iran var i princip helt "vitt".
Men exakt var det kommer ifrån, det kan jag faktiskt inte uttala mig om, eftersom jag inte vet med säkerhet. Släkten är rätt stor nu, men vi har bara kontakt med den svenska grenen, så att säga. Allting längre bak än farfarsfars familj är i princip helt okänt (för mig).
Citat:
Ursprungligen postat av
matterik
Det verkar som om Svp'are anser att Ryssland är euroasiens pest vad jag förstår från att ha läst en Svp'ares sida.
SvP:are är en hel massa personer - att tro att "SvP:are" anser att Ryssland är Euroasiens pest baserat på en medlems sida är mer än lovligt löjligt. Sen om man tycker om Ryssland eller inte.. mja, vem bryr sig, faktiskt?