2014-06-26, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var rätt varmt den dagen, uppåt 23 grader. https://anonfiles.com/file/fd93f792fad98364ad63e10a8c3035b3

Åh, tackar - mindes denna dagen som fin faktiskt.
Om hon kört runt med en styckad kropp i bilen som började ruttna kl.06:30 i ca.12h så var det nog ingen behaglig doft. *urrkh*
Citera
2014-06-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Inte nödvärn, men hon kan styrka dråp eller misshandel, skadan uppstod i tumult.

Nu hjälper inte det om hon hade med sig hammare, väntade på att dörrar skulle öppnas och LL knivades.
Det hade knappt hjälpt ens om det var sant.

Möjligen kan hon ha räknat ut något, att hon tror att om hon sätter fingeravtryck på knivskaft och hugger sig själv i handen och visar upp detta för vårdcentral och får det om sett och talar om det med arbetskompisar så kan hon hävda nödvärn ifall hon åker dit.

Det innebär ju i så fall att hon har haft i åtanke att hon kan åka dit. Vet inte om det är så troligt men å andra sida är ju alltihopa rätt otroligt på så många sätt ...
Citera
2014-06-26, 22:43
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
JH tog alltså med sig en hammare hemifrån för att åka till Askersund och hälsa på LL. Tog med sig. Ingen tar med sig en hammare hem till någon om det inte är för att den ska lånas ut.
En hammare ger svåra dödliga skador, liksom skjutvapen. Jag vill att det ska vara ett direkt uppsåt att döda, alltså mord. Dråp har hon klassificerat in i för längesedan.
Misshandel och vållande till annans död - nej det får JH med försvar lägga ner.

Det finns många fall där ett hammarslag mot huvudet räknats som direkt uppsåt att döda.

Men lägg till stickskadorna OCH att hon drog därifrån utan att larma räddningstjänst.
Vad gäller uppsåt att döda, om hon kan bindas vid hammaren och kniven, är inget du behöver fundera en sekund på.
Hon är körd.
Citera
2014-06-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Det adderar ytterligare en dimension av obehag till stycknignen i så fall.
Det är ju inte så att det sprutar "saker", men visst kan det komma både urin, avföring, det kan rinna ur munnen, men inte några stora mängder så länge kroppen är relativt still. En död människa avger ofta en "sista suck" när den vänds på, det kan låta ganska mycket. I mitt jobb så gör jag iordning avlidna och när personen vänds på under tvättning/påklädning kan det komma ett litet bräkande ljud, det tycker jag är obehagligast.
Citera
2014-06-26, 22:44
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var rätt varmt den dagen, uppåt 23 grader. https://anonfiles.com/file/fd93f792fad98364ad63e10a8c3035b3

Ok, men låg delarna i försluten sopsäck bör det ändå gått hyggligt, även om det i kupén kanske
kunde förnimmas en doft, som av gamla soppåsar. Det finns ju även doftspray att köpa.
Polisen tycks i vart fall ej reagerat – om jag förstått saken rätt (?)

Edit: Kom det obehagliga odörer från bagageluckan, så vevades kanske kupérutorna ned något.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-26 kl. 22:54.
Citera
2014-06-26, 22:46
Medlem
Willow1s avatar
Hon åker hem rastar sina hundar, vinkar glatt åt grannen när han hejar. Plockar med sig, såg, ev stämjärn och en plåtsax för att stycka kroppen. Som bärs ut i kassar till bilen. Hon byter inte kläder som den observanta grannen trott utan drar på sig en tröja eftersom hon fått lite blod på tröjan. Drar till vårdcentralen fixar handen sen vidare till jobbet. Mycket kallblodigt och planerat
Citera
2014-06-26, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Personligen tror jag hon hade alldeles för tillit att JN skulle hjälpa varpå hon kunde skylla mördandet på han.

Där har du nog planen.
Den killen var nog en hårsmån från att missa solbrännan denna sommar.
När JN inte ville vara med så bröt hon ihop.
Citera
2014-06-26, 22:47
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Det är ju inte så att det sprutar "saker", men visst kan det komma både urin, avföring, det kan rinna ur munnen, men inte några stora mängder så länge kroppen är relativt still. En död människa avger ofta en "sista suck" när den vänds på, det kan låta ganska mycket. I mitt jobb så gör jag iordning avlidna och när personen vänds på under tvättning/påklädning kan det komma ett litet bräkande ljud, det tycker jag är obehagligast.

Du menar det där ljudet som blir till när luften passerar stämbanden som då avger ett dovt uhhhrr ljud? Det måste ju vara hemskt som tusan att jobba där på natten i så fall. Brrr.
Citera
2014-06-26, 22:48
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67

Usch hur klarar man av att jobba med sånt dära? Man måste ju ha ett starkt psyke.

Har du pratat något med LLs föräldrar något mer sen allt detta kommit fram? Så jäkla tragiskt det som hänt
Citera
2014-06-26, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det verkar ju ytterst besynnerligt att hon sitter och erkänner mord såhär. Kan inte advokaten få henne tvångsinlagd på nåt sjukhus så att hon blir tyst nån gång? Och man kan invänta rättsmedicin och sen göra upp planer efter det för att få ett så kort straff som möjligt. Så som hon babblar på så är hon fan snart uppe i maxstraff.

Jajjamen - livstid hägrar för ÅK.
Som sagt läckaget av info efter en veckas mordutredningen är ju rekordhögt från poliskällorna i media.

Det visar hur taktiken spelas i sådana här fall, media är en del av rättegången.
Citera
2014-06-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jo det vet vi. Det står AB hon var där strax innan sex när dörrlåset öppnas. Hon ringer INTE på dörren utan väntar utanför beväpnad när Lollo öppnar dörren. Då störtar hon mot henne nockar henne i bakhuvudet. Går ut i köket och hugger henne flertalet ggr med en kniv som kom från köket

Jag missade det. Det är så makabert.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet har den 24-åriga kvinnan erkänt stora delar av det hon misstänks för.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19126150.ab

Stora delar har hon erkänt. Men inte allt alltså.
Citera
2014-06-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jo det vet vi. Det står AB hon var där strax innan sex när dörrlåset öppnas. Hon ringer INTE på dörren utan väntar utanför beväpnad när Lollo öppnar dörren. Då störtar hon mot henne nockar henne i bakhuvudet. Går ut i köket och hugger henne flertalet ggr med en kniv som kom från köket

Fast det där med att hon inte ringer på dörren har ju inte stått någonstans, det är väl din egen teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in