2014-06-25, 16:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
3an jag vill se mest. Pga att turtles in time var mitt favoritspel till snes när jag var liten. Antar att den baseras på filmen med tanke på samma namn?

Minns inte alls hur Turtles in Time-spelet var, men antar att man har sneglat lite på den i trean i och med handlingen i det feodala Japan.

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Christine (1983). Vill se en film om en nörd och en cool bil, så då passade denna filmen, räknade jag ut. Plus att jag haft en dålig dag, så då kan detta vända den berömda kurvan till min favör.

Bra film, en av Carpenter's bästa och en av mina favoritadaptioner av King, på åttiotalet kom de bästa King-filmerna!
Citera
2014-06-25, 17:04
Medlem
Rakiis avatar
Stockholmsnatt

Efter att ha hört P3 Dokumentär om Örnligan och Paulo Roberto som ett stycke värsting i tonåren blev jag väldigt sugen på att se om den här då jag inte sett den på sju år nu (enligt Filmtipset). Minns den inte så värst tydligt och med Sökarna färskt i minnet då jag såg om den för två veckor sen så blir det ju passande att se om denna. Förra året var jag dessutom på seminarium i Sollentuna där Paulo Roberto växte upp och berättade lite om sin karriär som boxare, ungdomsligist och om Örnligan.
Citera
2014-06-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Stockholmsnatt

Efter att ha hört P3 Dokumentär om Örnligan och Paulo Roberto som ett stycke värsting i tonåren blev jag väldigt sugen på att se om den här då jag inte sett den på sju år nu (enligt Filmtipset). Minns den inte så värst tydligt och med Sökarna färskt i minnet då jag såg om den för två veckor sen så blir det ju passande att se om denna. Förra året var jag dessutom på seminarium i Sollentuna där Paulo Roberto växte upp och berättade lite om sin karriär som boxare, ungdomsligist och om Örnligan.
Kunde inte låta bli att skratta till åt det!
Citera
2014-06-25, 17:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Kunde inte låta bli att skratta till åt det!

Vad tycker du själv om filmen, om du har sett den?
Citera
2014-06-25, 17:49
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Christine (1983). Vill se en film om en nörd och en cool bil, så då passade denna filmen, räknade jag ut. Plus att jag haft en dålig dag, så då kan detta vända den berömda kurvan till min favör.
Är väl rätt bra, inte en av hans bästa men knappast en av hans sämre.
Citera
2014-06-25, 17:53
Medlem
Pennsatuckys avatar
Köpte precis "The Shining" och "The Fault in Our Stars" i bokform så det blir nog en hel del läsande ikväll, men jag ska försöka att klämma in The Believer (2001) med bl.a. Ryan Gosling också.
Citera
2014-06-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennsatucky
Köpte precis "The Shining" och "The Fault in Our Stars" i bokform så det blir nog en hel del läsande ikväll, men jag ska försöka att klämma in The Believer (2001) med bl.a. Ryan Gosling också.

Lite OT kanske, men köpte du The fault in our stars på svenska eller engelska? Jag har den på engelska och tycker den är väldigt "mysigt" och bra skriven på en engelska iaf. Ser fram emot att läsa fler böcker av John Green, han har ett bra "skrivsätt"
Citera
2014-06-25, 18:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
För att hedra den "fule" i denna film så kör vi igång med -> Il buono, il brutto, il cattivo

Har fått tag på en HD-kvalite som är super med ett bra ljud
Citera
2014-06-25, 18:25
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Minns inte alls hur Turtles in Time-spelet var, men antar att man har sneglat lite på den i trean i och med handlingen i det feodala Japan.

Somnade tyvärr till filmen, nu är det fotboll och ikväll tänkte jag å gå för att se Sabotage med Arnold på bio. Får bli att se klart den en annan gång.
Citera
2014-06-25, 18:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennsatucky

The Believer är riktigt bra, en av de bästa neo-nazifilmerna i min mening!
Citera
2014-06-25, 19:04
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Nebraska

Verkar vara en lovande äventyrs/drama film. Höga betyg har den fått på olika sidor också. Men man får väll se om man blir besviken efteråt. Har hursomhelst ganska höga förhoppningar på filmen som jag passar på att se mellan fotbollsmatcherna i VM.
Citera
2014-06-25, 19:14
Medlem
Rakiis avatar
Fjortonårslandet

Tar och ser en till film av Hildebrand nu efter att jag såg på Stockholmsnatt och denna har jag rätt höga förväntningar på att se då jag gillade uppföljaren Hooked for Life. Känner en som var skejtare under sjuttiotalet och blev tillfrågad att medverka i dokumentären, men avböjde då det gick som bekant rykten om att regissören Hildebrand gillade tonårspojkar. Min bekant har snackat en hel del om tiden som ung och att vara en av Stockholms första skejtare så blir kul att se denna, tror även han träffade Tony Alva någon gång till och med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in