Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119053.ab

Hon hade på sig en tröja med offrets blod. Låter piggt.

Och arbetskollegorna märkte ingenting. Talar mer för att hon är iskall. För om hon var psykotisk skulle ju det märkas. Om man nu inte kan förtränga bort att man mördade och styckade en person i går. Vilket jag i alla fall aldrig har hört talas om.

Här har vi en tidpunkt. Mordet ska ha skett på onsdagsmorgonen. Men var var JA då?

Han var på sitt jobb...
Citera
2014-06-25, 20:42
Medlem
Hon hade de blodiga kläderna på sig under tiden hon jobbade ! Under en långärmad tröja...fyfan så iskallt gjort.Ingen har sett att hon betett sig annorlunda,hon åkte nog direkt från offret till jobbet...
Citera
2014-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Han var på sitt jobb...

Men har det inte sagts att han började vid 15.00. Vilka arbetstider hade han den här dagen? Vet du det?
Citera
2014-06-25, 20:43
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Är det samma bil som folk skrivit att de sett J*nna haft när hon kört utanför LL hus?

Det kan jag inte svara på. Men att hon lånat denna bil så tätt inpå mordet tyder ju på det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
För att gå tillbaka till "paketen" på skrindan som har diskuterats tidigare i tråden.

Det var kroppsdelarna som fraktades bort från dumpningsplatsen.
Torso i det stora paketet, lemmar framför, och huvud/smådelar i lådan.
Det har skrivits att kroppsdelar enbart fraktas bort på bår i hygiensäck, men så var det inte i detta fall. Papper användes pga. att kroppen var väldigt färsk. Pappret liknar mjölkpapp som hantverkare använder vid täckning av golv för att skydda det. Detta papper är väldigt tåligt och släpper inte igenom någon fukt. Anledningen till varför detta användes var för att man inte vill stänga in färska fuktiga kroppsdelar i plast och därmed riskera kondens och fukt på kroppsdelarna som kan förstöra tekniska bevis.
Var det fel av polisen? Möjligt. Men då var det iaf.

Källa: Samma poliskälla som fick mig att skriva inlägg #4 i denna tråd...

Låg inte kroppsdelarna i påsar på FP? Om de låg fritt är hon påläst, då går förruttnelsen avsevärt snabbare...
Citera
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Du råkade nog fellänka, för den finns kvar

https://anonfiles.com/file/b70c053ea73075cdf8a4952fb0eaad00
Ja det var ju skönt, tackar.
Citera
2014-06-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Kan inte finnas en sportkeps att någon köper det? eller ja det är ju Sverige vi pratar om... Men tillfällig sinnesförvirring låter inte troligt med detta händelseförlopp.
Om allt stämmer som är skrivet om Jonna så hoppas jag att hon inte kommer undan med tillfällig sinnesförvirring. Hon borde låsas in, ruskiga kvinna
Citera
2014-06-25, 20:45
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Jag håller med dej till fullo! Giftspruta är att rekommendera. Tycker hon har förverkat sin rätt att leva faktiskt. Går aldrig att "bota" en så sjuk människa. Möjligtvis genom lobotomi. Varför har vi rätt att avliva andra avarter som är "missbildade". Ne,hon ska inte få en ny chans,enl.mitt sätt att se. Hon har gjort alldeles för mycket skada!!!!!
Exakt denna människa är inte frisk på en fläck någonstans om man helt iskallt åker till jobbet i blodiga kläder, jobbar helt normalt utan att någon märker det på en...

Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Hon hade de blodiga kläderna på sig under tiden hon jobbade ! Under en långärmad tröja...fyfan så iskallt gjort.Ingen har sett att hon betett sig annorlunda,hon åkte nog direkt från offret till jobbet...
Ja hon är ju en fullblodspsykopat såna här historier har jag inte ens hört om psykfallen som sitter på avdelning 97... och då är det riktiga psykfall som mördat och haft sig.

Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Det kan jag inte svara på. Men att hon lånat denna bil så tätt inpå mordet tyder ju på det.

Oki tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Om allt stämmer som är skrivet om Jonna så hoppas jag att hon inte kommer undan med tillfällig sinnesförvirring. Hon borde låsas in, ruskiga kvinna

De mest skrämmande är ändå att det finns många fler som henne ute i de svenska samhället också

Men jag är ledsen och förbannad för BO anhöriga... Jag kan inte sätta mig in i hur de måste känna sig just nu, och då har jag ändå förlorat nära vänner och anhöriga.
Citera
2014-06-25, 20:46
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bad luck:

Malon fellänkade. Filen finns kvar: https://anonfiles.com/file/b70c053ea73075cdf8a4952fb0eaad00
Citera
2014-06-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eson57

Just att ingen märkt något på henne är ju ytterst märkligt. Så märkligt att det är svårt att luta sig mot något. Jag har ingen insikt i så här konstiga beteendens orsak.

Är hon en så iskall dunderpsykopat så undrar jag hur hon betett sig tidigare. Jag menar man blir ju inte iskall psykopat från den ena timmen till den andra. Det är ju en personlighetsstörning. Så varför har det inte de som har hört talas om henne hört talas om hennes psykopatbeteende tidigare? Varför har det inte nått tråden? Så stort är inte orten.
Citera
2014-06-25, 20:48
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Ja det var ju skönt, tackar.

Jag blev själv mkt förvirrad för ett ögonblick Vilken tid var det din källa sett bilen?
Citera
2014-06-25, 20:48
Medlem
Formsvackas avatar
Har det hänt i Sverige i modern tid att en så ung kvinna mördat och styckat ngn? Måste ju vara i det närmaste unikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in