2014-06-25, 15:56
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Om jag minns rätt var det så att åtminstone bernad_law förklarade varför han lika gärna skulle ha kunnat radera inlägget. Att du inte håller med om motiveringen ger jag blanka fan i, men nånstans får du ju ändå förstå att det är menlöst att tjafsa vidare när de allra flesta helt enkelt tycker att du har fel.

Den här delen av diskussionen är nu avslutad för min del då det inte finns något annat att tillägga.
Du smiter iväg,gör så!
Det finns inget fog för att radera snubbens inlägg.Det låter helt orimligt.
bernad_laws förklaring?Vad är den förklaringen?
2014-06-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Du smiter iväg,gör så!
När admin inte lyckas komma på någon bättre förklaring, vad förväntar du dig av bernad_law. Det är deras demokratiska principer och yttrandefrihet som marknadsförs
2014-06-25, 16:28
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Du smiter iväg,gör så!

Du argumenterade emot den uppfattningen men kommer inte ens ihåg det. Det där med att hitta själv var tydligen svårt. Som sagt, du hävdar att det är orimligt och tar inte till dig de anledningar som har givits, det är alltså en fruktlös diskussion som vi har just nu. Ingen kommer att ändra sig bara för att du gapar högre om hur hemskt det är.

Här.
2014-06-25, 16:28
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
När admin inte lyckas komma på någon bättre förklaring, vad förväntar du dig av bernad_law. Det är deras demokratiska principer och yttrandefrihet som marknadsförs

Du har en poäng som vanligt men vi får komma ihåg att det tar tid att förändra invanda mönster. Vi användare får ju också visa att vi är begåvade med ett visst tålamod i dessa frågor. Debatten i tråden har uppmärksammats och nivån har varit hyfsat okej trots att ett par stycken användare och moderatorer försökt köra det gamla vanliga sandlåderejset. Bra jobbat alla som bidragit till diskussionen och nu kanske det förhoppningsvis blir bättre kvalité gällande både inlägg och moderering i de övriga forumdelarna på Flashback, det är väl i allafall målet med debatten i denna tråden.
2014-06-25, 16:35
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ja,då måste också admin förklara varför det var okej att radera snubbens inlägg.Admin har ju regelverket framför sig.
Vad hindrar admin från att motivera sitt rimliga beslut?
Nej, någon Admin måste inte motivera sig. Men här har faktiskt en Admin gjort det. Det finner man där, ganska exakt mitt i inläggets textmassa.

Här finns en mer utförlig beskrivning av den ordinarie tågordningen:

Citat:
Nej,raderingen är inte alls godkänd och det spelar ingen roll vem som babblar om det.
Regelverket kan ju vem som helst läsa.Ingen motivering,ingenting förutom "mjukradering".
Jo, det är godkänt av en Admin.

Citat:
Demokratiska principer är inte relevant. Men däremot att Literal postar 61 st inlägg och du IR5 postar 30 st inlägg här i tråden är en del av forumets marknadsföring av yttrandefriheten.

2014-06-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Du har en poäng som vanligt men vi får komma ihåg att det tar tid att förändra invanda mönster. Vi användare får ju också visa att vi är begåvade med ett visst tålamod i dessa frågor. Debatten i tråden har uppmärksammats och nivån har varit hyfsat okej trots att ett par stycken användare och moderatorer försökt köra det gamla vanliga sandlåderejset. Bra jobbat alla som bidragit till diskussionen och nu kanske det förhoppningsvis blir bättre kvalité gällande både inlägg och moderering i de övriga forumdelarna på Flashback, det är väl i allafall målet med debatten i denna tråden.

Där ser man ett inlägg av en klok man.
Jag kom in i diskussionen med respekt och med avsikten att verkligen tipsa moderatorer om saker som kan bli bättre. Men när moderatorer förnekar misstagen och felen så är det lätt att komma över sina personliga erfarenheter. Men när jag tänkte efter så kunde någon annan drabbats.

Moderatorer förstår inte hur människor drabbas av liknande företeelser. Alla människor i cyber världen känner sig inte lyckliga. Det finns känsliga ungdomar,personer med handikapp, människor utan uppehållstillstånd, människor som vårdar sina anhöriga....Vet moderatorer vilka effekter sådana företeelser kan ha på dessa människor?
2014-06-25, 17:01
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jag kom in i diskussionen med respekt och med avsikten att verkligen tipsa moderatorer om saker som kan bli bättre. Men när moderatorer förnekar misstagen och felen så är det lätt att komma över sina personliga erfarenheter. Men när jag tänkte efter så kunde någon annan drabbats.

Moderatorer förstår inte hur människor drabbas av liknande företeelser. Alla människor i cyber världen känner sig inte lyckliga. Det finns känsliga ungdomar,personer med handikapp, människor utan uppehållstillstånd, människor som vårdar sina anhöriga....Vet moderatorer vilka effekter sådana företeelser kan ha på dessa människor?

Men nu får du ju ge dig.

Menar du seriöst att moderatorer ska ta hänsyn till om människan bakom avataren kan vara ett psyksjukt vrak som riskerar gå bärsärkagång på stan, eller hänga sig i garaget om han/hon får en varning?

Travestin fortsätter.
2014-06-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Men nu får du ju ge dig.

Menar du seriöst att moderatorer ska ta hänsyn till om människan bakom avataren kan vara ett psyksjukt vrak som riskerar gå bärsärkagång på stan, eller hänga sig i garaget om han/hon får en varning?

Travestin fortsätter.

Det är bäst att du tänker på psykopaterna. Ja det finns många och irriterar du fel människa kan människan bli arg och göra tråkiga saker. Sånt har hänt.
Alla är inte IR5 herr T-80U.
När jag skriver här så gör jag dig en tjänst eftersom många då inte ger upp hoppet om att diskutera missnöjen.
När människan utsätts för censur helt omotiverad och orättvist, då kan det få väldigt dåliga effekter. Det är klart att ni ska tänka på sånt. Kom ihåg att censur i cyber miljön kan tom ha mycket sämre effekter på människors liv än i det verkliga livet.
2014-06-25, 17:50
Medlem
ischs avatar
Citat:

Att det finns människor som i olika delar av sitt liv inte inte är fullt i balans är varken något nytt eller något som kommer att gå över. Dock finns det nog en hel del platser på internet som inte är fullt lämpliga för dessa, varav flashback mycket väl skulle kunna vara en sådan plats.

Forumet har och kommer fortsätta att ha ett högt tak och det är inget som varken kan eller skall anpassas efter vissa personers individuella åkommor eller diagnoser.
2014-06-25, 18:34
Bannlyst
Nu visar moderator T-80U sin riktiga ansikte! Han använder sig av vissa regler för att krossa alla möjliga diskussioner som kan leda till hans fel.
Speciallt när det kommer till hur han väljer vad trams eller moderatoråtgärd är.

Och nej, tro inte att jag är IR5 för att vi har liknande namn.
Jag beundrar bara IR5's inlägg och gillar hans stil, därför valde jag bland annat denna namnet.
2014-06-25, 18:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Behövs det mandat för att inse babbeln ni kommer med om inlägget?Tycker ni ska be snubben om ursäkt och lösa det som vuxna människor.
Vilket babbel och varför? En admin har sagt sitt och det är det som gäller.
Vad ska vi be om ursäkt för och på vilket sätt är det inte vuxet att prata igenom saken som vi gör här?

Citat:
Nej,raderingen är inte alls godkänd och det spelar ingen roll vem som babblar om det.
Se ovan.
Citat:
Regelverket kan ju vem som helst läsa.Ingen motivering,ingenting förutom "mjukradering".
Vänta lite, va? Jag har aldrig sagt att mjukradering är en motivering. Tror du det så är det nog du som förtjänar whocofemman.

Jag är helt övertygad om att om IR5 gör om och gör rätt och skriver ett inlägg med substans, som man kan förstå och tillför något till tråden, fast med samma innebörd som det "censurerade" så får det stå kvar.

För övrigt tycker jag fortfarande att det är lite konstigt att det inte är direkt någon annan i den där tråden som känner sig censurerad. Jag menar, IR5 kan väl ändå inte vara ensam om sina åsikter i den tråden, eller?

Tills sist så tror jag inte heller att någon har problem med att förstå vad som menas med moderatorsåtgärd. Det är liksom inget man kan välja att välja, det är ganska strikt definierat faktiskt.
Senast redigerad av BigFatCone 2014-06-25 kl. 18:40.
2014-06-25, 18:44
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR10
Nu visar moderator T-80U sin riktiga ansikte! Han använder sig av vissa regler för att krossa alla möjliga diskussioner som kan leda till hans fel.
Speciallt när det kommer till hur han väljer vad trams eller moderatoråtgärd är.

Och nej, tro inte att jag är IR5 för att vi har liknande namn.
Jag beundrar bara IR5's inlägg och gillar hans stil, därför valde jag bland annat denna namnet.

Eftersom du diskuterade min moderering och särskilt då min moderering av användare IR5s inlägg i en tråd, så fick du en varning för 0.06.

Inget svårt, inget konstigt, ingen konspiration.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in