Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag har inte sett någon uppgift från media att polisen säger att JAs lägenhet är mordplats men jag kan ha missat något?

Tänkbar mordplats har dom gått ut med.. Dom vet inte..Antagligen blodbesudlingar lite varstans,eftersom Jonnas och Jonathans hem också varit avspärrat.
Citera
2014-06-25, 19:41
Medlem
Första gången jag följer en tråd här. Vad är fup? Och kommer det finnas på denna tråd sen? Är det verkligen sant att när rättegången är slut så kommer man kunna ta del av alla detaljer och bilder, hemskt!
Citera
2014-06-25, 19:42
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Det är ju det som är dilemmat...Polisen har bara nämnt lägenheten som "trolig" brottsplats....
Så länge mgm inte berättar så har dom en jäkla bevisbörda på sej....
Känns ändå som att de måste ha ett bättre utgångsläge än Bodenpolisen för ett år sen, där har de inte hittat brottsplatsen ännu...
Citera
2014-06-25, 19:42
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Jag har inte sett någon uppgift från media att polisen säger att JAs lägenhet är mordplats men jag kan ha missat något?

Jag har inte läst media alls angående detta. Men här på flashback har det stått om och om igen att JA:s lägenhet är mordplatsen. Jag har ingen aning! Men några här har funderat över hur Jonna tog sig in genom en låst port. Det är inte alls svårt för en svensk kvinna som ser hyfsat prydlig ut. Det är bara att slinka in när någon går ut eller in. Däremot tycker jag det är konstigt hur hon tog sig in genom lägenhetsdörren. Varför släppte Lovisa/Jonathan/Jonas in henne?
Citera
2014-06-25, 19:43
Citat:
Tänkbar mordplats har dom gått ut med.. Dom vet inte..Antagligen blodbesudlingar lite varstans,eftersom Jonnas och Jonathans hem också varit avspärrat.

http://www.expressen.se/nyheter/har-hittades-verktygen-mordaren-anvande/

Under onsdagen har polisens tekniker arbetat i den lägenhet där man misstänker att mordet har skett.
– Vi ha säkrat ett golv, fotograferat mer och vi tar med lite ytterligare grejer.
Citera
2014-06-25, 19:43
Medlem
Citat:
Jag är inne på din linje också..För skulle Jonna hunnit: Mörda,stycka,städa grundligt,och då menar jag sopa undan alla spår på ev STYCKNING,helt ensam? Ja då borde hon hamna i Guiness rekordbok.
Polisen har ett svårt jobb framför sej vill jag lova..

Enligt tidigare inlägg så syntes Jonna utanför lägenheten 06:00-07:30, säg att JA jobbar 12 timmar och kanske inte kommer hem förrän 18-19, då har hon gott om tid på sig.
Citera
2014-06-25, 19:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulligplutt
Första gången jag följer en tråd här. Vad är fup? Och kommer det finnas på denna tråd sen? Är det verkligen sant att när rättegången är slut så kommer man kunna ta del av alla detaljer och bilder, hemskt!
(FB) **Ordlista för vanligt förekommande termer/begrepp i detta forum**
Citera
2014-06-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Även en av de som PM:at mig skriver att JA pratat med JH och att hon då sagt att hon varit i knivslagsmål. Enligt samma PM eller ett annat möjligen, åker JA till LL:s lägenhet tillsammans med LL:s bror.

Citat:
JA får ett samtal från en av tjejerna(ev. JH?) när han är på jobbet, hon säger att dom(LL och JH) har varit i knivslagsmål. Eftersom att dom ALLTID tjafsade, och ibland slogs, lägger inte JA någon större vikt vid detta utan stannar kvar på jobbet. När han kommer hem från jobbet är inte LL där och badrummet är nystädat. Han åker då till Zinkgruvan där LL bodde för att leta efter henne(här har jag hört 2 versioner, i den ena åkte han dit ensam och i den andra så ska JH ha varit med och letat).

Citat:
Jag är inne på din linje också..För skulle Jonna hunnit: Mörda,stycka,städa grundligt,och då menar jag sopa undan alla spår på ev STYCKNING,helt ensam? Ja då borde hon hamna i Guiness rekordbok.
Polisen har ett svårt jobb framför sej vill jag lova..

Så om JA hört något om ett knivslagsmål så kan han ju sucka när han kommer hem och städa undan.

För polisen blir det förstås svårt att säga om han städat på en mordplats eller en slagsmålsplats när det är undanstädat. Och ännu mer svårt att veta vad JA har vetat om saken när han städat om det är så.

Det har inte sagts något mer om det ovanliga sättet polisen hade bevis på eller vad de sa?
Citera
2014-06-25, 19:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Och det är i så fall där själva svaret sitter på om JA gjort sig skyldig till skyddande av brottsling och att han då naturligtvis ska ha insett att ett mord ska ha skett när han städat undan. För jag tror att han kan ha städat undan i sin lägenhet.

Hur ser det ut rent tidsmässigt här. Om han jobbade eftermiddags/kvällspass så har han kommit hem sent och sen städat? För han blev väl inte anhållen förrän på morgonen?

Frågan är varför polisen fick för sig att besöka honom och undersöka hans lägenhet?

Det finns nog även luckor hos polisen här hur allt har gått till misstänker jag.
Han kan ju som sagt ha ringt polisen själv, på torsda morgon. Vilket två olika PM:are fått berättat för sig.
Citera
2014-06-25, 19:45
Medlem
Citat:

Fup är förundersökningsprotokoll. Nja,vissa delar kan sekretessbeläggas. Men i det stora hela så:Ja.
Rättegången behöver inte ens ha påbörjats innan Fup är tillgänglig för allmänheten..
Citera
2014-06-25, 19:46
Medlem
Citat:

FUP = förundersökningsprotokoll.

Den blir offentlig, och kommer med största sannolikhet finnas tillgänglig här, när åtal har väckts. D.v.s, INNAN rättegången inleds.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6runders%C3%B6kningsprotokoll
Citera
2014-06-25, 19:48
Medlem
Jag minns att Jonna visade en bild på sin blogg på en liten gammal röd bil som hon lånat av sin pappa för att hennes bil var sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in