2014-06-25, 12:28
Bannlyst
Kan detta vara en av dom märkligaste dödsfallen för iår?
En annan sak som slog mig kanske har "BO" använt någon form utav droger? Jag är inte så insatt i drogkulturen men bara en gissning
Citera
2014-06-25, 14:03
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
http://na.se/nyheter/nyheter/1.2538775-19-aringens-mamma-berattar-om-mardromsdygnen

AF's mamma berättar.

Det här borde vara obligatorisk läsning innan man får medlemskap på flashback.
Citera
2014-06-25, 14:09
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
http://na.se/nyheter/nyheter/1.2538775-19-aringens-mamma-berattar-om-mardromsdygnen

AF's mamma berättar.
Mycket stark läsning, och jag blev berörd på riktigt. Tyvärr så kommer väl detta aldrig att läsas av dem som skulle behöva läsa det mest.

Jag gillar själv att läsa om, och ibland även aktivt diskutera brottsfall, men en viktig lärdom att ta med sig från fall som detta (det här är tyvärr inte det första, och näppeligen det sista), är att man kan försöka vara öppen för alla möjliga scenarion, och hålla igen på hatet i alla fall de första dygnen tills dess man ser åt vilket håll det barkar.
Citera
2014-06-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
(Bläddrar desperat i medicinkursboken...) Om vi bortser från drogöverdos, som rimligen inte ger de symptomen oavsett drog, vad skulle det vara för naturliga dödsorsaker som dels a) är vanligare hos 18-åringar än hos 63-åringar och b) samtidigt så vanliga att det finns anledning att beakta eventualiteten i en polisutredning?

Medfödda sjukdomar eller medfödda missbildningar i inre organ, blodkärl etc. Jag skulle tro att det är mycket vanligare att dö av sådana orsaker i unga år än i 60 -års åldern. Och som det framgått här så är det inte helt otroligt att AA dog av någonting sådant. Oavsett hur vanliga eller ovanliga sådana dödsfall är så har det framgått av tråden att till och med AAs vänner ska ha känt till att hon hade någon typ av medfött sjukdom eller missbildning. Naturligtvis kände även hennes anhöriga till detta. Jag antar polisen pratade med AAs anhöriga efter att de gripit AF.
Senast redigerad av nantale 2014-06-25 kl. 16:19.
Citera
2014-06-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det var specifikt det synnerligen intensiva förnekandet av att AF skulle vara den anhållne som jag störde mig på. Det var väldigt svårt att se det bottna i något annat än "god" rasism. Jag har inget minne av att du skulle ha varit speciellt aktiv idet, men det fanns andra.

Ditt svar är inte riktat till mig men jag kan ända säga att det att jag var skeptisk till AF som MGM berodde inte på ''god'' rasism utan på att en annan person hade tidigare, på lösa grunder, pekats ut som MGM. Jag hade även ifrågasatt att den personen var MGM. Att jag sedan - när det stod klart att AF var MGM - tvivlade på att han begått brottet berodde inte heller på ''god'' rasism utan helt och hållet på den information om som var tillgänglig om honom och BO samt det som skrevs i media om omständigheterna före gripandet. Det som du kallar för ''god'' rasism är för övrigt någonting som triggats i gång av de osakliga och vidriga inlägg här, där en person bedöms vara skyldig till de mest bestialiska handlingar enbart pga sin hudfärg. Jag tycker att alla inlägg som inte handlar om brottet i fråga bara utan om etnicitet, hudfärg eller politik ska omedelbart rensas ut. Rasism- varken ''ond'' eller ''god'' hör hemma på ABoK, iaf inte i det skede där det enda man vet är vem MGM är.
Citera
2014-06-25, 23:13
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Medfödda sjukdomar eller medfödda missbildningar i inre organ, blodkärl etc. Jag skulle tro att det är mycket vanligare att dö av sådana orsaker i unga år än i 60 -års åldern. Och som det framgått här så är det inte helt otroligt att AA dog av någonting sådant. Oavsett hur vanliga eller ovanliga sådana dödsfall är så har det framgått av tråden att till och med AAs vänner ska ha känt till att hon hade någon typ av medfött sjukdom eller missbildning. Naturligtvis kände även hennes anhöriga till detta. Jag antar polisen pratade med AAs anhöriga efter att de gripit AF.
Det enkla svaret på din fråga är nej.
Citera
2014-06-25, 23:19
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Citat:
Ditt svar är inte riktat till mig men jag kan ända säga att det att jag var skeptisk till AF som MGM berodde inte på ''god'' rasism utan på att en annan person hade tidigare, på lösa grunder, pekats ut som MGM. Jag hade även ifrågasatt att den personen var MGM. Att jag sedan - när det stod klart att AF var MGM - tvivlade på att han begått brottet berodde inte heller på ''god'' rasism utan helt och hållet på den information om som var tillgänglig om honom och BO samt det som skrevs i media om omständigheterna före gripandet. Det som du kallar för ''god'' rasism är för övrigt någonting som triggats i gång av de osakliga och vidriga inlägg här, där en person bedöms vara skyldig till de mest bestialiska handlingar enbart pga sin hudfärg. Jag tycker att alla inlägg som inte handlar om brottet i fråga bara utan om etnicitet, hudfärg eller politik ska omedelbart rensas ut. Rasism- varken ''ond'' eller ''god'' hör hemma på ABoK, iaf inte i det skede där det enda man vet är vem MGM är.
Nej, han bedömdes vara misstänkt för mord för att det var polisens då korrekta rubricering av fallet i fråga. Att han var svart hade absolut ingenting med saken att göra.
Citera
2014-06-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.C.M.Burns
Det enkla svaret på din fråga är nej.

Jag har inte ställt någon fråga.
Citera
2014-06-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.C.M.Burns
Nej, han bedömdes vara misstänkt för mord för att det var polisens då korrekta rubricering av fallet i fråga. Att han var svart hade absolut ingenting med saken att göra.

Jag syftade på hur han bedömdes här på Flashback.
Citera
2014-06-25, 23:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag har inte ställt någon fråga.

Nej, sånt ligger väl inte för dig, däremot kom du med ett påstående som jag gärna vill se faktagrunden till. Tack på förhand.
Citera
2014-06-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, sånt ligger väl inte för dig, däremot kom du med ett påstående som jag gärna vill se faktagrunden till. Tack på förhand.

Jag lämnar frågan över till Hamilkar- det var hans inlägg som jag besvarade. Han ska dessutom vara medicinskt kunnig på mycket högre nivå än lilla jag.
Citera
2014-06-25, 23:33
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Citat:
Jag syftade på hur han bedömdes här på Flashback.
Han bedömdes vara skyldig på Flashback för att polisen misstänkte honom för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in