2014-06-25, 19:27
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
A Bag of Hammers

Helt missad denna men å andra sidan är inte komedi en genre som tilltalar mig så värst mycket alls längre, men denna ser ut att till skillnad mot andra moderna komedier faktiskt vara rolig och tilltalande med lite substans inbakad. Förjävla trött på alla festkomedier i stil med Project X och 21 & Over, hoppades verkligen på att Bad Neighbours skulle vara rolig, men nej... samma skit igen och igen!
Rätt bra och söt film, mer av ett drama ska sägas, förvånad hur såpass allvarlig den var. Slutresultatet känns dock något ofärdigt.
Citera
2014-06-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad tycker du själv om filmen, om du har sett den?
Den är ju inte bra på något sätt i min mening, men jävligt underhållande med många härliga citat!

Ska slå på Cell 211 snart.

http://www.imdb.com/title/tt1242422/
Citera
2014-06-25, 20:12
Medlem
Pennsatuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Lite OT kanske, men köpte du The fault in our stars på svenska eller engelska? Jag har den på engelska och tycker den är väldigt "mysigt" och bra skriven på en engelska iaf. Ser fram emot att läsa fler böcker av John Green, han har ett bra "skrivsätt"
Engelska! Tycker att böcker ska läsas på "originalspråk" i den mån det är möjligt. Ser fram emot att läsa den, har velat köpa den ett bra tag nu sedan filmen släpptes på bio
Citera
2014-06-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennsatucky
Engelska! Tycker att böcker ska läsas på "originalspråk" i den mån det är möjligt. Ser fram emot att läsa den, har velat köpa den ett bra tag nu sedan filmen släpptes på bio

Håller absolut med
Citera
2014-06-25, 20:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Den är ju inte bra på något sätt i min mening, men jävligt underhållande med många härliga citat!

Precis, Sökarna är mycket bättre i min mening, en svensk Clockwork Orange, typ!
Citera
2014-06-25, 20:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Nu dammar jag av en western-klassiker i form av Django, som jag fick hem här idag i fin, fin dvd-utgåva oklippt.
Citera
2014-06-25, 20:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Nu dammar jag av en western-klassiker i form av Django, som jag fick hem här idag i fin, fin dvd-utgåva oklippt.

Titelmusiken är bland det bästa som gjorts tillsammans med titelmusiken i Mannaja, om man bortser ifrån Morricones bidrag till filmmusiken inom pastawesterngenren.
Citera
2014-06-25, 21:26
Avslutad
The terminal med bl.a Tom Hanks. Aldrig sätt den här. Att Spielberg har gjort den gör den mer intressant dessutom.
Citera
2014-06-25, 21:30
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Tar lite vm-paus och går på bio. Blir lite Arnie -time! Sabotage är det som rullas.
Citera
2014-06-25, 21:31
Medlem
Lotsos avatar
Kärlek deluxe (2014)

Lite mera från 2014.

http://www.imdb.com/title/tt2792728/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-06-25, 21:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tar lite vm-paus och går på bio. Blir lite Arnie -time! Sabotage är det som rullas.

Så jävla arg och ledsen att den inte gick upp på bio här i Sverige i maj som det först ryktades om men kommer direkt till video i stället, kommer ladda hem den då den släpps om några veckor för nerladdning, men peppen är fan total!
Citera
2014-06-25, 21:47
Medlem
Rakiis avatar
Full Metal Village

Upp tidigt imorn och iväg så detta får bli sista filmen för dagen men på förhand tror jag även att det kan vara den bästa som jag ser på idag! Har aldrig varit iväg på metalfestival och Wacken Open Air är lite av en mytologisk plats för mig som hårdrockare, någon gång ska jag dit har jag bestämt mig, och Sweden Rock Festival, men tills vidare får jag nöja mig med den här japanska dokumentären om Wacken som musikfestival. Tänk er vilken dröm att vara i Tyskland, omgärdad av likasinnade och se på en massa grymma konserter, dricka tysk öl och äta riktig Dönerkebab!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in