Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 10:35
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Om mattan är styv är vikten fördelad ca. 50/50. Låt oss säga 37,8kg då (Tack Q för de 11,2kg). Du får läsa på dina kraftekvationer lite bättre hur de fasta punkterna tar kraften

Det fetade?

Nej, det skulle inte bli hälften hälften. Hur skulle det gå till? Skulle den gå att vika hade det varit skillnad. Inte för mig, men för någon starkare.

11.2 kg har ingen av mina mattor vägt iallafall. Om de hade vägt så lite hade jag nog orkat släpa på dem när jag möblerade om sist.

Ja, det fetade. En ny matta slängdes in i den stora garderoben tills jag hade målat färdigt, sen skulle jag släpa ut den. Det gick inte och mattan lämnades halvt utanför garderoben tills min sambo kom hem. Det var även en tunn matta i jämförelse med de flesta jag sett i vardagsrum.
Citera
2014-06-25, 10:38
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag slog upp Matta på en stor möbelvaruhuskedjas webbplats och tittade på första träffen. Mattan är 200x300 cm och väger 11,2 kg.

Vad för typ av matta? Tro mig när jag säger att de flesta mattor inte väger så lite. Eller är jag på riktigt så svag att jag inte kan lyfta 11 kg? Jag lyfter ungar på 20 kg utan större problem iallafall, men de hjälper väl till en del. Oftast.
Citera
2014-06-25, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det har jag gjort. Men hur är det med din fysik kontra GM´s?

Att släpa ut mattan och ta ner för trappan klarar de flesta friska i 20års åldern ganska lätt.
Att få in den i bilen kräver mer men är inte omöjligt, heller inget jag provat. Rimligtvis handlar det om att lyfta, knuffa och dra in i bilen, allt beror på hur styvt paketet blir.

Om jag fick välja mellan att stycka på plats eller slå in i en matta skulle nog slumpen avgjort.
Båda har STORA risker.
Det bästa vore att ha en pålitlig medhjälpare - isf skulle någon styckning inte behövas...
Citera
2014-06-25, 10:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Om hon styckade kroppen i lägenheten behövde hon ingen medhjälpare.
Utan att ha kunskaper och inte rätt verktyg, en såg? Nej usch vad mycket blod i annan persons lägenhet. Jag fastnar alltid i något som känns orimligt i det här fallet.
Citera
2014-06-25, 10:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Vad för typ av matta? Tro mig när jag säger att de flesta mattor inte väger så lite. Eller är jag på riktigt så svag att jag inte kan lyfta 11 kg? Jag lyfter ungar på 20 kg utan större problem iallafall, men de hjälper väl till en del. Oftast.
Spelar det någon roll vad det var för matta? En lagom stor matta kan väga runt 10 kg.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40260519/
Citera
2014-06-25, 10:47
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19110073.ab

"Under de senaste 25 åren finns det bara ett känt fall i Sverige där en kvinna har varit inblandad i ett styckmord. Det skedde 1998 då en kvinnan i 40-årsåldern mördade sin 81-årige man och slängde likdelarna i Riddarfjärden"
Citera
2014-06-25, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Utan att ha kunskaper och inte rätt verktyg, en såg? Nej usch vad mycket blod i annan persons lägenhet. Jag fastnar alltid i något som känns orimligt i det här fallet.

Jag med. Vilken ångest JH borde legat inne med när hon bestämde sig för att stycka kroppen.
Det är ett kletjobb och kräver sin kvinna, omöjligt utan att lämna spår nästan.

För att inte tala om ångesten efteråt när hon inser att hon kommer åka fast iaf. Eller när Polisen stoppade henne (om det nu skedde)

Inte konstigt att hon bröt ihop och erkände...målade in sig i ett hörn från ruta 1.
Citera
2014-06-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Jag skulle inte orka det och det skulle nog ingen av mina väninnor heller.

Men nu pratar vi inte heller om en matta på 70 kg, utan LL på minst 70 kg+en stor matta. De där mattorna väger multum enligt mig. Jag fick inte ens ut en tunn vardagsrumsmatta från garderoben till vardagsrummet själv och är ungefär lika lång som JH.

Sen kan man inte lyfta precis en halva och sedan få in den andra. Det blir inte 35 kg iallafall, om LL nu vägde 70 tillsammans med mattan. Du kommer få in fötterna vid första lyftet, sen ska du lyfta resterande 67 kg vid nästa lyft. Mattan i scenariot var ju som sagt styv och LL var ju knappast mjuk som en deg eller.

Vad hade hon för bil?
Citera
2014-06-25, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad hade hon för bil?

Finns flera bilar, men en som nämnts är WW Passat Kombi.
Sedan ägde hon hästsläp också.
Citera
2014-06-25, 10:58
Medlem
Citat:
Jag hittade fastighetsskötarens telefonnummer på webben, ringde och frågade. Det finns ingen hiss.

Imponerande! Då var den saken ur världen
Citera
2014-06-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Finns flera bilar, men en som nämnts är WW Passat Kombi.
Sedan ägde hon hästsläp också.

Då kanske hon fick med en styv matta.
Finns uppgift om styckning i stallet, låter inte så troligt. Väl där borde styckningsbehovet vara borta.
Det lutar mer åt att styckningen skett i lägenheten tycker jag.
Citera
2014-06-25, 11:06
Medlem
Julie1973s avatar
Som gubben i lådan hoppar jag upp här med en tanke jag inte kan släppa...
Hur fan mår man idag som JH:s närmast anhöriga...Självklart ägnas LL.s anhöriga också en massa tankar från allas vår sida, men just denna tanke om JH:s mamma och pappa, syskon...kan inte släppa hur jävligt de måste må, hur ska deras liv bli?
Fy fan känner jag. Vilken vanmakt.
Undrar om detta kommer som en blixt från en klar, eller om dom "saw it coming" någnstans.
Hemskt hur som helst. Så oerhört jävla tragiskt för alla inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in