2014-06-25, 19:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR10
1 Nej
2 Hur ska jag veta?

Jag frågade inte vad du vet, utan vad du tror.

Då har vi i varje fall slagit fast att du förstått att inte bara du och IR5 får inlägg raderade och/eller blir varnade när ni överträder reglerna.

Som jag tidigare poängterat så fick du en varning för 0.06 tidigare. Undvik att diskutera moderatorers moderering i trådarna i fortsättningen, så kan jag garantera dig att du aldrig får en sådan varning igen.
2014-06-25, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag frågade inte vad du vet, utan vad du tror.

Då har vi i varje fall slagit fast att du förstått att inte bara du och IR5 får inlägg raderade och/eller blir varnade när ni överträder reglerna.

Som jag tidigare poängterat så fick du en varning för 0.06 tidigare. Undvik att diskutera moderatorers moderering i trådarna i fortsättningen, så kan jag garantera dig att du aldrig får en sådan varning igen.
Hmph..
Jag rapporterar nu, ett bra hundra inlägg jag har hittat i V&M.
Då ser vi hur det går..
2014-06-25, 19:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR10
Hmph..
Jag rapporterar nu, ett bra hundra inlägg jag har hittat i V&M.
Då ser vi hur det går..

Håll dig till nyare inlägg. Vi tillämpar preskribering.

Du har också förstått att jag kanske inte gör samma bedömning som du om alla inläggen va?
2014-06-25, 19:19
Medlem
anonymnoss avatar
Citat:
Du har också förstått att jag kanske inte gör samma bedömning som du om alla inläggen va?

vi har alla förstått att du gör olika bedömning beroende på ditt humör.

om du t.ex. varit oense med någon så är personen väldigt "tramsig"
2014-06-25, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos

Du har en viss rätt i det.
Det är inte bara T-80U men många moderatorer som gör liknande.
2014-06-25, 19:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
men det är skillnad på att varna någon för ett seriöst övertramp av en regel.. eller att söka fel för att kunna paragrafrytta och sätta dit en person bara för att man inte har samma åsikt.

Citat:
T80U. det är uppenbart att du ansträngde dig för att hitta minsta möjliga fel i mitt uttryck och sen använde det för att sätta dit mig eftersom du inte kunde komma åt mig med din retorik.. detta vet du också och det är synd att du inte kan erkänna det.

man ska inte bli extra kritiskt behandlad bara för att man diskuterar med en admin.

detta skapar en FÖRTROENDEBRIST gentemot flashback som oberoende forum.
Alltså, ärligt talat, ni som ständigt gnäller i dessa gnälltrådar verkar vara en bunt lättkränkta fjollor. T-80U säger att inlägget rapporterades och att bedömningen gjordes att det var OT och du fick en varning. Vad är då problemet? Får man en regelrätt varning så är det väl bara att gå vidare i livet och fortsätta skriva och tänka på att hålla sig till ämnet istället för att böla om att moderatorerna begår övergrepp i sin illvilja att sätta dit medlemmar de inte gillar. Skärp till er för fan!
2014-06-25, 19:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Jag har tittat på din varning, och den är helt och hållet klockren. Inlägget fokuserar enbart på din motdebattör och inte på frågeställningen, och det vet du om. Inget fortsatt tramsande här kommer ändra på detta.

Eller vill du jag ska publicera inlägget här så vi alla kan ta del av vad du skrev?
2014-06-25, 19:27
Medlem
Literals avatar
Citat:
Jag påstod att IR5 var tramsig (har jag för mig). Du får naturligtvis påstå att jag är tramsig också. Däremot får du inte diskutera min moderering.
Dina missförstånd när det gäller IR5 är ingenting du kan smyga runt med.
Vi har redan fått lite exempel på din moderering
2014-06-25, 19:29
Medlem
anonymnoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Eller vill du jag ska publicera inlägget här så vi alla kan ta del av vad du skrev?

du ska "publicera" vad du vill, så klart. för åsikter kan i princip omöjligt kan vara av trams-karaktär så vida inte man säger något bara för sakens skull.. i detta fall var det jag skrev min legitima åsikt och bara för att en admin som inte gillar mig passar på att göra en subjektiv "bedömning" att den är fel, betyder inte att det är mindre min åsikt för det... det jag blev anmäld för var ett SVAR på vad någon annan sagt till mig.. men det är själva faktum att denna anmälan passade T80U som en handske, o att han tog vara på det tillfället, som är själva problemet vilket ni inte verkar förstå..
2014-06-25, 19:33
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
du ska "publicera" vad du vill, så klart. för åsikter kan i princip omöjligt kan vara av trams-karaktär så vida inte man säger något bara för sakens skull.. i detta fall var det jag skrev min legitima åsikt och bara för att en admin som inte gillar mig passar på att göra en subjektiv "bedömning" att den är fel, betyder inte att det är mindre min åsikt för det... det jag blev anmäld för var ett SVAR på vad någon annan sagt till mig.. men det är själva faktum att denna anmälan passade T80U som en handske, o att han tog vara på det tillfället, som är själva problemet vilket ni inte verkar förstå..

Okej låt se nu...

Problemet är alltså att du anser att så länge du diskuterat och varit oense med en moderator i en tråd, så får den moderatorn inte göra sitt jobb senare, därför att du kan bli butt hurt? Och kontentan av detta är alltså att så länge du t.ex. kan vara oense med alla moderatorer i ett forum, så får ingen av dem varna dig i helt andra trådar sedan, därför att då blir du ledsen i ögat? Du ska alltså skaffa frikort för att få tramsa bäst du vill?

Att något är din åsikt, eller svar på ett annat inlägg, gör heller inte att regelverket sätts ur spel.

Seriöst... Du påstod dig vara officer tidigare, och du förstår inte såhär enkla sammanhang? :S
2014-06-25, 20:08
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Får man en regelrätt varning så är det väl bara att gå vidare i livet och fortsätta skriva och tänka på att hålla sig till ämnet istället för att böla om att moderatorerna begår övergrepp i sin illvilja att sätta dit medlemmar de inte gillar. Skärp till er för fan!
övergrepp i sin illvilja att sätta dit medlemmar de inte gillar.
Det är tyvärr så ibland.Vi såg ju ett exempel
2014-06-25, 20:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Kämpendahl.. berätta gärna mer om din insyn i dessa olika ärenden.
Ja, absolut. Kalla det mångårig erfarenhet. I ungefär elva fall av tio när folk startar böltrådar över hur dum moderator NN är som delat ut en helt felaktig varning för att han har något emot TS så brukar det i efterhand visa sig att 1) TS undanhållit en del av sanningen och 2) det har varit en regelrätt varning. Det kan se väldigt olika ut från fall till fall, men det mest underhållande är när TS visar en PM-växling med moderatorn i fråga där TS klippt valda citat. Moderatorn svarar då med att komplettera detta och förklarar och motiverar inför alla varför TS blivit varnad. Fler moderatorer bekräftar att varningen är rätt och ibland publiceras även inlägget som ligger till grund för varningen. Tro mig, det slår aldrig fel

Bernard Law har erbjudit sig att publicera ditt inlägg. Jag har liksom ingen som helst anledning att tvivla på att varningen skulle vara felaktig för då skulle de göra allt för att dölja den. Men istället för att ta varningen så börjar du anklaga TB 80U för att varningen ska ha getts av personliga skäl samt att han är korrupt och omogen. Det är så tydligt. Jag har rätt, ni som ständigt gnäller i dessa gnälltrådar verkar vara en bunt lättkränkta fjollor. Varför inte lägga er energi på att följa topic i trådarna istället? Läs regelverket en gång för alla och agera därefter. Jag har inte fått en varning på flera år och det beror inte på moderatorerna tycker särskilt bra om mig. Jag kan försäkra dig om att det finns en och annan av dem som tycker att jag inte varit snäll mot dem, men de flesta kan ta konstruktiv kritik och det är inget man får varningar för eller blir punktmarkerad av moderatorkåren för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in