Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag med. Vilken ångest JH borde legat inne med när hon bestämde sig för att stycka kroppen.
Det är ett kletjobb och kräver sin kvinna, omöjligt utan att lämna spår nästan.

För att inte tala om ångesten efteråt när hon inser att hon kommer åka fast iaf. Eller när Polisen stoppade henne (om det nu skedde)

Inte konstigt att hon bröt ihop och erkände...målade in sig i ett hörn från ruta 1.

Det sägs ju att kroppen varit väldigt illa däran, det låter som om JH hatat LL och om hon så haft ihjäl henne så bör hon ha klätt av kroppen innan styckningen, undrar om hon kanske vanhedrat den nakna kroppen med.
Citera
2014-06-25, 11:07
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Spelar det någon roll vad det var för matta? En lagom stor matta kan väga runt 10 kg.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40260519/

Det spelar väl ganska stor roll om vi ska fortsätta diskutera ett scenario där JH burit ut LL i en matta, eller? En matta på 10 kg+75 kg LL blir ju lite lättare för en liten kvinna än en matta på 25 kg+75 kg LL.

Nu kan jag inte hitta vikten på mattan vi har men jag är 99% säker på att den väger ganska mycket mer än 11.2 kg och är i samma storlek. Jag kunde som sagt inte dra in den till vardagsrummet, men har inga större problem med att lyfta upp bångstyriga 4-åringar som inte alls vill gå hem och äta middag.
Citera
2014-06-25, 11:16
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Det spelar väl ganska stor roll om vi ska fortsätta diskutera ett scenario där JH burit ut LL i en matta, eller? En matta på 10 kg+75 kg LL blir ju lite lättare för en liten kvinna än en matta på 25 kg+75 kg LL.

Nu kan jag inte hitta vikten på mattan vi har men jag är 99% säker på att den väger ganska mycket mer än 11.2 kg och är i samma storlek. Jag kunde som sagt inte dra in den till vardagsrummet, men har inga större problem med att lyfta upp bångstyriga 4-åringar som inte alls vill gå hem och äta middag.
Hela diskussionen bygger på att ett lik i en matta ska släpas ner för en trappa. Men vad ni inte verkar tänka på är att mattan sen ska in i bilen. Då måste det lyftas och bäras. Hur fanken skulle JH ha klarat det ensam, och mitt på dan till på köpet?
Citera
2014-06-25, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det sägs ju att kroppen varit väldigt illa däran, det låter som om JH hatat LL och om hon så haft ihjäl henne så bör hon ha klätt av kroppen innan styckningen, undrar om hon kanske vanhedrat den nakna kroppen med.
Jag tror att en styckning är nog för att kroppen ska beskrivas som illa åtgången.
Citera
2014-06-25, 11:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Vi vet inte hur mycket den eventuella mattan väger, men vi kan konstatera att den kan ha vägt 10 kg, och fullt möjligt för en stark kvinna att bära och släpa ut. Mattscenariot är alltså rimligt.
Citera
2014-06-25, 11:20
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hela diskussionen bygger på att ett lik i en matta ska släpas ner för en trappa. Men vad ni inte verkar tänka på är att mattan sen ska in i bilen. Då måste det lyftas och bäras. Hur fanken skulle JH ha klarat det ensam, och mitt på dan till på köpet?

Vilka jävla ni? Jag har hela tiden sagt att det inte är särskilt sannolikt att JH virat in henne i en matta och sedan fått in den i bilen själv för att stycka någon annanstans.

Det sagt så tror jag inte hon fått hjälp heller. Jag tror att hon styckade LL och lastade in delarna i bilen i omgångar.
Citera
2014-06-25, 11:23
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Vi vet inte hur mycket den eventuella mattan väger, men vi kan konstatera att den kan ha vägt 10 kg, och fullt möjligt för en stark kvinna att bära och släpa ut. Mattscenariot är alltså rimligt.

Och då har JH burit en lång och något överviktig kvinna, inlindad i en matta, själv, mitt på ljusa dagen och fått in henne i bagageluckan. Låter osannolikt i mina öron.
Citera
2014-06-25, 11:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Mannen som dömdes för att ha mördat Marina i Spekeröd ansågs ha lyft in ett paket bestående av kroppen + två bäddmadrasser + diverse sängkläder + presenning i en bil. Marina vägde över 80 kg. Kunde han, så kunde JH klara ett lättare paket.

Men jag tror fortfarande på lägenheten som styckplats för att få hanterliga paket.
Citera
2014-06-25, 11:28
Medlem
Citat:
Mannen som dömdes för att ha mördat Marina i Spekeröd ansågs ha lyft in ett paket bestående av kroppen + två bäddmadrasser + diverse sängkläder + presenning i en bil. Marina vägde över 80 kg. Kunde han, så kunde JH klara ett lättare paket.

Men jag tror fortfarande på lägenheten som styckplats för att få hanterliga paket.

Man kan inte bara titta på antalet kilo som ska förflyttas, det beror på kroppslängden och även hur stor andel av massan som är fett. Mycket svårare att lyfta en kropp som består av 50% späck än en lika tungt kropp med bara 20% späck. Man får ju f-n inte grepp om en fet kropp, den bara vobblar omkring.
Citera
2014-06-25, 11:30
Medlem
Har ni hört talas om de flertal fall där någon lyfter en bil? Måste man så kan man. Jag har inga tvivel om att JH skulle ha kunnat bära ut kroppen själv, om hon har gjort det eller inte låter jag vara osagt då jag naturligtvis inte vet och om hon skulle ha tagit risken mitt på blanka dagen är också en fråga i sig men möjligheten att hon kan ha gjort det, enbart med tanke på vikten - absolut!
Citera
2014-06-25, 11:31
Medlem
Red.Crosss avatar
JH verkar inte vara specielllt märkvärdigt byggd, varför tror folk det rör sig om en matta, delar i svarta plastsäckar verkar ju vara poppis annars, hon kanske har tagit efter en viss serie. Sen undrar man ju hur hon mentalt kunnat utföra en sådan sak.

Satt och kollade här för lite referensbilder: http://dayviews.com/gemigenevighet/
Citera
2014-06-25, 11:31
Bannlyst
Citat:

Nu ökar du LLs vikt från 70 => 75kg och att mattan skall väga 25kg...*suck*
Att du inte orkar dra en matta mellan två rum beror nog på att du inte är fysiskt normal, eller att mattan har halkskydd som ger extremt hög friktion, provade du att vända på den?

Låt oss för enkelhetens skull säga att paketet väger runt mellan 70-85kg. (Vi vet inte vad LL vägde) Det innebär att JH behövt lyft ca.40kg för att få in den i ett bagage.

Är det omöjligt. Nej, men jobbigt för en kvinna. Här skall tilläggas att tanken är att man lyfter upp ena ändan för att därefter lyft/dra in det rörformade paketet dm för dm i i bilen.
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-06-25 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in