Citat:
Ursprungligen postat av
exztran
tjena har dyslexi men hoppas det går bra ändå!!
det är så att jag funderar på att byta till ubuntu 14.04 LTS och undrar om det är värt att gå från windows 7 till ubuntu??
sen undrar jag hur det är med att installera modekort och grafikkortet
modekort MSI P67A-C45
och grafik kortet är ju Asus HD 7770 DCT 1gb gddr5 och den funkar med amd's grafik rutiner så tror inte det ska vara något problem i alla fall,
men sen tänkte jag på att det är så att jag började med c++ för ett par dagar sen blir det lättare i ubuntu eller blir det svårare?? för en noob? just nu kör jag microsoft visual c++ 2010 express
kan jag även spela Watch_dogs på ubuntu blir jag ännu gladare:P
mvh
Drivrutinerna vågar jag inte säga någonting om, men AMD drivrutiner är lite av en chansning då dom ibland fungerar bra och ibland inte. Vad gäller om det är värt att gå över, så kan det absolut vara det. Det hänger lite på vad du är ute efter. Vill du ha ett stabilt OS du kan leka med och anpassa på ett sätt som windows inte riktigt tillåter, så är linux absolut ett bra val. Ska du spela spel så är det mer tveksamt. Det finns Wine som ska låta användaren köra windows program under linux, men inga spel jag har prövat har fungerat. Har däremot ps3 & ps4 så att spela på dom istället är inte direkt någon förlust.
Linux är inte windows. Kan inte ett smack om c++ men vad jag förstår så får man nog tänka lite i nya banor vad gäller statiska och dynamiska bibliotek i linux, om man ska programera. Om du bestämmer dig för att gå över till linux, så får jag bli den första att välkomna dig till en ny värld att utforska