Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon har erkänt att hon har styckat kroppen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119053.ab

Ja men hon är inte misstänkt för "styckning av kropp" så det kan hon erkänna bäst hon vill..

Hon är misstänkt för mord men har erkänt misshandel och vållande till annans död, skulle inte förvåna mig om hon döms för vållande eller dråp.
Citera
2014-06-25, 22:46
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Inte direkt för att bli styckad. Men att falla offer för galenskap kanske.
Vi lever i ett samhälle grundat på okunnighet. Samt dumhet att förstå vad som försiggår...

Ja, det är uppenbart. Hädanefter skall jag titta under sängen innan jag lägger mig. Over'n out.
Citera
2014-06-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Vad är "Antisocial personlighetsstörning"? Är det samma som sociopat? I så fall så är JH inte det.
Kriterierna för sociopat uppfylls inte. Kriterier för psykopat däremot närmar sej :Tre av fem..
Sen har vi ADHD,Tourette,Asberger, ADD,etc,etc..Några kriterier för psykopati är ju: Charmig,social,hög utbildning,många förhållanden,ageranden utifrån egen vinnings skull,manipulativ...Många högt utbildade tjänstemän är psykopater...Högst få får den diagnosen bland normalintelligenta folk...
Antisocial personlighetsstörning är en personlighetsstörning i kluster B (google is your friend). I samma kluster återfinns emotionellt instabil personlighetsstörning som tidigare kallades "borderline".

Det man tidigare kallade "psykopati" hamnar nog närmast antisocial personlighetsstörning med dagens språkbruk.
Citera
2014-06-25, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja men hon är inte misstänkt för "styckning av kropp" så det kan hon erkänna bäst hon vill..

Hon är misstänkt för mord men har erkänt misshandel och vållande till annans död, skulle inte förvåna mig om hon döms för vållande eller dråp.
Hon har erkänt "styckning av kropp", vilket i lagboken kallas "brott mot griftefrid". Hon har alltså erkänt mer än misshandel och vållande av annans död.
Citera
2014-06-25, 22:54
Medlem
[quote=MotorBoater|49348214]Kollat igenom hela hennes blog (den cachade varianten) men ej hittat denna bild. Möjligt att det var JHs Facebook...
Har dock ett svagt minne att något screenprintat denna bild långt tidigare och lagt upp här i tråden.

Någon undrade tidigare om JH & JNs fastighet
http://www.booli.se/bostad/sald/villa/julsta+128/7707685

Dagen efter som husägare - 2013-08-23 @ 09:15:53
Tack kära, kära grannar för att ni låter BÅDE era två hundar och era två barn skrika/skälla fritt. Det blir sån himla fin musik ihop! Och det är absolut inte något störande när man jobbat 11timmar natt och kommer hem för att sova. Inte alls, så fortsätt ni! Kram till er.
http://web.archive.org/web/20131010054226/http://septemberjonna.blogg.se/

Någon undrade dessutom om relationen till Frövi
Tog en tripp till Frövi för att skriva på bankpapper, passade på att äta lite marängsvisch hos syster o co. Nu sitter jag i soffan och kollar Pretty Little Liars. Sköning-dag!
2013-08-21 @ 21:28:55

JHs föregående adress: Klockarebacken 40, Kumla
2013-08-21 @ 14:49:56[/

Eftersom Jonna inte har några barn så utgår jag från att det är hennes klagomål som återgetts här...Ganska snäll kritik mot grannar,tycker jag...Inte alls i stil med att hon är hetsig på nåt sätt...
men,, Jag säger: Jonna själv är ett offer,både av arv och uppväxt.erfarenhet..Alla dessa omständigheter skapar den du blir. Men ingen kan skylla ifrån sej. Var och en bär ansvar för sitt beteende...
Citera
2014-06-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunther_l
Enl aftonbladet:"I förhör har kvinnan medgett att hon misshandlade den 22-åriga kvinnan, och att misshandeln ledde till att 22-åringen dog. Hon har också erkänt att hon styckade kroppen. Men hon förnekar mord"
Hur kan hon förneka mord? Trodde JH att LL skulle överleva styckningen?

Hahaha! Detta var trådens roligaste kommentar! Hon misshandlade LL så hon dog, är det så så är det inte mord, möjligtvis dråp eller vållande till annans död. Överleva styckningen? Tror du hon levde när JH började stycka henne?
Citera
2014-06-25, 22:56
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sociopat tror jag knappt används alls i Sverige numer. Och återigen är psykopati ingen formell diagnos; det anses inte heller vara något som kan botas.
Antisocial personlighetsstörning är, enligt nuvarande synsätt, den överordnade beskrivningen för ett antal typer av störningar varav en kraftig sådan är sådan är psykopati.

Mycket psykobabbel kanske

Hon gick till jobbet som om ingenting hänt och ingen märkte något. LL var färdigstyckad och redo att begravas senare på kvällen antagligen. Då låg kroppen säkert ute i skogen redan. Hon behövde bara fixa spade, hacka och kalk....

"De smartaste psykopaterna har minst behov av att använda våld för att uppnå sina syften och omvänt, de mest korkade är också mest våldsbenägna.

Och som alltid finns det undantag. Det finns smarta psykopater som är mycket våldsbenägna, men det är de som njuter av våldet, de sadistiska våldsbenägna psykopaterna."

---

Måste väl klassa in henne som en av de dummare psykopaterna om nu inte planen var att ta sig in i fängelse för att uppnå ett okänt mål.

Jag undrar också om hon inte hela tiden sökt ett läge att genomföra och komma undan med ett brott, och inte vilket som helst, utan det måste vara ett mord.

Jag får en bild i huvudet från filmen Fucking Åmål tror jag det var, där en tjej helt utan anledning plötsligt ubrister: "ÅÅÅÅHHH! JAG VILL KNARKA!"
Istället för den tjejen sätter jag JH där som säger "Ååååhh, jag vill styckmörda någon!"

Skillnaden mellan en smart psykopatiskt mördare och en dum psykopatisk mördare är att den förra bara lämnar efter sig en försvunnen person och ingen kropp.
Den verkligt smarta psykopaten låter andra göra jobbet åt honom och låter någon annan få skulden.

---

"Manipulation är ett av de sätt som utgör förutsättningen för psykopaters livsstil och är ett av deras adelsmärke. En psykopat klarar sig inte utan att manipulera."
Senast redigerad av Hull 2014-06-25 kl. 22:59.
Citera
2014-06-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bad luck:

Den lilla röda bilen
https://anonfiles.com/file/b70c053ea73075cdf8a4952fb0eaad00
Citera
2014-06-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Antisocial personlighetsstörning är en personlighetsstörning i kluster B (google is your friend). I samma kluster återfinns emotionellt instabil personlighetsstörning som tidigare kallades "borderline".

Det man tidigare kallade "psykopati" hamnar nog närmast antisocial personlighetsstörning med dagens språkbruk.

Jag har inte googlat på nåt,men jag är ganska beläst inom psykiatrin. Jag köper det du säger,men tror ändock mer på mina erfarenheter..Finns en uppsjö av "störningar". Enl. en studie Gillström/Landgren,som för övrigt förstördes,så har en femtedel av sveriges befolkning,nån form av störning..Enl forskning. Men man befarar att det är så mycket som en tredjedel... Folk som går runt och dömer andra som störda....
Totalt omedvetna om sin egen abnormitet,,,,
Citera
2014-06-25, 23:05
Medlem
C.H.Ts avatar
Har varit på platsen, efter att avspärrningarna hävdes och det finns ingen åverkan som tyder på att man försökt gräva ned kroppen eller försökt gömma den. Den verkar helt sonika vara placerad mitt på stigen.

Kan det vara så att hon haft kroppen "mellanlagrad" och åkt ut efter jobbet?
Citera
2014-06-25, 23:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Hon gick till jobbet som om ingenting hänt och ingen märkte något. LL var färdigstyckad och redo att begravas senare på kvällen antagligen. Då låg kroppen säkert ute i skogen redan. Hon behövde bara fixa spade, hacka och kalk....

"De smartaste psykopaterna har minst behov av att använda våld för att uppnå sina syften och omvänt, de mest korkade är också mest våldsbenägna.

Och som alltid finns det undantag. Det finns smarta psykopater som är mycket våldsbenägna, men det är de som njuter av våldet, de sadistiska våldsbenägna psykopaterna."

---

Måste väl klassa in henne som en av de dummare psykopaterna om nu inte planen var att ta sig in i fängelse för att uppnå ett okänt mål.

Jag undrar också om hon inte hela tiden sökt ett läge att genomföra och komma undan med ett brott, och inte vilket som helst, utan det måste vara ett mord.

Jag får en bild i huvudet från filmen Fucking Åmål tror jag det var, där en tjej helt utan anledning plötsligt ubrister: "ÅÅÅÅHHH! JAG VILL KNARKA!"
Istället för den tjejen sätter jag JH där som säger "Ååååhh, jag vill styckmörda någon!"

Skillnaden mellan en smart psykopatiskt mördare och en dum psykopatisk mördare är att den förra bara lämnar efter sig en försvunnen person och ingen kropp.
Den verkligt smarta psykopaten låter andra göra jobbet åt honom och låter någon annan få skulden.

---

"Manipulation är ett av de sätt som utgör förutsättningen för psykopaters livsstil och är ett av deras adelsmärke. En psykopat klarar sig inte utan att manipulera."

Ja? Du får spinna dina berättelser hur du vill men jag kan inte se vad det har med mitt inlägg att göra.
Citera
2014-06-25, 23:11
Medlem
feteprophetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Menar du att du förstår resten av texten? Översätt isåfall gärna för mig!

Det var syftat till killen som skrev om ett mord där en kille som heter Janne, som vid tidpunkten för mordet var 21, mördade sin då 17 åriga flickvän genom ett större antal knivhögg som avslutades med att kniven höggs av i skallbenet.

Jag tycker mig se en del likheter i tillvägagångssätt och motiv, dvs impuls och svartsjuka, och sätter att försöka skyffla undan kroppen.

Han fick om jag inte minns fel 10 år för det mordet och var ute efter 6-7 år och levde sedan vidare under skyddad identitet som om inget hade hänt.

Jag tror att liknande straff är att vänta i det här fallet.

Jag ber om ursäkt för mitt taffliga skrivande, skriver från en ny telefon som jag inte lärt mig ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in