Citat:
Ja, givetvis är WHO mer pålitliga än ett Nigeriabrev.
Det är oerhört märkligt att du lyckas tro att jag jämnställer dem på något vis. Behöver du någon sorts gradskala för att förstå att det handlar om två olika sätt att manipulera mottagaren?
Citat:
Att lita på WHO säger ingenting om en persons eventuella godtrogenhet?
Jo, det gör det verkligen.
Det kritiska tänkandet är helt övergivet i båda fallen, vilket var det jag påpekade om det nu var så ett det var en av de delar du behagade att hoppa över att läsa...
Citat:
Att nämna nigeriabrev och liknande när man önskar ifrågasätta WHOs trovärdighet har ingen relevans?
Jo, det har det absolut. Du kan se varför ovan.
Men eftersom du kanske hoppade över att läsa det för att du trodde att det eventuellt saknade relevans så förklarar jag igen: Anledningen att folk blint tror att Nigeriabrev och WHOs siffror är för att de inte använder sitt kritiska tänkande.
T ex så här: Vart kommer den här informationen ifrån?
Vem säger det här till mig?
Vad vill personen förmedla och varför?
Där kan man börja.
Citat:
Bra
Vad är bra?
Citat:
Som svar på frågan: Ja det finns god anledning att tro att det händer, jag såg aldrig den frågan, jag hoppade över stora delar eftersom det inte såg relevant ut, tydligen missade jag något. Men jag förstår inte hur du kan fråga efter att ha läst mitt inlägg, var det inte alldeles tydligt där att jag menade att det händer?
Härligt!
Det är annars något som femifascister vanligtvis förnekar vansinnigt.
Du börjar nu framstå precis lika neslig och löjlig som dina medsystrar.
Varför läser du inte svaren du får?
Det är ju ett väldigt märkligt beteende när man argumenterar med någon.
Eller är det för att ni feminister redan bestämt er hur det ligger till så ni behöver inte bry er om de som inte håller med er och kan strunta i deras argument?
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-25 kl. 22:28.
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-25 kl. 22:28.