Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 00:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Frågan är väl om det handlar om styckning under ett galet stort adrenalinpåslag, sinnesförvirring eller droger. Någon som sitter inne med information om det förekommit exempelvis amfetamin/liknande hos de inblandade?
Enligt PM:are är droger helt uteslutet, som jag förstod gällande alla tre.
Citera
2014-06-25, 00:01
Medlem
Djurdyrkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
oavsett om hon är dömd eller ej så har hon erkänt!

Sade aldrig att alla med manipulativa drag mördar folk. Men när jag läste om detta fall slog det mig hur oberäknelig en människa kan vara och att man inte kan lita på någon egentligen. Tyckte det bara var läskigt att GM:s personlighet verkade likna min förra väns, därför ville jag dela med mig av historien I guess.
Citera
2014-06-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Efter att ha kikat igenom LLs bilder, så upplever jag LL som ganska kraftigt byggd om det inte är så att hon hade gått ner mycket i vikt senaste året. Och var hon dessutom ganska lång som någon i tråden beskrivit henne, så känns det som att man helt kan utesluta att kroppen flyttats från lägenheten hel. Med tanke på att JH är 160 cm lång, oavsett hur stark hon är så borde det i princip vara omöjligt för en så kort tjej att lyfta en såpass stor kropp själv. Kroppen måste ha styckats i JAs lägenhet, om inte så har hon fått hjälp.

Precis, vi delar samma teori. Har väldigt svårt att se hur JH skulle kunna bära LL utan att ha styckat henne först. Vilket antagligen är därför styckningen har skett
Citera
2014-06-25, 00:03
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Kan nog till och med vara simplare än så, jag tror att hon ring själv.

Hon börjar konka in i skogen men det går tungt, hon hittar inte en tillräckligt bra plats tillräckligt fort... Hon är fysiskt och psykiskt slut och i motgångarna brister det för henne och hon ringer in till SOS Alarm.

Har för mig Mats Nylén formulerade sig ungefär så här- "Vi får in ett larm om att en kvinna ska ha blivit mördad på en plats utanför kumla, och när vi kommer på plats kan vi konstatera att det stämmer"..

Jag kan mycket väl tänka mig att du har rätt.

Med dessa ord tackar jag för ikväll, drar ett par drag med Occams rakkniv, och lägger huvudet på kudden!

Faktiskt riktigt bra surr här i tråden med andra trådar mätt! Har Trojan städat upp sista halvåret måntro? Kul i alla fall!
Citera
2014-06-25, 00:03
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Det som är "trist" är att det finns så många idioter som inte kan skilja på person, gärning och sammanhang. Hennes familj är naturligtvis inte skyldiga till någonting. Den som påstår något annat måste vara en förespråkare för hedersmord.

Så gaddningen med öglan finns på båda ställen? Bra där, så noga kan jag inte påstå att jag själv är!
Tänkte snarare på tatueringen med Hulken som smyger upp bakom Prinsessan Peach. Jag reagerar mest på familjebilderna för att jag inte tycker att barn ska behöva synas på nätet alls eftersom de är just barn och inte väljer själva att synas.
Citera
2014-06-25, 00:04
Medlem
who-knowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Kan nog till och med vara simplare än så, jag tror att hon ring själv.

Hon börjar konka in i skogen men det går tungt, hon hittar inte en tillräckligt bra plats tillräckligt fort... Hon är fysiskt och psykiskt slut och i motgångarna brister det för henne och hon ringer in till SOS Alarm.

Har för mig Mats Nylén formulerade sig ungefär så här- "Vi får in ett larm om att en kvinna ska ha blivit mördad på en plats utanför kumla, och när vi kommer på plats kan vi konstatera att det stämmer"..

Om din teori stämmer hur kommer då JN in i bilden? Han sitter ju fortfarande häktad för "skyddande an brottsling"
Citera
2014-06-25, 00:10
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-knows
Om din teori stämmer hur kommer då JN in i bilden? Han sitter ju fortfarande häktad för "skyddande an brottsling"

Dels kan det vara ett utredningstekniskt drag, man vet inte hur mycket Jonatan vetat om, eller om han kanske till och med hjälpt till på något sätt. Det räcker ju med att han ska ha haft vetskap om brottet och inte sagt något för att brottsrubriceringen ska kunna användas.

Har han dessutom lånat ut bilen eller till och med kört bilen så är ju brottet solklart.
Citera
2014-06-25, 00:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Jasså tell me more. Hur misshandlade hon dig? (tar för givet att du är kille)

Ta det i en annan tråd tack

Citat:
Ursprungligen postat av icon
Tänkte snarare på tatueringen med Hulken som smyger upp bakom Prinsessan Peach. Jag reagerar mest på familjebilderna för att jag inte tycker att barn ska behöva synas på nätet alls eftersom de är just barn och inte väljer själva att synas.

Ähh det är ju bara några skitungar som ser ut som vilka småbarn som helst, ingen bryr sig.

Däremot lär det bli hett om öronen för hennes(JH) syskon och föräldrar, speciellt med tanke på hur litet samhället är där.
Och såna där familjebilder sitter folk och gottar sig i just nu naturligtvis.
Citera
2014-06-25, 00:21
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Fy fan, man mår illa av att en så ung fin tjej kan ha ett så mörkt inre och göra detta. Får en klump i halsen då hennes personlighetsdrag kan liknas med min före detta vän. Hon var också charmig och supertrevlig mot alla, kunde lätt få med sig folk. Men när hon blev min bästa vän och jag lärde känna henne på riktigt fick jag se hennes mörker. Hon försökte vända allt till sin fördel och utnyttja allt. Hon brydde sig inte ett skit om människor och saknade empati, men hon låtsades ha det. Extremt bra på att manipulera. Blev misshandlad av henne under hela högstadiet.. Jag var för rädd för att avbryta "vänskapen" för jag trodde på riktigt att hon skulle kunna ha ihjäl mig. Fick ta emot hot av henne ibland. Men till slut vågade jag bryta mig loss, och det var fan det bästa jag gjort i hela mitt liv.
En klassisk psykopat med andra ord. Finns många kvinnliga också.
Citera
2014-06-25, 00:26
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Efter att ha kikat igenom LLs bilder, så upplever jag LL som ganska kraftigt byggd om det inte är så att hon hade gått ner mycket i vikt senaste året. Och var hon dessutom ganska lång som någon i tråden beskrivit henne, så känns det som att man helt kan utesluta att kroppen flyttats från lägenheten hel. Med tanke på att JH är 160 cm lång, oavsett hur stark hon är så borde det i princip vara omöjligt för en så kort tjej att lyfta en såpass stor kropp själv. Kroppen måste ha styckats i JAs lägenhet, om inte så har hon fått hjälp.

LL har nog blivit styckad i badrummet, antagligen i badkaret. Lär finnas massor av blodrester i avlopp och i fogar mellan kakelplattor. Iom LL's större kroppshydda så är jag också nyfiken på mordvapnet. Här har ju JH varit tvungen att övermanna en mycket större person, så antagligen är det ett stickvapen eller så blev LL överraskad (kanske bakifrån) med stekpanna, hammare eller nått i den stilen.
Citera
2014-06-25, 00:28
Medlem
Hoppas att hoten hon ska ha framfört till LL finns sparat, det är ju en nackdel mot JH. Någon som vet om man brukar förhöra familj och vänner om hur de varit i sättet och humör? då kan det ju komma fram en hel del som inte är någon fördel precis.
Citera
2014-06-25, 00:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
LL har nog blivit styckad i badrummet, antagligen i badkaret. Lär finnas massor av blodrester i avlopp och i fogar mellan kakelplattor. Iom LL's större kroppshydda så är jag också nyfiken på mordvapnet. Här har ju JH varit tvungen att övermanna en mycket större person, så antagligen är det ett stickvapen eller så blev LL överraskad (kanske bakifrån) med stekpanna, hammare eller nått i den stilen.

Gjutgärnspanna är min gissning, ev. stövelknekt i gjutgärn. Smack i skallen några gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in