Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Hahaha! Detta var trådens roligaste kommentar! Hon misshandlade LL så hon dog, är det så så är det inte mord, möjligtvis dråp eller vållande till annans död. Överleva styckningen? Tror du hon levde när JH började stycka henne?

Nej det tror jag givetvis inte, försökte vara lite rolig men ironi går inte alltid hem i text!
Citera
2014-06-25, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Har varit på platsen, efter att avspärrningarna hävdes och det finns ingen åverkan som tyder på att man försökt gräva ned kroppen eller försökt gömma den. Den verkar helt sonika vara placerad mitt på stigen.

Kan det vara så att hon haft kroppen "mellanlagrad" och åkt ut efter jobbet?
Var det fyndplatsen du var på? Är den där jag tror? (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
2014-06-25, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nej det är möjligt, men min pippi säger 9.05.

Stämmer bättre med att ICA öppnar 8, hon behövde massor av klorin och stora plastsopsäckar för torso och ben.
Kul och se det kontoutdraget/kvittot
Citera
2014-06-25, 23:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Det stämmer som du säger och jag är ej heller någon expert på det området, men har
jobbat många år som sjuksköterska på rättspsyk och även på psykiatriska intagnings
och behandlingsavdelningar. Detta var på 60 och 70-talet. Jag är nu folkpensionär sedan
5 år.
Hur som helst uppfyller inte alls JH de kriterier som brukar nämnas vid psykopati, eller
mera modernt kallad – antisocial personlighetsstörning.
Nu är väl inte psykopati och ASPD riktigt samma sak, den ena har 20 parametrar den andra 7.
Den ena finns som diagnos i DSM-IV-TR den andra inte.
Citera
2014-06-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Hur fungerar detta? Har hon någon tillfällig försvarare som deltar i dessa förhör eller är det bara hon och förhörsledare?

Kan inte utsedd försvarare närvara vid förhör så sitter alltid ett förhörsvittne med som ska se till att förhörsledaren gör det hen ska och inte agerar utanför gällande protokoll som ska följas. Hon är inte dömd, glöm inte det. Ensam är hon inte.
Citera
2014-06-25, 23:18
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja? Du får spinna dina berättelser hur du vill men jag kan inte se vad det har med mitt inlägg att göra.

Det var mest klippt direkt från psykologin. Kanske lite för mycket psykobabbel som sagt.
Citera
2014-06-25, 23:21
Medlem
Snobbs avatar
Vissa diagnoser som slängs runt i tråden är helt åt helvete. Om JH har haft ett helt normalt liv så lär hon inte ha någon störning, kvinnor med det som förr kallades borderline är vanligtvis offer för mycket skit i sin uppväxt (t.ex våld, övergrepp, problematiska föräldrar) och de har inga empatiska svårigheter, de har ist problem med ångest och depression som leder till självdestruktivitet som självskador, ätstörningar, missbruk och att hamna hos misshandlande män. De är nästan alltid offer, inte förövare. De jag har träffat känner nästan för mycket medkänsla för andra och tar därför mer skit från partners, vänner osv. De har ofta dåligt självförtroende och tycker inte att de förtjänar att ha det bättre. Diverse bokstavsdiagnoser är också ointressant i detta fall. Så vitt jag vet är de med den diagnosen sällan charmigt manipulativa, utan de har ofta svårt att få kontakt med andra människor och blir ofta utstötta för att de är "annorlunda". Kvinnor med bokstavsdiagnoser är mycket sällan aggressiva samt de flesta av männen också. Sen, att bli mobbad, som många av dem blir, gör ju att vissa blir arga av sig, men det har inget med diagnosen att göra utan ist utanförskapet. De har däremot inga empatiska problem men kan ha svårt att uttrycka de känslorna. Jag tycker det är tråkigt att personer med dessa diagnoser ständigt blir förknippade med vidriga mördare.

Att JH erkände rätt snabbt att hon var den som dödat LL tyder på att JH antagligen inte är speciellt iskall. Hon är nog inte en sociopat, utan jag gissar att hon bröt ihop när hon hade ihjäl LL, styckade kroppen i ren desperation och upplevde det så hemskt att hon gav upp. Det är mycket möjligt att hon ångrade att hon dödat LL nästan omedelbart, att det var i stundens hetta. Ganska tragiskt egentligen, men ja, man får ju stå för sina konsekvenser oavsett om man ångrar sig eller ej.
Citera
2014-06-25, 23:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det var mest klippt direkt från psykologin. Kanske lite för mycket psykobabbel som sagt.

Om du själv diagnosticerar henne som psykopat, eller för den delen vad som helst, utan att ha relevanta kunskaper. Absolut.
Citera
2014-06-25, 23:26
Citat:
Har varit på platsen, efter att avspärrningarna hävdes och det finns ingen åverkan som tyder på att man försökt gräva ned kroppen eller försökt gömma den. Den verkar helt sonika vara placerad mitt på stigen.

Ja, om hon placerade delarna där före jobbet borde väl polisen fått larmet mycket tidigare? Som jag förstår är detta en plats där många rör sig.
Citera
2014-06-25, 23:26
Medlem
Citat:

Jag har också varit där, var där igår och kunde inte heller se n¨got som skulle tyda på att hon grävt.Men sen så tyckte jag det var så stor olustkänsla så jag gick inte långt ovanför muren där inne. Dom kan ju ha funnit delarna längre in i skogen.
Citera
2014-06-25, 23:28
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var det fyndplatsen du var på? Är den där jag tror? (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.

Ja, det var fyndplatsen, om man utgår från din pil så är det på andra sidan den öppna "gången" cirka klockan 10, där ser du en ljus trekant, i överkant på den.

Tror nog att delarna låg en stund, det var en påtaglig lukt på platsen även dagen efter...
Citera
2014-06-25, 23:31
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du själv diagnosticerar henne som psykopat, eller för den delen vad som helst, utan att ha relevanta kunskaper. Absolut.

Det går inte att korrekt diagnostisera någon överhuvudtaget genom ett chat forum där huvudpersonen inte ens finns med bland skribenterna, så givetvis har du kanske ett rätt i alla fall. Du har ju själv till och med skrivit att "psykopati är ingen formell diagnos".

Det är dock fortfarande av intresse att utreda, vilket vi på forumet älskar att läsa fakta om.
Senast redigerad av Hull 2014-06-26 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in