Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 13:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har inte så livlig fantasi som de flesta andra här på fb utan jag tror att de flesta grannar till JA var på jobbet dagtid (det är normalt att folk jobbar på dagarna) och därför har dem inte sett/hört något på dagen.

Jag skulle kunna ha ihjäl någon hemma hos mig och veta att grannarna är på jobbet och lugnt kunna jobba vidare.
Åsså ba kommer det en brevbärare eller en hantverkare eller parkarbetare och förstör för dig!
Nämen allvarligt, nu tror jag 5 sidor har ägnats åt den här diskussionen och jag tror man kan vara säker på att vi inte får veta om LL var hel eller i delar när hon lämnade lägenheten förrän vi får läsa FUP:n.
Citera
2014-06-25, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Alla som jobbat med rullstolsburna tex en personlig assistent får lära sig av brandkåren hur. Man förflyttar en kropp i ett trapphus relativt enkelt med en ullfilt.
Med rätt teknik låter det inte särskilt mycket och går förvånansvärt fort
Har dragit ut och blivit utdragen utan att ha hjälpt till ett uns
Vilken brandman som helst kan intyga att de utbildar hab. personal

Tack, en standard PA kan alltså flytta folk med ullfilt.

Med tanke på läget så kan JH dragit ut LL och en ½ trappa till bilen som står parkerad utanför, därefter (med viss ansträngning) fått i LL i bagaget.

Någon som vet om JH har utbildning som PA, hab, usk eller sköterska?
Citera
2014-06-25, 13:56
Medlem
Nu har jag läst nästan hela denna tråden. Allt spekulerande nu på slutet låter som en dålig film. Hade LL varit anhörig till mig hade jag inte velat läsa allt detta. Varför inte vänta med och skriva tills ni verkligen vet? Ihoprullade mattor, teorier, vilka redskap osv, visa lite empati med den stackars flickans familj. Sen all fakta är såklart bra, eftersom de skyldiga ska få stå till svars......otroligt tragisk händelse.....
Citera
Bannlyst
En kökskniv kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Åsså ba kommer det en brevbärare eller en hantverkare eller parkarbetare och förstör för dig!
Nämen allvarligt, nu tror jag 5 sidor har ägnats åt den här diskussionen och jag tror man kan vara säker på att vi inte får veta om LL var hel eller i delar när hon lämnade lägenheten förrän vi får läsa FUP:n.

Brevbärarna här kommer vid 14 tiden så jag ger helt enkelt fan i att bära ut kroppen då, eftersom detta är ett hus mer flera trappor så kan jag se när brevbäraren parkerar sin moped för att dela ut posten.

Det känns som om många här försöker göra det svårare än vad det faktiskt är. JH har haft ihjäl LL, det är någorlunda insynsskyddat (enligt tidigare inlägg) till trappan JA bor i, de flesta grannar sitter inte och glor ut genom fönstret mitt på dagen utan dem är på jobbet.
Citera
2014-06-25, 13:58
Medlem
Var det inte någon som skrev att JA fattat misstankar när han kom hem och hans badrum var skinande rent? Är väl ganska troligt att det är pga att styckningen skett där och JH sedan maniskt städat och skrubbat badrummet sen duschat av sig själv innan hon gett sig iväg för att dumpa delarna?
Citera
2014-06-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag sätter en slant på höger, lgh 1002.
För på 1001 finns bara en gammal tant.

Vad tror du?

då är det säkert så. Men iom att JA är släppt o det som jag har hört så är han oskyldig o att allt grundar sig på svartsjuka.
Citera
2014-06-25, 14:00
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tack, en standard PA kan alltså flytta folk med ullfilt.

Med tanke på läget så kan JH dragit ut LL och en ½ trappa till bilen som står parkerad utanför, därefter (med viss ansträngning) fått i LL i bagaget.

Någon som vet om JH har utbildning som PA, hab, usk eller sköterska?
Vad är "hab"?
Det enda jag vet är att stod på hennes Badoo (visst hette det så?) att hon jobbar som PA.
Citera
2014-06-25, 14:02
Medlem
Citat:
Vad är "hab"?
Det enda jag vet är att stod på hennes Badoo (visst hette det så?) att hon jobbar som PA.

Hab är väl habilitering eller?
Citera
2014-06-25, 14:03
Bannlyst
Citat:
Vad är "hab"?

Habiliteringsassistent kanske.
Citera
2014-06-25, 14:03
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Brevbärarna här kommer vid 14 tiden så jag ger helt enkelt fan i att bära ut kroppen då, eftersom detta är ett hus mer flera trappor så kan jag se när brevbäraren parkerar sin moped för att dela ut posten.

Det känns som om många här försöker göra det svårare än vad det faktiskt är. JH har haft ihjäl LL, det är någorlunda insynsskyddat (enligt tidigare inlägg) till trappan JA bor i, de flesta grannar sitter inte och glor ut genom fönstret mitt på dagen utan dem är på jobbet.
Återigen; vi får nog inte veta förrän FUP:n är klar. Verkar tämligen meingslöst att älta det här fram och tillbaka, vi tror olika helt enkelt.
Citera
2014-06-25, 14:04
Bannlyst
Citat:
Vad är "hab"?

Så JH var alltså utbildad PA och har då lärt sig att flytta människor på ullfilt eller matta.
Tja med tanke på en ½ trappa upp så skulle ter sig styckning lite mindre sannolikt.

Med tanke på obekräftade uppgifter om stallet/ladan som styckningsplats och det facto att JH just är kunnig om att lyfta och hantera rörelsehindrade personer finns minst två scenarion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in