Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-24, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Blödande magsår är inget åkomma man dör av på några minuter

Nej men ett stort brustet magsår, där magsäcken också brister, det kan man dö av! Eller t ex ett bråck som brister om det sitter på "fel" ställe.
Citera
2014-06-24, 03:03
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom det inte längre finns något BO eller GM så är det kanske OT att spekulera vad som egentligen kan ha hänt. Men jag tänkt på uppgifterna i media om att AF var på McDonalds på natten när han fick meddelande från AA och cyklade iväg för att möta henne. Det stod faktiskt att AFs kompisar hade sagt att han skulle MÖTA AA, inte åka hem till henne. Kanske cyklade han inte alls hem till henne utan mötte henne för att hon mådde dåligt och ville att en kompis skulle följa henne hem. På vägen hem, i närheten av sin bostad klagar kanske AA högljutt, AF tror att hon bara är full eftersom hon kanske är det liksom AF själv, och AF gör sitt bästa att hjälpa henne hem. En granne ser detta och rapporterar sent omsider till Expressen om bråk och högludda röster utanför huset redan klockan två på natten I trapphuset spyr AA, men AF uppfattar inte att det är så allvarligt och att hon spyr blod. Väl inne i lägenheten blir AA hastigt sämre, börjar spy ännu mera blod, kanske även blöda ur anus. AA förstår ingenting, grips av panik, ringer till en kompis och ropar på hjälp från fönstret. När han inser att AA är död dunkar han knytnäven på väggen i ren desperation och ringer sedan 112.

Detta, kanske en aningen modifierat, skulle nog jag sätta mina kort på.
Citera
2014-06-24, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, faktiskt. Totalt, jag tycker bara händelsen är tragisk. Dessutom räknar du upp en massa omständigheter som jag inte har uttryckt nyfikenhet för.

Det är som att gå på grund med en båt. Det är inte roligt att åka båt längre, man vill bara komma iland.

Jag följer inte alla (kriminal)-fall, men dom jag följer vill jag gärna avsluta. Lite som en bok eller en film.
Citera
2014-06-24, 07:52
Bannlyst
Borde inte tråden flyttas till Olycksfall?
Citera
2014-06-24, 09:06
Medlem
meiis avatar
Det är tydligen inte 100% säkra än på att det inte var mord om man lyssnar på vad reportern säger i klippet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19103907.ab
Citera
2014-06-24, 09:14
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Här är det åsiktsfrihet som gäller till skillnad från dina media där vissa ämnen inte ens är tillåtna att diskuteras. Återgå dit du, det verkar passa dig bättre. Märkligt att du ens bemödade dig att regga ett konto här när du inte gillar åsiktsfrihet.

Jag tror att du har missuppfattat vad "åsiktsfrihet" innebär. OBS, det har inget med nätforum att göra.
Citera
2014-06-24, 09:23
Medlem
TacoHejAnderss avatar
En hälsning från den felaktigt anklagade Andr*as sprids via hans vänner

"Efter att jag gått igenom ett helvete dem senaste dagarna så mår jag helt okej, jag känner både lycka och sorg. Lyckan är att få komma hem till alla nära, kära och speciellt mamma och bror. Sorgen är Amandas situation samt att jag gjorde allt för att kunna rädda henne men misslyckades, himlen har fått en tidig ängel nu. Mina tankar går till Amandas familj och anhöriga, må du vila i frid.
// Andreas
Dela gärna detta till så många som möjligt för att få reda på den sanna informationen, lita aldrig på media."
Citera
2014-06-24, 09:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det är tydligen inte 100% säkra än på att det inte var mord om man lyssnar på vad reportern säger i klippet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19103907.ab

Jo, det är de. Utredningen kommer att avslutas formellt när den slutgiltiga obduktionsrapporten är färdig.

Det är bra för alla som läser krimtrådarna att skaffa sig lite grepp om "juridiska" - språket som talas av bl.a. åklagare och domare. Det är ett språk där ord och formuleringar ofta är mycket starkare än i vardagsspråket. Om en åklagare t ex skulle säga något i stil med "Det var ett anmärkningsvärt beteende från polismännen som gjorde ingripandet" så betyder det på ren svenska "Vad i helvete har dom där jävla klantarslena gjort för något".

När en ansvarig åklagare säger att det är "mycket osannolikt" att det blir någon annan utgång i fallet än att misstankarna avskrivs definitivt så uttrycker han sig så starkt som han överhuvudtaget kan göra under rådande förhållanden. En åklagare kommer aldrig att säga att utredningen kommer att läggas ner innan det formella beslutet är fattat, därför att följandet av den formella beslutsgången och rättegångsbalkens m fl lagrums regler är en så central del av deras arbete. Men när han säger "mycket osannolikt" så är det det starkaste han kan säga på sin "juridiska" för att markera att de är helt övertygade om att killen är oskyldig och att det verkligen var en naturlig död som den preliminära obduktionsrapporten kommit fram till.

Mannen kommer att frias helt från alla misstankar och alla som suttit och sprätt rasistisk dynga här i tråden borde skämmas en stund.
Citera
2014-06-24, 09:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jo, det är de. Utredningen kommer att avslutas formellt när den slutgiltiga obduktionsrapporten är färdig.

Det är bra för alla som läser krimtrådarna att skaffa sig lite grepp om "juridiska" - språket som talas av bl.a. åklagare och domare. Det är ett språk där ord och formuleringar ofta är mycket starkare än i vardagsspråket. Om en åklagare t ex skulle säga något i stil med "Det var ett anmärkningsvärt beteende från polismännen som gjorde ingripandet" så betyder det på ren svenska "Vad i helvete har dom där jävla klantarslena gjort för något".

När en ansvarig åklagare säger att det är "mycket osannolikt" att det blir någon annan utgång i fallet än att misstankarna avskrivs definitivt så uttrycker han sig så starkt som han överhuvudtaget kan göra under rådande förhållanden. En åklagare kommer aldrig att säga att utredningen kommer att läggas ner innan det formella beslutet är fattat, därför att följandet av den formella beslutsgången och rättegångsbalkens m fl lagrums regler är en så central del av deras arbete. Men när han säger "mycket osannolikt" så är det det starkaste han kan säga på sin "juridiska" för att markera att de är helt övertygade om att killen är oskyldig och att det verkligen var en naturlig död som den preliminära obduktionsrapporten kommit fram till.

Mannen kommer att frias helt från alla misstankar och alla som suttit och sprätt rasistisk dynga här i tråden borde skämmas en stund.

Vad jag förstår så är dödsorsaken inte fastställd, man vet inte vad som orsakade döden, hur kan man då vara säker på att mannen är oskyldig?
Citera
2014-06-24, 09:51
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad jag förstår så är dödsorsaken inte fastställd, man vet inte vad som orsakade döden, hur kan man då vara säker på att mannen är oskyldig?

Man har kanske analyserat SMS-meddelanden eller dyl där kvinnan skrivit att hon mår dåligt och vill att pojkvännen skall komma hem etc. Man har då sett att det fanns en sjukdomsbild med i förloppet.
Citera
2014-06-24, 09:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Är åsiktsfrihet att felaktigt anklaga någon för mord är det nog du som är ute och cyklar riksmongo

Jag håller med dig, men opponerar mig när folk felaktigt anklagar någon för att anklaga när de i själva verket tror, anser, spekulerar eller tycker. Att påstå eller hävda något är en helt annan sak.
Citera
2014-06-24, 10:00
Medlem
Muhamedssons avatar
Vad skönt att läsa att det inte var ett mord i det här fallet även om det är en tragisk historia ändå. RIP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in