Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 15:53
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan vara planerat, och nu erkänner hon snyftande en misshandel i ett desperat försök att undkomma ett långt fängelsestraff.

Det tror jag inte. Sånt händer på film, inte i verkligheten. Hon mår mycket dåligt nu. Glöm snyftversionen.
Citera
2014-06-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtramycket
GM:s advokat säger att GM har mått dåligt de sista veckorna... Kan hon inte ha fått en psykos? Har hört att det är vanligt bland unga kvinnor.. Har jag fel?

Enligt advokaten har hon mått dåligt en längre tid. Det verkar som att mycket har hänt i hennes liv senaste året.

-Hon flyttar ihop tillsammans med numera exet
-Köper en gård med densamme
-Dom separerar men bor kvar som vänner
-Hon - som tävlingshoppat med häst(arna)/hästtjej - annonserar ut hästarna pga av tidsbrist
-Har ett antal hundar + flertal katter
(med tanke på de långa oklippta naglar jag sett på hundarna hade hon kanske inte riktigt tid med dom heller)
-Hon retar sig på grannarna (som bl.a. matar katterna)
-Tydligen svartsjuk

För mig låter det som att hon levt under stor press. Kan inte låta bli att undra var hon med alla djur skulle ta vägen om exet ville köpa ut henne/alt. att hon skulle behöva flytta. Antar att LL kanske inte var helt OK med att dom bodde ihop.

Kanske var det ett sådant överhängande "hot" som fick henne att annonsera ut sina hästar?

Ren spekulation.
Senast redigerad av Remark 2014-06-22 kl. 15:59.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Visst, hade hon försökt återuppliva flickan samt ringt polisen på sig själv så hade jag kunnat köra på vållande till annans död, men om hon nu styckat flickan och verkligen försökt komma undan med brottet så tycker iallafall jag att hon ska blir dömd för mord med ett långt straff!

Jag tycker att det osar likgiltighet i det här fallet, kanske även uppsåt, vi får se.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det kan knappast ha varit planerat, om mordet skedde i JA:s lägenhet. JH kan ju knappast ha planerat att LL skulle befinna sig där just som JA inte var det. Nej, det troligaste är att det är en impulshandling.

Då är det väl sannolikt våld med kniv vi har att göra med här. I ett raserianfall springer hon ut i köket, greppar en kniv och ger sig sedan på offret som inte lyckas värja sig.
Citera
2014-06-22, 15:56
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Då är det väl sannolikt våld med kniv vi har att göra med här. I ett raserianfall springer hon ut i köket, greppar en kniv och ger sig sedan på offret som inte lyckas värja sig.

Ja, eller en strypning. Men kniv är nog mer troligt.
Citera
2014-06-22, 15:59
Medlem
lillaHedvigs avatar
Glöm planerat mord. Om man vill mörda någon gör man det knappast i pojkvännens lägenhet. Då ser man till att göra det i offrets lägenhet, så att man snabbt kan komma bort från kroppen och brottsplatsen.
Citera
2014-06-22, 15:59
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Det tror jag inte. Sånt händer på film, inte i verkligheten. Hon mår mycket dåligt nu. Glöm snyftversionen.
Men det advokaten säger att hon mått dåligt för det här i flera veckor,
stämmer dåligt med att mordet begicks i onsdags.
Det betyder att hon visste om att hon skulle komma att mörda henne.
Den advokaten skulle inte jag vilja ha.
Citera
2014-06-22, 16:00
Moderator
OYs avatar
Citat:

Klart att hon mår dåligt, det hindrar inte att hon har varit likgiltig och beräknande. Hon har undanskaffat liket, kanske styckat kroppen, att sedan svamla om misshandel och vållande till annans död är enbart ett sätt att förminska det hon har åstadkommit i hopp om en mildare dom tror jag.
Citera
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ja, eller en strypning. Men kniv är nog mer troligt.

Eller upprepade slag mot huvudet. Kanske det mest troliga.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Glöm planerat mord. Om man vill mörda någon gör man det knappast i pojkvännens lägenhet. Då ser man till att göra det i offrets lägenhet, så att man snabbt kan komma bort från kroppen och brottsplatsen.

Man kan ha ett uppsåt att döda även om det inte är planerat.
Citera
2014-06-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Styckning är ovanligt, särskilt unga kvinnliga styckare.

Precis, det var därför jag funderade på om det kanske inte är en regelrätt styckning, utan snarare "ta en kniv och hugga, hugga och hugga tills det inte finns något kvar." Det är ju trots allt inte klarlagt att BO är styckad, det ryktas bara om en sargad kropp.
Citera
2014-06-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Men det advokaten säger att hon mått dåligt för det här i flera veckor,
stämmer dåligt med att mordet begicks i onsdags.
Det betyder att hon visste om att hon skulle komma att mörda henne.
Den advokaten skulle inte jag vilja ha.

När sa advokaten det? Kan väl finnas fler anledningar till att människor mår dåligt. Själv sitter jag inte och planerar mord när jag är nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in