Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 19:14
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Men hur säkert är det att hans lägenheten är mordplatsen?

Kan det inte vara så att det tecken på att blod är borttvättat så att det skulle kunna vara mordplatsen men att man ändå inte är säker?

Jag tänker på det att styckplatsen kan vara på annat ställe och i så fall är det svårt att veta om hon mördats i lägenheten eller någon annanstans.

Jag tog för givet att polisen vet att mordet skett i JA:s lägenhet eftersom jag sett cirka 50 inlägg om det här på flashback. Dvs jag trodde att polisen har säkrat teknisk bevisning på det. Wikipedia: Ofta kräver en brottsplatsundersökning polismän som benämns kriminaltekniker. Dessa är tekniskt utbildade polismän, som bl.a. kan söka bevisning i form av fot- och fingeravtryck, DNA-spår, fibrer ifrån kläder mm. I vissa fall anlitas sakkunniga personer för att göra speciella undersökningar.
Citera
2014-06-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoopycom
Jobbar som insatsledare på Räddningstjänsten och vi har inga sådana utbildningar hos!
Vet inte varför vi skulle ha kunskap om att dra människor i filt när det finns bättre sätt att dra folk.
Jag har fått utbildning i att dra ut sängliggandes med madrass i trappa vid brand.
Citera
2014-06-25, 19:17
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nytt fågelkvitter:
Citat:
Ca 6,00 onsdag: JH parkerar en röd bil på parkeringen. Hon ses smyga utanför lägenheten. Tydligen har JA lämnat lägenheten för att åka till sitt arbete.

6,30 LL pratar med sin mamma i tele (enligt en annan källa)

JH går in, kommer efter ett tag ut. Byter kläder vid sin bil, åker iväg.

7,30 JH återkommer med den röda bilen och parkerar nu utanför huvudentren.

Grannen vet dock inte när bilen lämnade och såg inget annat. Väntade antagligen inte in för att se när hon kom ut igen. Som sagt, detta är från en trovärdig källa. Ville bara hjälpa lite på traven. Har följt hela tråden. Ja just, BP är på nedre botten, halvtrapp upp, ingen hiss.
Se'n vet vi att fågelkvitter ska tas med en nypa salt.
Mina fåglar har kvittrat att den röda bilen ska vara en 2-dörrars, mindre bil.
Den backades hastigt upp mot porten.
Citera
2014-06-25, 19:20
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Här hittades verktygen mördaren använde

Edit: lagt till citat
"Platsen" där hon greps, låter inte det som att hon greps vid fyndplatsen snarare än i sin bostad?
Citera
2014-06-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Uppgifterna om att JH har synts av grannarna när hon gått ut med hundarna på förmiddagen då? Om uppgifterna här i tråden stämmer, att JH varit på plats tidigt på morgonen och förmodligen mördat LL då så är hon ju sinnessjukt iskall.. Som kan mörda samt stycka LL, och därefter åka hem och gå ut med hundarna som att ingenting har hänt? Låter ju inte som att JH hade särskilt mycket panik isåfall.

Kanske var DET hon gjorde när hon avvek från "brottsplatsen" en stund. Enl. grannarna...
Hatet hon har inom sej är riktat mot människan. Inte mot djur. Ett djur sviker aldrig...
Därför gör folk gärna likhetstecken djurvän-mjuk och fin människa. Behöver inte alls vara så.
Finns många exempel på människor som lever ensligt ihop med sina djur. Utan kontakt med människor.
Jag skulle gärna vilja placera henne i den kategorin.
Senast redigerad av Cruelladevil 2014-06-25 kl. 19:39.
Citera
2014-06-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Nope. Ingen skillnad på b-rätt eller h-rätt. Inte i min stad iaf. I detta fall är det en hyresrätt.
Ganska oväsentligt egentligen. Vill man in,så tar man sej in..

Jo, det är skillnad på bostadsrätt och hyresrätt.

Vilken är "din" stad?
Det verkar vara olika i olika städer. Jag bor några mil från staden där detta hände. Här är det i 9 fall av 10 som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Klart man tar sig in om man vill. Dum kommentar. Antingen bryter man upp porten med kofot och slägga, eller slår sönder rutan i dörren och öppnar inifrån. Men nu var väl inte J.H någon pundare som pysslade med liknande saker?

Torka dig i röven och gå och lägg dig.
Citera
2014-06-25, 19:24
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Nytt fågelkvitter:

Se'n vet vi att fågelkvitter ska tas med en nypa salt.
Om det stämmer: Brrrr....
Citera
2014-06-25, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Mina fåglar har kvittrat att den röda bilen ska vara en 2-dörrars, mindre bil.
Den backades hastigt upp mot porten.

Märkligt det här, parkeringen är väl 10 meter bort.
Om hon styckades så är det i syfte att väcka liten uppmärksamhet och då hade det varit enklare att gå ett par gånger med kassarna.

Inte omöjligt att hon släpade in hela kroppen i bilen då, och styckade LL enl. byaskvallret hemmavid.
Citera
2014-06-25, 19:28
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Jag är lite skeptisk till uppgiften om att JH skulle ha bytt kläder vid bilen. Såvitt jag kan se på karta så ser folk parkeringsplatsen från alla håll.
Det kanske bara var typ en jacka eller dylikt, då säger man kanske "byta kläder". Har ju också svårt att tro att hon rent klädde av sig.
Citera
2014-06-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tog för givet att polisen vet att mordet skett i JA:s lägenhet eftersom jag sett cirka 50 inlägg om det här på flashback. Dvs jag trodde att polisen har säkrat teknisk bevisning på det. Wikipedia: Ofta kräver en brottsplatsundersökning polismän som benämns kriminaltekniker. Dessa är tekniskt utbildade polismän, som bl.a. kan söka bevisning i form av fot- och fingeravtryck, DNA-spår, fibrer ifrån kläder mm. I vissa fall anlitas sakkunniga personer för att göra speciella undersökningar.

Jag har inte sett någon uppgift från media att polisen säger att JAs lägenhet är mordplats men jag kan ha missat något?
Citera
2014-06-25, 19:33
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Ja,i början av tråden står det ju faktiskt att Jonas lånat ut sin lägenhet för ett "tete-a-tete" möte mellan Jonathan och Lovisa. Detta nämns inte längre. Dessa fyra och deras olika konstellationer,sätter myror i huvet på alla,säkert. Detta illdåd verkar vara en stor varböld som plötsligt brustit...
Det där med att JA skulle ha lånat ut sin lgh var nog bara en sån där hypotes.
Citera
2014-06-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Och det är i så fall där själva svaret sitter på om JA gjort sig skyldig till skyddande av brottsling och att han då naturligtvis ska ha insett att ett mord ska ha skett när han städat undan. För jag tror att han kan ha städat undan i sin lägenhet.

Hur ser det ut rent tidsmässigt här. Om han jobbade eftermiddags/kvällspass så har han kommit hem sent och sen städat? För han blev väl inte anhållen förrän på morgonen?

Frågan är varför polisen fick för sig att besöka honom och undersöka hans lägenhet?

Det finns nog även luckor hos polisen här hur allt har gått till misstänker jag.

Jag är inne på din linje också..För skulle Jonna hunnit: Mörda,stycka,städa grundligt,och då menar jag sopa undan alla spår på ev STYCKNING,helt ensam? Ja då borde hon hamna i Guiness rekordbok.
Polisen har ett svårt jobb framför sej vill jag lova..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in