Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Det var specifikt det synnerligen intensiva förnekandet av att AF skulle vara den anhållne som jag störde mig på. Det var väldigt svårt att se det bottna i något annat än "god" rasism. Jag har inget minne av att du skulle ha varit speciellt aktiv idet, men det fanns andra.
Ditt svar är inte riktat till mig men jag kan ända säga att det att jag var skeptisk till AF som MGM berodde inte på ''god'' rasism utan på att en annan person hade tidigare, på lösa grunder, pekats ut som MGM. Jag hade även ifrågasatt att den personen var MGM. Att jag sedan - när det stod klart att AF var MGM - tvivlade på att han begått brottet berodde inte heller på ''god'' rasism utan helt och hållet på den information om som var tillgänglig om honom och BO samt det som skrevs i media om omständigheterna före gripandet. Det som du kallar för ''god'' rasism är för övrigt någonting som triggats i gång av de osakliga och vidriga inlägg här, där en person bedöms vara skyldig till de mest bestialiska handlingar enbart pga sin hudfärg. Jag tycker att alla inlägg som inte handlar om brottet i fråga bara utan om etnicitet, hudfärg eller politik ska omedelbart rensas ut. Rasism- varken ''ond'' eller ''god'' hör hemma på ABoK, iaf inte i det skede där det enda man vet är vem MGM är.