Citat:
Ursprungligen postat av
StopDropAndRoll
Det spelar väl ganska stor roll om vi ska fortsätta diskutera ett scenario där JH burit ut LL i en matta, eller? En matta på 10 kg+75 kg LL blir ju lite lättare för en liten kvinna än en matta på 25 kg+75 kg LL.
Nu kan jag inte hitta vikten på mattan vi har men jag är 99% säker på att den väger ganska mycket mer än 11.2 kg och är i samma storlek. Jag kunde som sagt inte dra in den till vardagsrummet, men har inga större problem med att lyfta upp bångstyriga 4-åringar som inte alls vill gå hem och äta middag.
Nu ökar du LLs vikt från 70 => 75kg och att mattan skall väga 25kg...*suck*
Att du inte orkar dra en matta mellan två rum beror nog på att du inte är fysiskt normal, eller att mattan har halkskydd som ger extremt hög friktion, provade du att vända på den?
Låt oss för enkelhetens skull säga att paketet väger runt mellan 70-85kg. (Vi vet inte vad LL vägde) Det innebär att JH behövt lyft ca.40kg för att få in den i ett bagage.
Är det omöjligt. Nej, men jobbigt för en kvinna. Här skall tilläggas att tanken är att man lyfter upp ena ändan för att därefter lyft/dra in det rörformade paketet dm för dm i i bilen.