Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-25, 19:07
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
När Du nu uppmärksammas lite extra, så kanske det är på sin plats att ställa frågor till vår förkämpe i Klippan. Ditt namn väcker intresse; Varenus nämns i Caesars bok, De bello gallico, deltagare i elfte legionen, och Luckmann är en berömd sociolog från Tyskland. Hämtar Du din stamtavla i rakt nedstigande led från en kombatant vid Caesars sida, som har funnit sin lyckliga förening i Arminius Germania?
Hahaha, jag önskar att det vore så, men ack nej, jag tvivlar rätt starkt på att det finns någon betydande förankring mellan oss båda. Men släkten är tysk och av någon anledning så finns det en hel del Luckmanns i Sydamerika nuförtiden.

Men om man ska gräva lite i det så var det en perser som påpekade för mig en gång att det visst fanns en gammal arisk diktare som hette Lucman (eller valfri translitterering av detsamma). Eftersom släkten är tysk i alla fall ett par generationer bakom farfarsfar och det Stortyska Riket uppenbarligen inte hade problem med släktbanden (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Knight%27s_Cross_of_the_Iron_Cross_recipie nts_%28L%29) så kan man ju hoppas att det går så långt tillbaka som det bara går, och inte bara är någon misslyckad translitterering av någon ökenvandrande idiot i det historiska mörkrets dimmor. Å andra sidan så är det inte så (historiskt sett) länge sedan persien och nutida Iran var i princip helt "vitt".

Men exakt var det kommer ifrån, det kan jag faktiskt inte uttala mig om, eftersom jag inte vet med säkerhet. Släkten är rätt stor nu, men vi har bara kontakt med den svenska grenen, så att säga. Allting längre bak än farfarsfars familj är i princip helt okänt (för mig).

Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Det verkar som om Svp'are anser att Ryssland är euroasiens pest vad jag förstår från att ha läst en Svp'ares sida.
SvP:are är en hel massa personer - att tro att "SvP:are" anser att Ryssland är Euroasiens pest baserat på en medlems sida är mer än lovligt löjligt. Sen om man tycker om Ryssland eller inte.. mja, vem bryr sig, faktiskt?
Senast redigerad av Luckmann 2014-06-25 kl. 19:14.
Citera
2014-06-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
SvP:are är en hel massa personer - att tro att "SvP:are" anser att Ryssland är Euroasiens pest baserat på en medlems sida är mer än lovligt löjligt. Sen om man tycker om Ryssland eller inte.. mja, vem bryr sig, faktiskt?
Nja det handlar ju om det här hur man ställer sig till ZOG. Så här börjar artikeln :

Citat:
Russia without the nearly 46 million people and vast natural resources of Ukraine is a large and powerful country, but it is no superpower. Europe depends on the survival of Ukraine. Russia without Ukraine is a country, Russia with Ukraine is an empire. For if Ukraine falls, Europe will fall. Which brings us to the problem within Europe’s nationalist movement. This problem is the growing number of those that support the Eurasianist Moscow led ideology. Whether this stems from lack of knowledge or from desperation to escape the grasp of the current decadent western elite, it is not clear.

Jag hävdar ju att tyvärr så är ZOG inblandat i västvärlden och håller på att söndra västvärlden. Medan Ryssland verkar vara immun mot detta och just därför så är ZOG så arga på Ryssland. I fallet Ukraina så är ZOG inblandad så att hävda att om Ukraina faller så kommer Europa falla visar ju vilken ideologi man har, att man tycker att det är okej att samarbeta med ZOG. Jag tror inte att det går att samarbeta med ZOG oppurtunistiskt utan att det leder till söndring av staten.
Citera
2014-06-25, 19:47
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Nja det handlar ju om det här hur man ställer sig till ZOG. Så här börjar artikeln :

Jag hävdar ju att tyvärr så är ZOG inblandat i västvärlden och håller på att söndra västvärlden. Medan Ryssland verkar vara immun mot detta och just därför så är ZOG så arga på Ryssland. I fallet Ukraina så är ZOG inblandad så att hävda att om Ukraina faller så kommer Europa falla visar ju vilken ideologi man har, att man tycker att det är okej att samarbeta med ZOG. Jag tror inte att det går att samarbeta med ZOG oppurtunistiskt utan att det leder till söndring av staten.

Eller så är du mer än lovligt naiv. Jag tror att du är en provokatör, som vi tyvärr har sett för många exempel på tidigare. Jag utmanar dig att bevisa motsatsen och ända tills du visat dig trovärdig, så kommer vi inte att ta din kritik på allvar. Du är helt enkelt inte tillräckligt begåvad för att lyckas med att infiltrera oss...
Citera
2014-06-25, 19:52
Bannlyst
Citat:
Varför känns det som att du bara försöker upprepa vad du uppfattar att andra har skrivit tidigare, utan att riktigt lyckas förstå varken sammanhang eller innebörd? Det finns liksom ingen substans i det du skriver - bara papegojaktigt pladder. Säker på att du inte glömde ett "ZOG" för övrigt, det är ett trevligt ord, men man behöver inte överanvända det.

Kanske är du välvillig och dina konstiga inlägg beror på dina olika diagnoser som du själv har skrivit en del om ( (FB) Schizofreni, (FB) Borderline, samt (FB) Frågor och svar om Asperger (Sammanfogad //Mod) )men jag uppfattar i princip varje inlägg som du gör som mycket märkligt och konstigt.
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-25 kl. 19:57.
Citera
2014-06-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Varför känns det som att du bara försöker upprepa vad du uppfattar att andra har skrivit tidigare, utan att riktigt lyckas förstå varken sammanhang eller innebörd? Det finns liksom ingen substans i det du skriver - bara papegojaktigt pladder. Säker på att du inte glömde ett "ZOG" för övrigt, det är ett trevligt ord, men man behöver inte överanvända det.

Kanske är du välvillig och dina konstiga inlägg beror på dina olika diagnoser som du själv har skrivit en del om ( (FB) Schizofreni, (FB) Borderline, samt (FB) Frågor och svar om Asperger (Sammanfogad //Mod) )men jag uppfattar i princip varje inlägg som du gör som mycket märkligt och konstigt.

Jag har svårt att förstå folk som inte tar upp judarnas inflytande i det hela eftersom det är judarna som förespråkar mångkulturen och har pushat på för att få igenom lagen hets mot folkgrupp. Vad jag vet så jobbar de nu på att få in i den svenska grundlagen att man inte ska ha rätt att nämna etniciteten hos en person i Sverige. Grundlagen ja.

Angående mina diagnoser så har jag vad jag känner till bara diagnostiserats med Aspergers syndrom och borderline personlighetsstörning. Eventuellt också autism men det vet jag inte säkert.
Citera
2014-06-25, 21:03
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå folk som inte tar upp judarnas inflytande i det hela eftersom det är judarna som förespråkar mångkulturen och har pushat på för att få igenom lagen hets mot folkgrupp. Vad jag vet så jobbar de nu på att få in i den svenska grundlagen att man inte ska ha rätt att nämna etniciteten hos en person i Sverige. Grundlagen ja.

Angående mina diagnoser så har jag vad jag känner till bara diagnostiserats med Aspergers syndrom och borderline personlighetsstörning. Eventuellt också autism men det vet jag inte säkert.

Inte för att det egentligen har med SvP att göra. Men vad fan gaggar du om?
Har du nån källa eller nåt som stödjer ditt påstående om att grundlagen ska ändras (du vet att det dessutom inte går på nolltid att ändra en grundlag) så att man inte ska få nämna en persons etnicitet.
Hör du inte hur jävla löjligt det låter.
Nån som säger "Jag är född i Sverige men morsan är afrikansk arab" skulle alltså bryta mot en lag? Som sagt, backa gärna upp det i alla fall en smula.
Citera
2014-06-25, 21:04
Bannlyst
Citat:
Jag har svårt att förstå folk som inte tar upp judarnas inflytande i det hela eftersom det är judarna som förespråkar mångkulturen och har pushat på för att få igenom lagen hets mot folkgrupp.
Fast om du läser tråden eller läser på Realisten så ser du att det judiska inflytandet har tagits upp ganska många gånger. Partiet kan däremot inte explicit attackera judarna som folk (bla eftersom det strider mot lagen) utan är motståndare till allt etniskt främmande inflytande över Sverige.

Citat:
Vad jag vet så jobbar de nu på att få in i den svenska grundlagen att man inte ska ha rätt att nämna etniciteten hos en person i Sverige. Grundlagen ja.
Nu skriver du återigen saker som låter väldigt konstigt och som du förmodligen har missuppfattat.
Citera
2014-06-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Inte för att det egentligen har med SvP att göra. Men vad fan gaggar du om?
Har du nån källa eller nåt som stödjer ditt påstående om att grundlagen ska ändras (du vet att det dessutom inte går på nolltid att ändra en grundlag) så att man inte ska få nämna en persons etnicitet.
Hör du inte hur jävla löjligt det låter.
Nån som säger "Jag är född i Sverige men morsan är afrikansk arab" skulle alltså bryta mot en lag? Som sagt, backa gärna upp det i alla fall en smula.

Citerat från lagen.nu:

https://lagen.nu/begrepp/Personlig_integritet

Citat:
Förbud mot behandling av känsliga personuppgifter
13 § Det är förbjudet att behandla personuppgifter som avslöjar
a) ras eller etniskt ursprung,
b) politiska åsikter,
c) religiös eller filosofisk övertygelse, eller
d) medlemskap i fackförening.
Citera
2014-06-25, 21:40
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Citerat från lagen.nu:

https://lagen.nu/begrepp/Personlig_integritet
Detta stödjer ju knappast din argumentation. Det är hur lagen ser ut just nu, gällande hantering av personuppgifter. Varför skulle detta påverka eller innebära en grundlagsändring?
Citera
2014-06-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Detta stödjer ju knappast din argumentation. Det är hur lagen ser ut just nu, gällande hantering av personuppgifter. Varför skulle detta påverka eller innebära en grundlagsändring?
Vad är din poäng?
Citera
2014-06-25, 23:38
Medlem
Citat:

Citat:
Russia without the nearly 46 million people and vast natural resources of Ukraine is a large and powerful country, but it is no superpower. Europe depends on the survival of Ukraine. Russia without Ukraine is a country, Russia with Ukraine is an empire. For if Ukraine falls, Europe will fall. Which brings us to the problem within Europe’s nationalist movement. This problem is the growing number of those that support the Eurasianist Moscow led ideology. Whether this stems from lack of knowledge or from desperation to escape the grasp of the current decadent western elite, it is not clear.

Vilken SvP:are har skrivit detta? Länk? Bara en kraftigt förvirrad människa, eller en NWO-agent, kan skriva så fullständigt absurda, bisarra och surrealistiska saker.
Citera
2014-06-25, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Vilken SvP:are har skrivit detta? Länk? Bara en kraftigt förvirrad människa, eller en NWO-agent, kan skriva så fullständigt absurda, bisarra och surrealistiska saker.
Ingen alls. Artikeln är författad av "Svarg Sirenko" (en ukrainsk nationalist förmodar jag) och publicerad här:
http://www.aryanlegacy.net/moscow-the-eurasian-plague/

Den går såklart utmärkt att diskuteras, men gör det då gärna i någon av trådarna som skapats för ändamålet.
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-26 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in