2014-06-25, 21:06
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
du är en feg och korrupt admin. hur du är som person har jag dock ingen aning om.

fundera på att ta till dig av kritiken.. ingen eld utan rök... tänk efter lite bara.. ok?

Är det mig du syftar på nu eller? Frågar eftersom du använder uttrycket "admin" lite svävande i flera inlägg.

admin5
2014-06-25, 21:28
Medlem
anonymnoss avatar
sorry har inte riktigt tagit mig tid att lägga märke till att ni skiljer på admin och mod, trodde i princip det var samma sak.. enda anledningen varför jag skriver här är för att jag råkade se att det var T80U som stod för "senaste inlägget" i en av trådarna i forumet "flashback".. egentligen så skulle jag starta en helt ny tråd om ämnet o ville inte ens dra upp det specifika fallet.

tycker det kan vara på sin plats att ni åtminstonde öppnar er för idén att en admin/mod är lika mänsklig som alla andra och således visst kan få sina beslut påverkade av vilken syn de har på en person. dvs ett inlägg som hade tolkats som harmlöst blir plötsligt ändamål för en onödigt hård subjektiv granskning och resulterar i en varning, bara för att moderatorn i fråga ser chansen att "sätta dit" en person som han tidigare haft meningsskiljaktigheter med.

att säga att det inte händer är bara löjligt. och att inte ta flertalet användare på allvar när vi påpekar att en av era moderatorer faktiskt uppför sig så är bara trist. visst kan han alltid dölja sig bakom regelbrott, vilket är själva problemet. o visst kommer alla andra mods backa upp honom eftersom det även ligger i deras eget intresse att kunna fortsätta så själva. således håller man varandra om ryggen och låtsas som att ni är perfekta varelser.

det här en fråga om ERAT förtroende. vilket ni inte verkar fatta.

ni låter fåntratten T80U paragrafrytta på erat egna regelverk..

MEN

om man ska försöka se framåt istället...

är det helt orimligt att begära att en admin/mod inte diskuterar i samma forum som han administrerar/modererar.. är det bara jag som ser en eventuell intressekonflikt?
Senast redigerad av anonymnos 2014-06-25 kl. 21:31.
2014-06-25, 21:39
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
är det helt orimligt att begära att en admin/mod inte diskuterar i samma forum som han administrerar/modererar.. är det bara jag som ser en eventuell intressekonflikt?

Så vi admins ska aldrig uttala oss menar du?

admin5
2014-06-25, 22:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
De kan dock behöva en påminnelse/känga om en uppryckning när det gäller att kommunicera med användarna på forumet och det bjuder jag på även om det blir bann för KFK som hämnd för min näsvishet och osvikliga förmåga att retsamt omedvetet slå huvudet på spiken.
Du tror på fullt allvar att de skulle bannlysa dig för KFK på grund av att de inte gillar din kritik av forumet och dess moderatorer? Jesus, nu börjar det gå upp i ljus för mig hur den här typen av trådar kan leva så otroligt länge
2014-06-25, 23:13
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad är problemet? Var den felaktigt utdelad menar du? Jag skulle kunna sätta en månadslön på att du på något vis brutit mot regelverket.
Alla OT och trams ska behandlas lika.Tycker du inte det?Annars kan ju modereringen ifrågasättas.Ta bara en titt på modsens trådar.
Citat:
Ursprungligen postat av IR10
1 Tack för att du klargjorde det.
2 Du borde inte hålla koll på oss som har en del fel i inlägget enligt dig, utan istället radera rasism-baserade inlägg och annat OT.
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Okrossbar? Är det IKEAs nya dricksglas du pratar om?

Men om vi skall länka till Irans nya projekt så skall inte jag vara sämre, jag har nämligen fler bilder från samma vapenmässa:

Modig Mullah:
http://sv.tinypic.com/r/23vm9m9/8

http://sv.tinypic.com/r/nam1d/8

Senaste bilden på Qaher-313:
http://sv.tinypic.com/r/jqg975/8

Denna inlägget har varit länge själv
Dags att få varning för det?
Eller är det inte en del av ditt jobb?
Det som blir ganska uppenbart är att moderatorn inte bryr sig så länge Iran smutskastas.
Finns nog fler exempel:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Planet finns inte. Det existerar bara modeller, en RC-variant och en mockup. Det är allt. Så vi kan sluta referera till det som "flygplanet" eller "planet", korrekt vore leksaken eller modellen.

Här har du andra länders (USA och Ryssland) projekt, stealthhelikopterstridsvagnar:
Topphemlig stridsvagn bryter ljudvallen: http://img541.imageshack.us/img541/3453/tankfs.jpg
Ryska T90 flyger förbi en strand: http://www.filedump.net/dumped/indonesiant901359324294.png

Där har du verkliga projekt med riktig stealth... eller?
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar

Hahaha, kan du inte klippa in en mulla i den bilden? Eller varför inte muhammed-tecknad camo på stridsvagnen, då kanske IR5 snart startar en ny tråd om Irans nya superstealthjättehemlig-alert-air-supersonicTank...

Citat:
Ursprungligen postat av NewBodhum
HAHAHAHAHAH det ÄR fan en thrustmaster. Gjorde en jämförelsebild, se själva! Herregud!
http://i.imgur.com/EptzHue.jpg

Så mycket skräp
Vad säger det här?Nej,det klart att modsen har en agenda i sin moderering.
Senast redigerad av Literal 2014-06-25 kl. 23:17.
2014-06-25, 23:17
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du tror på fullt allvar att de skulle bannlysa dig för KFK på grund av att de inte gillar din kritik av forumet och dess moderatorer? Jesus, nu börjar det gå upp i ljus för mig hur den här typen av trådar kan leva så otroligt länge

Exakt. Det går helt enkelt inte att få dem att förstå att moderatorskåren består av vitt skilda individer med helt olika uppfattning om saker och ting. Det vi har att hålla oss till är regelverket, och det ska gudarna veta att det diskuteras bland oss själva i stor omfattning.

De tror, på fullt allvar, att vi sitter och kommer överens över hundra stycken om att hämnas på folk och stänga av sådana vi inte gillar. Det är... Ja...

2014-06-25, 23:20
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Så mycket skräp

Så en användare kommer på att man använt en speljoystick i en dålig mockup av ett påstått livsfarligt iranskt stridsplan... Och då ska vi radera det?

2014-06-25, 23:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Så mycket skräp
Inläggen som tas upp är över ett år gamla och aldrig Rapporterade sedan de postades.
2014-06-26, 00:16
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Inläggen som tas upp är över ett år gamla och aldrig Rapporterade sedan de postades.
Tycker inte det ska spela roll.Det har förekommit för ofta och modsen rätt så närvarande i diskussionerna.Bilderna visar bara att det behövs neutralare moderatorer och lite kontroll på gubbens trådar.
2014-06-26, 00:57
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Tycker inte det ska spela roll.Det har förekommit för ofta och modsen rätt så närvarande i diskussionerna.Bilderna visar bara att det behövs neutralare moderatorer och lite kontroll på gubbens trådar.
Att du letat dig tillbaka 15 månader för att lyfta dessa inlägg talar för att "det" inte förekommit ofta (om det nu ens är fel på inläggen, det är en annan fråga).

Att du inte har RP'at dem säger att varken du eller någon annan användare har velat göra nånting åt inläggen på 15 månader.
2014-06-26, 10:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Där ser man ett inlägg av en klok man.
Jag kom in i diskussionen med respekt och med avsikten att verkligen tipsa moderatorer om saker som kan bli bättre. Men när moderatorer förnekar misstagen och felen så är det lätt att komma över sina personliga erfarenheter. Men när jag tänkte efter så kunde någon annan drabbats.

Moderatorer förstår inte hur människor drabbas av liknande företeelser. Alla människor i cyber världen känner sig inte lyckliga. Det finns känsliga ungdomar,personer med handikapp, människor utan uppehållstillstånd, människor som vårdar sina anhöriga....Vet moderatorer vilka effekter sådana företeelser kan ha på dessa människor?
Du menar att vi ska ha olika regler och bemötanden beroende på vem som skrivit inlägget?
2014-06-26, 11:35
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Det här dokumenterar mer om dig än joystickenDu kan ingenting om flygplan och babblar i onödan.
Det var ingen speljoystick i det iranska flygplanet.En jämförelse med Pilatus PC7 visar att den var en riktig.

Testversioner och prototyper behöver inte vara utrustade med originaldelar.
nu kan ju alla se och jämföra.

Det var inte bara joysticken, fanns nog fler bilder.

Men søte Jesus...

Det spelar ju ingen roll om det stæmmer eller inte. Anvændaren ifråga såg joysticken, gjorde en jæmførelse, och det visade sig att det mycket væl kan stæmma (ingen vet sækert førutom iranierna som byggde flygplansmockupen).

Oavsett om joysticken ær just en joystick, eller en "riktig" del av ett operativt stridsflygplan så kvarstår faktum:

Du vill att man ska radera och varna en anvændare som anser sig ha kommit på något som stæmmer, gør en jæmførelse och sedan presenterar detta i en tråd.

Och samtidigt som du tycker att ovanstående ær okej, så blir det ett jævulusiskt liv på dig før att någon fått ett vagt inlægg raderat som OT...

Inser du inte hur bakvænt du resonerar nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in