2014-06-25, 09:21
Medlem
ischs avatar
Självfallet är det inte ok att bryta emot forumets regler, inkluderat 1.09. Detta gäller användare så väl som moderatorer och självfallet skall den typen av övertramp anmälas.

Detta är inte en tråd för att driva rena spekulationer.

isch, mod
2014-06-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Självfallet är det inte ok att bryta emot forumets regler, inkluderat 1.09. Detta gäller användare så väl som moderatorer och självfallet skall den typen av övertramp anmälas.

Detta är inte en tråd för att driva rena spekulationer.

isch, mod

Ja, min fråga var ju om detta även gällde chatten, då jag vet att regelverket ser lite annorlunda ut där.
Knappast mitt fel att vissa tycker att frågan är besvärande.
2014-06-25, 12:04
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja, min fråga var ju om detta även gällde chatten, då jag vet att regelverket ser lite annorlunda ut där.
Knappast mitt fel att vissa tycker att frågan är besvärande.

Har du ens tittat på reglerna? Står klart och tydligt vad som gäller för chatten. https://www.flashback.org/regler

Det som är besvärande är väl snarare, som alltid, när folk inte kan/vill/försöker backa sina påståenden med någon form av konkret fakta eller bevis.
2014-06-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Har du ens tittat på reglerna? Står klart och tydligt vad som gäller för chatten. https://www.flashback.org/regler

Det som är besvärande är väl snarare, som alltid, när folk inte kan/vill/försöker backa sina påståenden med någon form av konkret fakta eller bevis.

Vet ju att modereringen där har havererat fullständigt på sista tiden, så tänkte om man kanske hade ändrat reglerna för irc eller något sånt.

Angående att ni blir helt till er över en sån här anklagelse, borde inte intresset ligga i att sånt här inte ska förekomma? Och om det nu inte ligger någon grund i det är det väl bara att strunta i istället för att bli nervös och paranoid i stil med "antyder du något".

Jag själv skulle gärna se att även övriga regelverket upprätthölls lite bättre i chatten.
2014-06-25, 12:52
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Vet ju att modereringen där har havererat fullständigt på sista tiden, så tänkte om man kanske hade ändrat reglerna för irc eller något sånt.

Angående att ni blir helt till er över en sån här anklagelse, borde inte intresset ligga i att sånt här inte ska förekomma? Och om det nu inte ligger någon grund i det är det väl bara att strunta i istället för att bli nervös och paranoid i stil med "antyder du något".

Jag själv skulle gärna se att även övriga regelverket upprätthölls lite bättre i chatten.

Vill du fortsätta diskutera regelverket och modereringen av chatten så rekommenderar jag att du tar det i en ny eller mer passande tråd. Springer du på att folk bryter emot regelverket (på forumet, i PM eller på chatten) så rekommenderar jag att du anmäler detta. Så pass enkelt är det.
2014-06-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det mig du menar Ska jag tolka det fetade som ett hot att du ska hänga ut mig?

Fast nu är det ju inte du som har mandat att avgöra vad som är en godkänd radering eller inte.
Att varna människor som bedriver liknande verksamheter är för deras egna bästa då jag personligen inte vill hänga ut någon. Ingenting konstigt med inlägget alls. Det är för att dessa kan hamna i situationer som blir svåra att förklara och ett exempel har vi ju redan tittat på.

Vad har det med dig att göra?Min varning skrevs ovanpå och inte under. Nej jag menade inte dig, den moderatorn vet själv. Nej jag respekterar reglerna och varningen var till för att få människan att förstå att dennes åtgärder inte varit lysande och det är inte svårt att hänga ut dessa åtgärder.

Ska ni ta kritiken som framförs på allvar eller ska ni fortsätta med sopa under mattan strategi?
2014-06-25, 14:27
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det mig du menar Ska jag tolka det fetade som ett hot att du ska hänga ut mig?

Fast nu är det ju inte du som har mandat att avgöra vad som är en godkänd radering eller inte.
Han citerade inte dig i den fetmarkerade delen.
Behövs det mandat för att inse babbeln ni kommer med om inlägget?Tycker ni ska be snubben om ursäkt och lösa det som vuxna människor.
2014-06-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Han citerade inte dig i den fetmarkerade delen.
Behövs det mandat för att inse babbeln ni kommer med om inlägget?Tycker ni ska be snubben om ursäkt och lösa det som vuxna människor.
De vill jävlas. Jag har redan förklarat vad jag menar innan.

(FB) Moderatorers dolda agendor,censurer och varningar/Flashback-Yttrandefrihet på vilkor!
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har aldrig påstått att filmen skulle vara oäkta. Jag har inte ens kommenterat det. Det jag kommenterade var påståendet att han inte hängde ut någon, vilket är exakt vad han gör.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tänkte inte göra det från början men när vissa indirekt ifrågasätter trovärdigheten, så får det ju konsekvenser. Dessutom har ni en felaktig inställning till användarna som vill säga sin sak. Det verkar ju som att det är VI som skyldiga er något hela tiden och att det är VI som är konspiratörer osv..
2014-06-25, 15:22
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Varför inlägget blev raderat har förklarats vid åtskilliga tillfällen. Du behöver inte höra exakt samma sak från admin. Raderingen är godkänd samt motiverad, det här borde itne ens vara en diskussion längre.
Nej,raderingen är inte alls godkänd och det spelar ingen roll vem som babblar om det.
Regelverket kan ju vem som helst läsa.Ingen motivering,ingenting förutom "mjukradering".
Senast redigerad av Literal 2014-06-25 kl. 15:26.
2014-06-25, 15:27
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Nej,raderingen är inte alls godkänd och det spelar ingen roll vem som babblar om det.
Regelverket kan ju vem som helst läsa.Ingen motivering,ingenting förutom "mjukradering".

Den är godkänd av admin, samt motiverad av moderatorer. Att du fortfarande anser att alla ska lyssna på din tolkning samt be om ursäkt för det hemska beteende stackars IR5 har fått utstå är ju skrattretande.
2014-06-25, 15:43
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Den är godkänd av admin, samt motiverad av moderatorer. Att du fortfarande anser att alla ska lyssna på din tolkning samt be om ursäkt för det hemska beteende stackars IR5 har fått utstå är ju skrattretande.
Motiveringen tack!
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
De modererar efter ett regelverk och det har efterföljts, inlägget som det ordas så mycket om är minst sagt svårförstått och det finns stöd för radering av det.

admin5
Admins motivering var att inlägget är svårförstått.Det är ju inte så!Inlägget var ett svar på ett annat inlägg.Vad är svårförstått?Legosoldater i syrien?Blood-money?Vad?
Personer med förståndshandikapp är väl inga moderatorer?
Vad har raderingen med regelverket att göra?
Senast redigerad av Literal 2014-06-25 kl. 15:49.
2014-06-25, 15:46
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Motiveringen tack!

Admins motivering är att inlägget är svårförstått.Det var ju inte så och inlägget var ett svar på ett annat inlägg.Vad är svårförstått?Legosoldater i syrien?Blood-money?Vad?
Personer med förståndshandikapp är väl inga moderatorer?

Om jag minns rätt var det så att åtminstone bernad_law förklarade varför han lika gärna skulle ha kunnat radera inlägget. Att du inte håller med om motiveringen ger jag blanka fan i, men nånstans får du ju ändå förstå att det är menlöst att tjafsa vidare när de allra flesta helt enkelt tycker att du har fel.

Den här delen av diskussionen är nu avslutad för min del då det inte finns något annat att tillägga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in