Citat:
Ursprungligen postat av
Djurdyrkare
Fy fan, man mår illa av att en så ung fin tjej kan ha ett så mörkt inre och göra detta. Får en klump i halsen då hennes personlighetsdrag kan liknas med min före detta vän. Hon var också charmig och supertrevlig mot alla, kunde lätt få med sig folk. Men när hon blev min bästa vän och jag lärde känna henne på riktigt fick jag se hennes mörker. Hon försökte vända allt till sin fördel och utnyttja allt. Hon brydde sig inte ett skit om människor och saknade empati, men hon låtsades ha det. Extremt bra på att manipulera. Blev misshandlad av henne under hela högstadiet.. Jag var för rädd för att avbryta "vänskapen" för jag trodde på riktigt att hon skulle kunna ha ihjäl mig. Fick ta emot hot av henne ibland. Men till slut vågade jag bryta mig loss, och det var fan det bästa jag gjort i hela mitt liv.
Hold your horses. (no pun intended)
Först vill jag bara säga att jag tycker det du råkat ut för är åt helvete.
Men.
Den anhållna kvinnan är inte dömd för någonting ännu. Kom ihåg det. Det skulle du själv önska att folk gjorde om du satt häktad men inte gjort det du var anklagad för.
De personlighetsdrag du beskriver hos din före detta vän är vanligare än att ha 10 tår. Att välja att agera på det sätt du beskriver är lite mer ovanligt. Men om alla själviska manipulativa individer som lever i detta land skulle vara mördare, ja då hade vi haft fler än 68 mord år 2013.