Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owza
Ja det tror jag med. Han kanske har träffat båda via 'Badoo'.
JA o LL har känt varandra i flera år, det har flera sagt i tråden....
Citera
2014-06-25, 14:36
Medlem
Quarrels avatar
En fågel viskade i mitt öra, något tillrättat:
Citat:
JA får ett samtal från en av tjejerna(ev. JH?) när han är på jobbet, hon säger att dom(LL och JH) har varit i knivslagsmål. Eftersom att dom ALLTID tjafsade, och ibland slogs, lägger inte JA någon större vikt vid detta utan stannar kvar på jobbet. När han kommer hem från jobbet är inte LL där och badrummet är nystädat. Han åker då till Zinkgruvan där LL bodde för att leta efter henne(här har jag hört 2 versioner, i den ena åkte han dit ensam och i den andra så ska JH ha varit med och letat).
Citera
2014-06-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
en annan fågel har sagt annat.... o då spekulationerna härjar fritt avstår jag från att säga något då jag inte är bombsäker...(iofs var jag inte bombsäker på lght heller...) men det är alldeles för många spekulationer här o som nån sa, tänk på de inblandades släktingar o vänner...
Citera
2014-06-25, 14:48
Medlem
När på ett ungefär tror ni fup är tillgänglig?
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Även en av de som PM:at mig skriver att JA pratat med JH och att hon då sagt att hon varit i knivslagsmål. Enligt samma PM eller ett annat möjligen, åker JA till LL:s lägenhet tillsammans med LL:s bror.
Citera
Medlem
Citat:
JA får ett samtal från en av tjejerna(ev. JH?) när han är på jobbet, hon säger att dom(LL och JH) har varit i knivslagsmål. Eftersom att dom ALLTID tjafsade, och ibland slogs, lägger inte JA någon större vikt vid detta utan stannar kvar på jobbet. När han kommer hem från jobbet är inte LL där och badrummet är nystädat. Han åker då till Zinkgruvan där LL bodde för att leta efter henne(här har jag hört 2 versioner, i den ena åkte han dit ensam och i den andra så ska JH ha varit med och letat).

Borde man inte regerat och lagt en rätt stor vikt i att personen påstår att tjejerna varit i knivslagsmål?
Citera
2014-06-25, 14:53
Medlem
Vad menar dem med "– Ja, det är väl föremål som man normalt har hemma om man bor på landet eller om man bor i lägenhet. "

http://www.expressen.se/nyheter/misstankta-mordaren-hade-brakat-med-offret/
Citera
2014-06-25, 15:03
Medlem
Hulls avatar
Citat:

Om det där stämmer så kan ju JH ha handlat i självförsvar. Då stämmer resten av telefonsamtalen in lite bättre med avsende på det psykiska tillstånd som båda kvinnorna befann sig i före och efter brottet.

LL hade förlorat många av sina närmaste i tragik tidigare och hade längtat efter kärlek hela livet. När hon nu äntligen hittat JA ville hon köra bort JH till varje pris. Det kan ha gjort slagsmålet mer befogat i sak utan vare sig mental sjukdom eller droger inblandat. Om JH har barn tillsammans med JA blir det ännu värre, eller vice versa.

Om LL angrep JH med kniv så är mordet ett dråp, och är troligen i självförsvar. Men det som talar emot JH är att hon befinner sig i en lägenhet där hon inte längre hör hemma, samt att tidigare tumult dem emellan kan föranleda viss förberedelse ifall tumult skulle inträffa igen, läs tar med tillhygge i självförsvar. Men vad hade hon egentligen där att göra?

Enligt pm är det tidigt på morgonen som detta inträffar mellan kl 6 och kl 7. Vi får se om det stämmer.
Citera
2014-06-25, 15:08
Medlem
[quote=Hull|49341893]Om det där stämmer så kan ju JH ha handlat i självförsvar. Då stämmer resten av telefonsamtalen in lite bättre med avsende på det psykiska tillstånd som båda kvinnorna befann sig i före och efter brottet

Om JH har barn tillsammans med JA blir det ännu värre, eller vice versa.

JH har inga barn o mig veterligt inte JA heller....och definitivt inte med varandra....
Citera
2014-06-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owza
Min teori är att JH och JN ej är ett par längre, utan bor endast ihop. (Enl. tidigare inlägg). JH börjar dejta JA efter men senare dumpar han henne för LL. Pga detta så har JH ihjäl LL i ren frustration och svartsjuka.

Att hon senare styckar henne måste vara för att lättare förflytta kroppen/kroppsdelarna (tror detta skedde i JA's lgh) men också för att dölja spåren efter sig.

Men JH kan inte leva med vad hon gjort så hon berättar detta för JA som larmar polisen. (Annars, hur visste de exakt vart kroppen fanns, och vart mordet begåtts?).

JN är men största sannolikhet inte inblandad i mordet, men vet om vad som hänt. Och blir därför anklagad för skyddande av brottslig.

Ehh,saken är ju den att dom tydligen inte VET med säkerhet Var mordet begåtts..
Ej heller VAR styckningen skett... Mycket märkligt att utredningen inte gått framåt alls.
Sen har media varit väldigt tyst om förhör med Jonna. Det har skrivits om förhör med Jonathan.
Varför är det så tyst om det tro? Efter så här många dagar borde polisen åtminstone kunna ge besked om mordplats och styckningsplats. Vi vet inte ens om det är på samma ställe.. Väldigt märkligt..
Citera
2014-06-25, 15:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Ej heller VAR styckningen skett... Mycket märkligt att utredningen inte gått framåt alls.
Sen har media varit väldigt tyst om förhör med Jonna. Det har skrivits om förhör med Jonathan.
Varför är det så tyst om det tro? Efter så här många dagar borde polisen åtminstone kunna ge besked om mordplats och styckningsplats. Vi vet inte ens om det är på samma ställe.. Väldigt märkligt..

Polisen har ingen skyldighet att uppdatera allmänheten om varje steg i förundersökningen, därav medias tystnad och våran frustration.

Finns det bild på JA?
Citera
2014-06-25, 15:23
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Utredningen går med all säkerhet framåt, men de har ju ingen skyldighet att informera allmänheten direkt. Vi får vackert vänta tills de tycker det är lämpligt att informera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in