Citat:
Ursprungligen postat av
reemka
Även en av de som PM:at mig skriver att JA pratat med JH och att hon då sagt att hon varit i knivslagsmål. Enligt samma PM eller ett annat möjligen, åker JA till LL:s lägenhet tillsammans med LL:s bror.
Citat:
JA får ett samtal från en av tjejerna(ev. JH?) när han är på jobbet, hon säger att dom(LL och JH) har varit i knivslagsmål. Eftersom att dom ALLTID tjafsade, och ibland slogs, lägger inte JA någon större vikt vid detta utan stannar kvar på jobbet. När han kommer hem från jobbet är inte LL där och badrummet är nystädat. Han åker då till Zinkgruvan där LL bodde för att leta efter henne(här har jag hört 2 versioner, i den ena åkte han dit ensam och i den andra så ska JH ha varit med och letat).
Citat:
Ursprungligen postat av
Cruelladevil
Jag är inne på din linje också..För skulle Jonna hunnit: Mörda,stycka,städa grundligt,och då menar jag sopa undan alla spår på ev STYCKNING,helt ensam? Ja då borde hon hamna i Guiness rekordbok.
Polisen har ett svårt jobb framför sej vill jag lova..
Så om JA hört något om ett knivslagsmål så kan han ju sucka när han kommer hem och städa undan.
För polisen blir det förstås svårt att säga om han städat på en mordplats eller en slagsmålsplats när det är undanstädat. Och ännu mer svårt att veta vad JA har vetat om saken när han städat om det är så.
Det har inte sagts något mer om det ovanliga sättet polisen hade bevis på eller vad de sa?