Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 20:04
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Han var ju på after work tydligen...Efter vad jag förstått jobbade han kvällsskift. Men det stämmer ju inte heller om han åkte till jobbet runt sju på morgonen???
Nja,antagligen därför dom inte släpper misstankarna mot honom. Det är för luddiga redogörelser..
Jag kan nog tänka mej att det är Jonas som städat lägenheten. Därav misstanke om skyddande av brottsling..
Det var tydligen i söndags det var prat om AW, inte i onsdags.
Citera
2014-06-25, 20:05
Medlem
Hur ska JH ha hunnit med att stycka en kropp och hinna städa undan så att det är skinande rent i badrummet och ha fått ut kroppsdelarna ur lägenheten till den tidpunkten?

Vid vilken tidpunkt vet man att LL senast var vid liv?

Det bör ha varit JA som såg henne senast i liv eller har jag missat något?
Citera
2014-06-25, 20:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hur ska JH ha hunnit med att stycka en kropp och hinna städa undan så att det är skinande rent i badrummet och ha fått ut kroppsdelarna ur lägenheten till den tidpunkten?

Du har missat något. JH har erkänt att hon dödade LL, så JH var den siste som såg LL vid liv.
Citera
2014-06-25, 20:11
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Mina fåglar har kvittrat att den röda bilen ska vara en 2-dörrars, mindre bil.
Den backades hastigt upp mot porten.

Citerar mig själv från tidigare post. Kan det kanske vara denna bil de talar om:

Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Noterade att jag har en gemensam vän med Jonna på fb och kan således se lite händelser som hon gjort tillgängliga för "vänners vänner". Det är mesta är intetsägande statusuppdateringar men den 10e juni la hon upp denna bild: https://anonfiles.com/file/b70c053ea73075cdf8a4952fb0eaad00 på en bil som hon skriver att hon lånar under tiden som hennes egen är på lagning. Det är förmodligen ointressant men ville ändå tillföra något till tråden eftersom ni funderat över eventuella bilar.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Varför sitter J.N häktad för skyddande av brottsling?

Denne JN ska enligt andra vara ursnäll och kanske också dum om han nu hjälpt JH med något rörande fallet. Kanske trodde han att hon skulle välja honom nu när han ställt upp för henne, eller rättare sagt kan han ha gjort via automatik. Gör först och tänker sedan. Det är väl sällan två i ett förhållande skiljs åt i total balans. Brukar vara att en av de två är i ett underläge, speciellt om den andra är dominant. Denne blir en följare, som en trogen hund ungefär. Man lyder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har missat något. JH har erkänt att hon dödade LL, så JH var den siste som såg LL vid liv.

Absolut. Men jag menar tillfället före hon mördades.

För från den tidpunkten kan man ju börja tänka sig att olika saker har skett. Och se vad man JH kan tänkas hinna med innan JA kommer hem till sin städade lägenhet.

Var det 20.30 polisen fick samtal och de var aktivitet i Hällabrottet vid 22-tiden?
Citera
2014-06-25, 20:14
Medlem
Citat:

Jaa,det har du rätt i,med några smärre justeringar.....
Ännu sämre tidsintervall för Jonna,om Jonas kom hem vid 15-tiden...Nänä, Någon har hjälpt henne att städa. Antagligen var kroppen/Lovisa bortforslad när Jonas kom hem. Sen hjälptes Jonna och Jonas åt att städa.Tror inte att han i det läget fattade vad som hänt. Men var Jonathan kommer in i bilden fattar jag inte...Det är ju han som fortfarande är anhållen..
Citera
2014-06-25, 20:18
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Citerar mig själv från tidigare post. Kan det kanske vara denna bil de talar om:
Ja, det skulle nog kunna stämma bra det.
Bra jobbat

https://anonfiles.com/file/b70c053ea...a4952fb0eaad00
Citera
2014-06-25, 20:20
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Absolut. Men jag menar tillfället före hon mördades.

För från den tidpunkten kan man ju börja tänka sig att olika saker har skett. Och se vad man JH kan tänkas hinna med innan JA kommer hem till sin städade lägenhet.

Var det 20.30 polisen fick samtal och de var aktivitet i Hällabrottet vid 22-tiden?
21:30 ska polisen ha fått samtal.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Ja, det skulle nog kunna stämma bra det.
Bra jobbat

https://anonfiles.com/file/b70c053ea...a4952fb0eaad00
Bad luck:
Citat:
404 - File Not Found

File does not exist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Jaa,det har du rätt i,med några smärre justeringar.....
Ännu sämre tidsintervall för Jonna,om Jonas kom hem vid 15-tiden...Nänä, Någon har hjälpt henne att städa. Antagligen var kroppen/Lovisa bortforslad när Jonas kom hem. Sen hjälptes Jonna och Jonas åt att städa.Tror inte att han i det läget fattade vad som hänt. Men var Jonathan kommer in i bilden fattar jag inte...Det är ju han som fortfarande är anhållen..

Kanske för att du bör byta ut J*nas mot J*nathan???? Att J*nathan är den som hjälpte J*nna???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Denne JN ska enligt andra vara ursnäll och kanske också dum om han nu hjälpt JH med något rörande fallet. Kanske trodde han att hon skulle välja honom nu när han ställt upp för henne, eller rättare sagt kan han ha gjort via automatik. Gör först och tänker sedan. Det är väl sällan två i ett förhållande skiljs åt i total balans. Brukar vara att en av de två är i ett underläge, speciellt om den andra är dominant. Denne blir en följare, som en trogen hund ungefär. Man lyder.

Det du skriver köper jag..Ett tänkbart skäl att göra henne till viljes. Jag har sett många såna exempel.
Ej sällan är följaren en förälskad man....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in