Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 23:24
Medlem
Jag har följt tråden sen start och har en fundering; Vilken typ av delaktighet kan JN haft? Många här menar ju på att JN i princip endast häktats pga att han kan störa utredningen. Varför gäller inte det då även JA, när mordplatsen tros vara hans lägenhet?

Detta har jag svårt att tolka. Någon teori?
Citera
Medlem
PerKKons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Det har jag ju gjort tidigare i tråden så knip igen själv du!! Hull tror inte att jag bor i Askersund och det får vara upp till honom.

Okej, ber om ursäkt för det klumpiga utfallet, bor själv i trakten, dock inte i Askersund, betydligt närmare jul*ta.
Tragiskt fall oavsett. Så vill man ju veta vad som är anledningen till att en människa gör nått så grovt som detta.
Citera
Medlem
C.H.Ts avatar
Det är imponerande hur fort det ballar ur för vissa i tråden...

*Jonas lägenhet i Askersund är misstänkt mordplats, lägenheten är avspärrad och omgivningarna är genomsökta. Jonas var anhållen misstänkt för medhjälp till mord men släpptes, dock fortfarande misstänkt. Enligt uppgift är han anställd på Zinkgruvan (gruva i zinkgruvan,Askersunds kommun)

*Jonna är häktad misstänkt för mord, och enligt Mats Nylén är hon även den person som styckat kroppen. Kroppen återfanns på en vandringsled i Hällabrottet. Hon är skriven på samma hästgård som Jonathan, alltså torpet i Julsta utanför Åbytorp i Kumla kommun.

*Jonatan sitter häktad för skyddande av brottsling, han är anställd på Nybetong i Hällabrottet, beläget bara några kilometer från fyndplatsen i Hällabrottet.

*Hästgården har det med största sannolikhet inte styckats någon kropp på, då varken huset eller stallet är avspärrat, därimot sitter det blåvita band runt hela gården. Dessa kom upp i samband med att det svämmade över av nyfikna journalister. Den Passat som stod på gården är bortbärgad för teknisk undersökning.
Citera
2014-06-24, 23:25
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Tack vare din länk fick jag bekräftat att en tatuering jag såg på på hennes fb verkligen var hennes. Syns i inlägg gjort 2013-08-20.

Tycker dock det känns trist att hennes familj ska behöva synas.

Det som är "trist" är att det finns så många idioter som inte kan skilja på person, gärning och sammanhang. Hennes familj är naturligtvis inte skyldiga till någonting. Den som påstår något annat måste vara en förespråkare för hedersmord.

Så gaddningen med öglan finns på båda ställen? Bra där, så noga kan jag inte påstå att jag själv är!
Citera
2014-06-24, 23:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Det är imponerande hur fort det ballar ur för vissa i tråden...

*Jonas lägenhet i Askersund är misstänkt mordplats, lägenheten är avspärrad och omgivningarna är genomsökta. Jonas var anhållen misstänkt för medhjälp till mord men släpptes, dock fortfarande misstänkt. Enligt uppgift är han anställd på Zinkgruvan (gruva i zinkgruvan,Askersunds kommun)

*Jonna är häktad misstänkt för mord, och enligt Mats Nylén är hon även den person som styckat kroppen. Kroppen återfanns på en vandringsled i Hällabrottet. Hon är skriven på samma hästgård som Jonathan, alltså torpet i Julsta utanför Åbytorp i Kumla kommun.

*Jonatan sitter häktad för skyddande av brottsling, han är anställd på Nybetong i Hällabrottet, beläget bara några kilometer från fyndplatsen i Hällabrottet.

*Hästgården har det med största sannolikhet inte styckats någon kropp på, då varken huset eller stallet är avspärrat, därimot sitter det blåvita band runt hela gården. Dessa kom upp i samband med att det svämmade över av nyfikna journalister. Den Passat som stod på gården är bortbärgad för teknisk undersökning.

Det stärker min tro på att JH är så urbota korkad så det finns knappt. PÅ en vandringsled, hur tänkte hon? Varför slängde hon inte bara ut kroppsdelarna genom fönstret, precis lika begåvat.
Citera
2014-06-24, 23:31
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Tävling om vad?
Om vem av er som vet mest, vad det verkar. Och fortfarande tänker jag att det är tveklöst JH som vet mest, sen vet polisen allt hon valt att berätta. Så det är klart, den av er som har en egen poliskälla vet nog väldigt mycket.
Citera
2014-06-24, 23:31
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Fy fan, man mår illa av att en så ung fin tjej kan ha ett så mörkt inre och göra detta. Får en klump i halsen då hennes personlighetsdrag kan liknas med min före detta vän. Hon var också charmig och supertrevlig mot alla, kunde lätt få med sig folk. Men när hon blev min bästa vän och jag lärde känna henne på riktigt fick jag se hennes mörker. Hon försökte vända allt till sin fördel och utnyttja allt. Hon brydde sig inte ett skit om människor och saknade empati, men hon låtsades ha det. Extremt bra på att manipulera. Blev misshandlad av henne under hela högstadiet.. Jag var för rädd för att avbryta "vänskapen" för jag trodde på riktigt att hon skulle kunna ha ihjäl mig. Fick ta emot hot av henne ibland. Men till slut vågade jag bryta mig loss, och det var fan det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Låter som mitt ex, även jag är glad att vara fri och vid liv.
Citera
2014-06-24, 23:34
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det beror ju på vilka förutsättningarna är. Om man tror att JA var med på det - eller skyddar brottslingen - så är väl tidsfönstret hur brett som helst. I princip sen LL kom till JA fram till typ 20 på onsdagskvällen. Om man tror att han måste ha varit ute ur lägenheten för att mordet ska kunna ha inträffat så blir det ett betydligt snävare tidsfönster.

Precis!

Men han började väl jobba jävligt tidigt enligt osäkra källor? Oavsett så kan det finnas 100 anledningar till att han lämnade lägenheten av en eller annan anledning tidigt på morgonen? Eller lämnade BO lägenheten tidigt?
Vet vi var mordplatsen är?
Vet vi var kroppen delades?
Vet vi hur lång tid efter BO togs av daga som kroppen delades?
Vet vi någonting mer än vilka som är anhållna och att det omtraggade en kedja av jävligt tragiska händelser inom loppet av 12-24h?

Vi tror alldeles för mycket. Gärna också på intrikat bestialiska sätt för att det tilltalar vår fantasi. Men om vi tar tre djupa andetag; vad VET vi egentligen?

Kroppen är "illa åtgången".

That's about it.
Citera
2014-06-24, 23:34
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det stärker min tro på att JH är så urbota korkad så det finns knappt. PÅ en vandringsled, hur tänkte hon? Varför slängde hon inte bara ut kroppsdelarna genom fönstret, precis lika begåvat.

Jag kan tänka mig att hon är gripen mitt i handlingen, Tror inte att delarna skulle ligga där, utan att hon var på väg längre in i området..
Citera
2014-06-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Jag kan tänka mig att hon är gripen mitt i handlingen, Tror inte att delarna skulle ligga där, utan att hon var på väg längre in i området..

Faktiskt låter det ganska rimligt. Kan vara någon som sett henne, ringt polisen och sagt "Ursäkta, men det är någon som slänger ut kroppsdelar i skogen", därav polisens formulering "ovanligt" (när det gällde hur tipset kom in).

+ tack för din sammanfattning innan
Citera
2014-06-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Om vem av er som vet mest, vad det verkar. Och fortfarande tänker jag att det är tveklöst JH som vet mest, sen vet polisen allt hon valt att berätta. Så det är klart, den av er som har en egen poliskälla vet nog väldigt mycket.
Självklart. Men ibland har "bypratet" rätt i vad som händer och har hänt
Citera
2014-06-24, 23:44
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Precis!

Men han började väl jobba jävligt tidigt enligt osäkra källor? Oavsett så kan det finnas 100 anledningar till att han lämnade lägenheten av en eller annan anledning tidigt på morgonen? Eller lämnade BO lägenheten tidigt?
Vet vi var mordplatsen är?
Vet vi var kroppen delades?
Vet vi hur lång tid efter BO togs av daga som kroppen delades?
Vet vi någonting mer än vilka som är anhållna och att det omtraggade en kedja av jävligt tragiska händelser inom loppet av 12-24h?

Vi tror alldeles för mycket. Gärna också på intrikat bestialiska sätt för att det tilltalar vår fantasi. Men om vi tar tre djupa andetag; vad VET vi egentligen?

Kroppen är "illa åtgången".

That's about it.

Det hör till att det är dåligt med info, och att man får försöka fylla ut luckorna själv så gott det går. Det handlar visserligen om att tro, men också om att tro utifrån lite realistiska gissningar. Själv tror jag att styckningen skedde i lägenheten (som är trolig brottsplats enligt polisen) för att underlätta en transport därifrån. Pga att kroppen är styckad för att underlätta en transport så tror jag att JH agerade på egen hand. Hade hon haft hjälp tror jag inte att kroppen varit styckad. Vem vill stycka om det inte är absolut nödvändigt? Om hon agerade på helt egen hand utan hjälp o skydd så måste mordet ha skett när JA var ute ur lägenheten, dvs under hans arbetstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in