2014-06-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Så med andra ord går du med på att WHO är betydligt mer pålitliga än välkända bedrägeriförsök?

Ja, givetvis är WHO mer pålitliga än ett Nigeriabrev.
Det är oerhört märkligt att du lyckas tro att jag jämnställer dem på något vis. Behöver du någon sorts gradskala för att förstå att det handlar om två olika sätt att manipulera mottagaren?

Citat:
Att lita på WHO säger ingenting om en persons eventuella godtrogenhet?

Jo, det gör det verkligen.
Det kritiska tänkandet är helt övergivet i båda fallen, vilket var det jag påpekade om det nu var så ett det var en av de delar du behagade att hoppa över att läsa...

Citat:
Att nämna nigeriabrev och liknande när man önskar ifrågasätta WHOs trovärdighet har ingen relevans?

Jo, det har det absolut. Du kan se varför ovan.
Men eftersom du kanske hoppade över att läsa det för att du trodde att det eventuellt saknade relevans så förklarar jag igen: Anledningen att folk blint tror att Nigeriabrev och WHOs siffror är för att de inte använder sitt kritiska tänkande.
T ex så här: Vart kommer den här informationen ifrån?
Vem säger det här till mig?
Vad vill personen förmedla och varför?
Där kan man börja.

Citat:
Bra

Vad är bra?

Citat:
Som svar på frågan: Ja det finns god anledning att tro att det händer, jag såg aldrig den frågan, jag hoppade över stora delar eftersom det inte såg relevant ut, tydligen missade jag något. Men jag förstår inte hur du kan fråga efter att ha läst mitt inlägg, var det inte alldeles tydligt där att jag menade att det händer?

Härligt!
Det är annars något som femifascister vanligtvis förnekar vansinnigt.

Du börjar nu framstå precis lika neslig och löjlig som dina medsystrar.
Varför läser du inte svaren du får?
Det är ju ett väldigt märkligt beteende när man argumenterar med någon.
Eller är det för att ni feminister redan bestämt er hur det ligger till så ni behöver inte bry er om de som inte håller med er och kan strunta i deras argument?
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-25 kl. 22:28.
Citera
2014-06-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
?

LÄS vidare i texten istället för att yla som en marskatt! Titta på förslaget jag skrev om hur vi skall stoppa vidrigheterna i Sverige.
Vad har du att komplettera och för bra åtgärd till mitt förslag om hur vi skall stoppa dessa stympande kvinnorna?
Minska invandringen från muslimska länder, var tydlig vad som gäller vad gäller svenska normer, sluta med normkritik, rikta lampan mot verkliga problem, UTVISA ALLA som inte är intresserade av svensk kultur och värderingar, som är bland de mest toleranta och humana i världen.

Varför drog du in vuxen intimkirurgi i denna tråd om du inte ville jämföra? På vilket vis hör det hemma här?
Citera
2014-06-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Diskussionen har aldrig handlat om det. Vi pratar om Sverige och svenska värderingar, vad som händer i Somalia bevisar föga om det.

Du blir äcklig när du låter prestige bli viktigare än diskussionen om denna viktiga fråga. Skäms.

Nej diskussionen handlar om ämnet könstympning, som alltså utförs mest i afrikanska regioner, inte i Sverige, och är ett globalt problem med ca 3 miljoner småflickor varje år som könstympas. Och det görs av samma struktur/ tankevärld som även florerar i vårt eget land om kvinnors "renhet" och mäns stora behov av att kontrollera kvinnors sexualitet. DÄR har du det stora problemet. som borde diskuteras här.
Istället skapar man en tråd som ska sitta och avhandla varför inte det lilla politiska partiet F! i Sverige inte skriker högast kring detta och hur jävla kasst just DET är. Själva sitter man sen och röstar på SD som inte ens nämner detta med ett endaste litet pip i sitt partiprogram, SD som för övrigt sitter i riksdan och faktiskt kan göra något åt saken....
Där har du nivån av intelligens på detta forum och i din egen lilla för övrigt rätt motbjudande tankevärld.
Citera
2014-06-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej diskussionen handlar om ämnet könstympning, som alltså utförs mest i afrikanska regioner, inte i Sverige, och är ett globalt problem med ca 3 miljoner småflickor varje år som könstympas. Och det görs av samma struktur/ tankevärld som även florerar i vårt eget land om kvinnors "renhet" och mäns stora behov av att kontrollera kvinnors sexualitet. DÄR har du det stora problemet. som borde diskuteras här.
Istället skapar man en tråd som ska sitta och avhandla varför inte det lilla politiska partiet F! i Sverige inte skriker högast kring detta och hur jävla kasst just DET är. Själva sitter man sen och röstar på SD som inte ens nämner detta med ett endaste litet pip i sitt partiprogram, SD som för övrigt sitter i riksdan och faktiskt kan göra något åt saken....
Där har du nivån av intelligens på detta forum och i din egen lilla för övrigt rätt motbjudande tankevärld.
Nej. Tråden handlar om könsstympning på flickor I SVERIGE och FEMINISTERNAS TYSTNAD när inte vita män kan vara måltavlan. Det är bara du och din äckliga feministpolare Micro som försöker få den till att handla om ngt annat.

Att du jämför verkligheten en muslimsk somalisk flicka lever under med en svensk TOTALFRI slampa som med pappas välsignelse åker på knullresor bevisar bara saker om DIG. Det går inte att likställa eller jämföra, strukturerna är inte på något vis liknande.

FI har inte sagt ett knyst, den enda feministen jag sett uttala sig är Sakine, och hon riktar ju kritik mot den svenska feminismen(om ändå för subtil för min smak).
Senast redigerad av lillskrot 2014-06-25 kl. 22:21.
Citera
2014-06-25, 22:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Minska invandringen från muslimska länder, var tydlig vad som gäller vad gäller svenska normer, sluta med normkritik, rikta lampan mot verkliga problem, UTVISA ALLA som inte är intresserade av svensk kultur och värderingar, som är bland de mest toleranta och humana i världen.

Varför drog du in vuxen intimkirurgi i denna tråd om du inte ville jämföra? På vilket vis hör det hemma här?

Vad jag drar in i diskussionen kan inte du göra så mycket åt. OCH nu är ju inte alla Muslimer galna heller.
Det finns individer bland dem också och det är INTE endast muslimer som utför de här könsstympningarna.
Jag tycker att man skall införa obligatoriska kontroller av riskgrupperna istället.
Det skall vara ett krav för att få vara här i landet.
Senast redigerad av goran744 2014-06-25 kl. 22:22.
Citera
2014-06-25, 22:28
Medlem
Citat:
Nej. Tråden handlar om könsstympning på flickor I SVERIGE och FEMINISTERNAS TYSTNAD när inte vita män kan vara måltavlan. Det är bara du och din äckliga feministpolare Micro som försöker få den till att handla om ngt annat.

Könstympning utförs inte i Sverige. Man gör det när töserna är hemma på "semester". Och feministerna är inte alls tysta, detta har funnits med i F!: s patriprogram långt innan denna klass upptäcktes. Feminster sysslar också med dessa problem rent praktiskt via ex. GAPF, programmet i Norrköping ex.

Och Micro är inte ett barr äcklig, så lägg ner dina fjantiga peronpåhopp söte Lillskrot det gör bara att du framstår som än mer korkad än du är. Du kan fan bättre.
Citera
2014-06-25, 22:28
Medlem
Kaitas avatar
Citat:

Problemet berör i hög grad Sverige - bevisligen.
Ja, F! borde skrika om detta eftersom det handlar om kvinnor/småflickor som utsätts. Och nej, det är inte "samma strukturer här som där" som gör att dessa barn stympas. Det är en ocivilserad sedvänja som ännu inte har stävjats.

Vårt ansvar i det rika Väst borde därför vara att på alla sätt förhindra och arbeta mot detta. Om vi tvärtom sopar det under mattan, söker teoretiska förklaringar eller ursäkter så kommer detta att fortgå. Och den som medvetet låter det fortgå blir moralisktmedskyldig.

Sen SD, det inser du nog själv att i det svenska medie- och debattklimatet så har SD noll trovärdighet om de skulle driva denna fråga, medan F! har 100% trovärdighet. Därför faller ansvaret på F! att faktiskt göra något, om de vill...
Citera
2014-06-25, 22:31
Medlem
Citat:
Könstympning utförs inte i Sverige. Man gör det när töserna är hemma på "semester". Och feministerna är inte alls tysta, detta har funnits med i F!: s patriprogram långt innan denna klass upptäcktes. Feminster sysslar också med dessa problem rent praktiskt via ex. GAPF, programmet i Norrköping ex.

Och Micro är inte ett barr äcklig, så lägg ner dina fjantiga peronpåhopp söte Lillskrot det gör bara att du framstår som än mer korkad än du är. Du kan fan bättre.
Dream on.

Jo feministerna är tysta. Upptagna med att kvotera in sig själva i styrelserummen. Det är den nakna sanningen, feminismen är bara en karriärsplanka, inte en solidarisk jämlikhetsrörelse.

Du borde hållt käften för länge sen.
Citera
2014-06-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Problemet berör i hög grad Sverige - bevisligen.
Ja, F! borde skrika om detta eftersom det handlar om kvinnor/småflickor som utsätts. Och nej, det är inte "samma strukturer här som där" som gör att dessa barn stympas. Det är en ocivilserad sedvänja som ännu inte har stävjats.

Vårt ansvar i det rika Väst borde därför vara att på alla sätt förhindra och arbeta mot detta. Om vi tvärtom sopar det under mattan, söker teoretiska förklaringar eller ursäkter så kommer detta att fortgå. Och den som medvetet låter det fortgå blir moralisktmedskyldig.

Sen SD, det inser du nog själv att i det svenska medie- och debattklimatet så har SD noll trovärdighet om de skulle driva denna fråga, medan F! har 100% trovärdighet. Därför faller ansvaret på F! att faktiskt göra något, om de vill...

Problemet berör hela världen. men eftersom ingreppen begås i dessa länder där detta är normen, så har vi problem komma åt själva huvudproblemet.
Och nej, är regeringen och riskdagen samt samhällets rättsystem som ska sätta igång praktiskt med detta fallet. Sen vore det fint om ALLA aktiva politiker började syna problematiken eftersom kvinnor och flickor är halva befolkningen vars välmåga ALLA politiska partier borde vara skyldiga engagera sig i. Eller vadå? Ska S, M, FP, KD, C, SD, V enkom bekymmra sig om män och lämna över halva befolknignens väl och ve till F! Really?
Var är alla uttalanden från dessa partier ex? Och varför är de tingen här som klagar över att inte någon inte skriker från dessa partikanslier?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-06-25 kl. 22:48.
Citera
2014-06-25, 22:43
Medlem
Citat:
Problemet berör hela världen. men eftersom ingreppen begås i dessa länder där detta är normen, så har vi problem komma åt själva huvudproblemet.
Och nej, är regeringen och riskdagen samt samhällets rättsystem som ska sätta igång praktiskt med detta problemet. Sen vore det fint om ALLA aktiva politiker började syna problematiken eftersom kvinnor och flickor är halva befolkningen vars välmåga ALLA politiska partier borde vara skyldiga engagera sig i. Eller vadå? Ska S, M, FP, KD, C, SD, V enkom bekymmra sig om män och lämna över halva befolknignens väl och ve till F! Really?
Var är alla uttalanden från dessa partier ex? Och varför är de tingen här som klagar över att inte någon inte skriker från dessa partikanslier?
Kan det bero på att ALLA partier är handlingsförlamade av mediafeministvänstern och har sin egen lilla fittsekt tror du?
Citera
2014-06-25, 22:54
Medlem
goran744s avatar
Om alla partier blir handlingsförlamade i den här viktiga frågan så kommer alla att spy ett par dagar nu då. Sedan är allt som vanligt igen.
Tidningsrubriker och oj, oj, oj i ett par dagar. Och sedan så blir det så här.
Kvinnor runt omkring i världen stympas och någon väser i ett hörn: gör något åt det nu
Om mannens könsorgan blir slaktat och stympat till att endast bestå av ett rör med spermier så skall alltså jag som kvinna sätta mig ner och säga: Jaha! Det är kukägarens problem, inte mitt.
Och eventuellt också dra över en av dem?
Citera
2014-06-25, 22:57
Medlem
Citat:
Kan det bero på att ALLA partier är handlingsförlamade av mediafeministvänstern och har sin egen lilla fittsekt tror du?

"Fittsekt"? är du inne i ditt tourettska syndrom igen? Ta ett piller så går det över.
Du menar feministera är så framgångsrika så alla andra är som förlamade i skallen?

Reinfeldh har uttalat sig, vilket också är hans uppgift som statsminister.
Övriga partiledare behöver faktiskt inte uttala sig kring specifika brott som uppdagas i Sverige, hur jävla vidriga de än är.
Däremot så borde alla partier ta med detta i sitt partiprogram och när/om de kommer till makten se till att aktivt jobba med problematiken och ge resurser till det praktiska arbetet. F! har alltså gjort sitt jobb, resten som inte har en endaste punkt kring detta har inte gjort sitt jobb. Är det några som skulle skällas ut i denna tråd som ignoranta "äckel" (som lillskrot så elegant uttrycker sig) är således dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in